Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 23
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Reducing Complexity of AI in Open-World Games by Combining Search-based and Reactive Techniques
Snižování komplexity umělé inteligence ve hrách s otevřeným světem pomocí kombinace reaktivních a prohledávacích technik
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Hry s otevřeným světem jsou žánrem počítačových her, který hráčům nabízí vysokou míru volnosti pro ovlivňování herního světa. Tato volnost znatelně komplikuje tvorbu umělé inteligence pro tento druh her. V této práci ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Online Handwritten Mathematical Formulae Recognition
Online rozpoznávání ručně psaných matematických formulí
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Vedoucí práce: Průša, Daniel
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 20. 12. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V práci se zabýváme online rozpoznáváním ručně psaných matematických formulí. Po obecném úvodu do problematiky představíme některé v současnosti používané metody a detailněji zhodnotíme vybrané existující aplikace. Dále ...
In this thesis, we deal with online recognition of handwritten mathematical formulas. We provide an introduction to the field of study, discuss the current state of the art and survey several existing implementations in ...
In this thesis, we deal with online recognition of handwritten mathematical formulas. We provide an introduction to the field of study, discuss the current state of the art and survey several existing implementations in ...
Evolution and Learning of Virtual Robots
Evoluce a učení virtuálních robotů
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Title: Evolution and Learning of Virtual Robots Author: RNDr. Peter Krčah Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. František Mráz, CSc. Abstract: Evolutionary robotics uses ...
Název práce: Evoluce a učení virtuálních robotů Autor: RNDr. Peter Krčah Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. František Mráz, CSc. Abstrakt: Evoluční robotika využívá evoluční ...
Název práce: Evoluce a učení virtuálních robotů Autor: RNDr. Peter Krčah Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. František Mráz, CSc. Abstrakt: Evoluční robotika využívá evoluční ...
Multi-platform Multiplayer RPG Game
Multiplatformní RPG hra pro více hráčů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 08. 02. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Multi-platform Multiplayer RPG Game V rámci práce byla vytvořena multiplatformní hra, kterou je možné spustit na různých zařízeních se systémem Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Mělo se jednat o univerzální ...
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal ...
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal ...
Insect wings vein analysis
Analyzování žilek v hmyzích křídlech
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bída, Michal
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 08. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Křídla hmyzu jsou nesmírně důležitou součástí procesu identifikace hmyzu. Každé křídlo má řadu podélných žil, které jsou často vzájemně propojené a tvoří tak buňky na membráně. Vlastnosti těchto křídel jsou typicky unikátní ...
Insect wings are extremely important part of insect identification. Each wing possesses a number of longitudinal veins, which often have cross-connections called junctions and form closed cells on the membrane. Those wing ...
Insect wings are extremely important part of insect identification. Each wing possesses a number of longitudinal veins, which often have cross-connections called junctions and form closed cells on the membrane. Those wing ...
Balancování pravidel prototypu deskové hry Souboj živlů
Balancing rules of prototype board game Souboj živlů
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 08. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Cílem této práce je podrobně zanalyzovat mechanismy prototypu deskové hry Souboj živlů. Za využití znalostí z oboru teorie her a pomocí programu simulace odstranit nedostatky pravidel, které jsou nevyvážené mezi jednotlivými ...
The main goal of this thesis is to analyze the mechanisms of the prototype board game Clash of the elements. Using knowledge from the field of game theory and simulations using the shortcomings of the rules, which are ...
The main goal of this thesis is to analyze the mechanisms of the prototype board game Clash of the elements. Using knowledge from the field of game theory and simulations using the shortcomings of the rules, which are ...
Umělý hráč pro karetní hru Hearthstone
Artificial Player for Hearthstone Card Game
Umělý hráč pro karetní hru Hearthstone
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 06. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The goal of this work was to create an artificial agent that is able to learn how to play Hearthstone with given deck of cards. We decided to use Q-learning algorithm to achieve it. The side effect of this work is the ...
Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experimental evaluation.
Přesnost reprodukce barvy stochastického spektrálního vzorkování: experimentální vyhodnocení
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 06. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Přesnost reprodukce barvy stochastického spektrálního vzorkování: experimentální vyhodnocení Autor: Bc. Attila Hencz �attila.hencz@matfyz.cz� Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí diplomové ...
Title: Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experi- mental evaluation Author: Bc. Attila Hencz �attila.hencz@matfyz.cz� Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: ...
Title: Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experi- mental evaluation Author: Bc. Attila Hencz �attila.hencz@matfyz.cz� Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: ...
Vektorizace čárové grafiky
Vectorization of line-based images
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 08. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: I při tvorbě grafiky se některým tvůrcům lépe pracuje s tužkou a papírem. Je žádoucí vzniklou skicu zdigitalizovat (naskenovat, vyfotografovat) a následně upravovat v počítači. K tomu je užitečné převést obrázek do vektorového ...
Some creators prefer working with pen and paper while creating graphic art. It is desirable to digitize a draft (scan it, photograph) and edit it on a computer afterwards. It is useful to convert an image to a vector format ...
Some creators prefer working with pen and paper while creating graphic art. It is desirable to digitize a draft (scan it, photograph) and edit it on a computer afterwards. It is useful to convert an image to a vector format ...