Search
Now showing items 1-10 of 337
Learning picture languages using restarting automata
Učení jazykových obrázků pomocí restartovacích automatů
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Mráz, František
Date Issued: 2014
Date of defense: 27. 05. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Ačkoliv existuje mnoho modelů automatů pracujících nad dvojrozměrnými vstupy (obrázky), málokdo se dosud zabýval tématem učení těchto automatů. V této práci představujeme nový model zvaný dvojrozměrný restartovací automat ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
Vybrané problémy související s vehicle routing
Vybrané problémy související s vehicle routing
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Pergel, Martin
Date Issued: 2015
Date of defense: 07. 09. 2015
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: V této práci se zameříme na známí problém, kterým se zabývá mnoho vedců z oblasti logistiky, teoretické informatiky a matematiky. Tento problém se jmenuje dopravní problém. Hlavně se soustředíme na speciální variantu s ...
In our thesis we concentrate on a well-known problem which is popular among the scientists from the field of logistics, theoretical computer science and applied mathematics. This problem is called the Vehicle Routing ...
In our thesis we concentrate on a well-known problem which is popular among the scientists from the field of logistics, theoretical computer science and applied mathematics. This problem is called the Vehicle Routing ...
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Mráz, František
Date Issued: 2016
Date of defense: 12. 09. 2016
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Boldyš, Jiří
Date Issued: 2014
Date of defense: 08. 09. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Hlavním tématem této práce je návrh metody, která umožňuje porovnávání výstupů z ručně nastaveného částicového systému se vzorovým videem pozorovaného jevu. Pro jednoduchost se práce zaměřuje výhradně na kouřové efekty a ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
Procedural modelling of buildings
Procedurální modelování budov
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Beneš, Jan
Date Issued: 2015
Date of defense: 15. 06. 2015
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: V této práci se zaměřujeme na implementaci aplikace pro procedurální modelování budov. Naši implementaci pak testujeme modelováním nekolika budov dle reálne předlohy. Kromě samotné implementace také podáváme stručný přehled ...
In this thesis we focus on implementation of a standalone application for procedural modelling of buildings. We are then testing our implementation by modelling several buildings based on buildings in real life. Apart from ...
In this thesis we focus on implementation of a standalone application for procedural modelling of buildings. We are then testing our implementation by modelling several buildings based on buildings in real life. Apart from ...
A Calibrated Real-World Colour Picker for Augmented Reality Applications
Kalibrovaný výběr skutečných barev pro aplikace v rozšířené realitě
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Wilkie, Alexander
Date Issued: 2019
Date of defense: 05. 09. 2019
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Tato diplomová práce popisuje proces tvorby mobilního nástroje pro rozšířenou realitu, který umožní designérům, architektům a výzkumníkům výběr přesné barevné informace z reálného prostředí. Aplikace také umožní nalézt ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
Efficient rendering of fine structures on object surfaces
Efektivní zobrazování jemných struktur na površích objektů
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued: 2018
Date of defense: 22. 06. 2018
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Current methods for realistic rendering approximate surface microstructure using a smooth normal distribution function. This approach is not sufficient for the rendering of shiny surfaces with details (such as scratches) ...
Súčasné metódy realistického renderingu aproximujú povrchovú mikroštruktúru pomocou hladkej normálovej distribučnej funkcie. Tento prístup je nevyhovujúci pre rendering lesklých povrchov s detailami (napr. škrabance), ktoré ...
Súčasné metódy realistického renderingu aproximujú povrchovú mikroštruktúru pomocou hladkej normálovej distribučnej funkcie. Tento prístup je nevyhovujúci pre rendering lesklých povrchov s detailami (napr. škrabance), ktoré ...
Reducing Complexity of AI in Open-World Games by Combining Search-based and Reactive Techniques
Snižování komplexity umělé inteligence ve hrách s otevřeným světem pomocí kombinace reaktivních a prohledávacích technik
dissertation thesis (DEFENDED)
Advisor: Brom, Cyril
Date Issued: 2016
Date of defense: 26. 09. 2016
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Hry s otevřeným světem jsou žánrem počítačových her, který hráčům nabízí vysokou míru volnosti pro ovlivňování herního světa. Tato volnost znatelně komplikuje tvorbu umělé inteligence pro tento druh her. V této práci ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Sorcerer's Struggle
Sorcerer's Struggle
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Gemrot, Jakub
Date Issued: 2017
Date of defense: 06. 09. 2017
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: This thesis deals with the design and implementation of a multiplayer run and gun game, which can be run on Windows, Linux and MacOS platforms. The thesis contains the selection of a game engine, based on the advantages ...
Táto práce se věnuje návrhu a realizaci tzv. run and gun hry, která je pro více hráče a běží na platformách Windows, Linux a MacOS. Práce obsahuje výběr herního enginu, založené na výhody a nevýhody z hlediska hry. Mezi ...
Táto práce se věnuje návrhu a realizaci tzv. run and gun hry, která je pro více hráče a běží na platformách Windows, Linux a MacOS. Práce obsahuje výběr herního enginu, založené na výhody a nevýhody z hlediska hry. Mezi ...
Procedural Generation Of Skill Trees In Video Games Using Graph Grammer
Procedurální generování stromů schopností v počítačových hrách za pomocí gramatiky grafu
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Gemrot, Jakub
Date Issued: 2021
Date of defense: 13. 09. 2021
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Tato práce zkoumá možnost procedurálního generování stromů doved- ností, které jsou podobné stromům dovedností v současných videohrách. Ses- tavili jsme data set náhodně vybraných stromů dovedností ze současných videoher ...
This study investigated the possibility of procedural generation of skill trees which are similar to skill trees in contemporary video games. A set of randomly-selected skill trees from contemporary video games, from differ- ...
This study investigated the possibility of procedural generation of skill trees which are similar to skill trees in contemporary video games. A set of randomly-selected skill trees from contemporary video games, from differ- ...