Search
Now showing items 1-10 of 19
Reducing Complexity of AI in Open-World Games by Combining Search-based and Reactive Techniques
Snižování komplexity umělé inteligence ve hrách s otevřeným světem pomocí kombinace reaktivních a prohledávacích technik
dissertation thesis (DEFENDED)
Advisor: Brom, Cyril
Date Issued: 2016
Date of defense: 26. 09. 2016
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Hry s otevřeným světem jsou žánrem počítačových her, který hráčům nabízí vysokou míru volnosti pro ovlivňování herního světa. Tato volnost znatelně komplikuje tvorbu umělé inteligence pro tento druh her. V této práci ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Using yaPOSH for CTF team behaviour
Specifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHe
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Bída, Michal
Date Issued: 2014
Date of defense: 04. 09. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Název práce: Specifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHe Autor: Mikuláš Zelinka Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Michal Bída Abstrakt: Vyhodnotili jsme vhodnost použití ...
Title: Using yaPOSH for CTF team behaviour Author: Mikuláš Zelinka Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Michal Bída Abstract: We evaluated the suitability of yaPOSH (an ...
Title: Using yaPOSH for CTF team behaviour Author: Mikuláš Zelinka Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Michal Bída Abstract: We evaluated the suitability of yaPOSH (an ...
Reification of the DEECo component model and its application in virtual-world simulations
Realizace komponentového modelu DEECo a jeho aplikace v simulacích virtuálních světů
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Bureš, Tomáš
Date Issued: 2013
Date of defense: 09. 09. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: V oblasti dynamicky vyvijejících se distribuovaných systémů složených z autonomních a adaptivních komponent je úkol systematického zpracovávání návrhu složitosti komunikace a kompozice kritickým bodem. To pramení z dynamické ...
In the domain of dynamically evolving distributed systems composed of autonomous and (self-) adaptive components, the task of systematically managing the design complexity of their communication and composition is a pressing ...
In the domain of dynamically evolving distributed systems composed of autonomous and (self-) adaptive components, the task of systematically managing the design complexity of their communication and composition is a pressing ...
Solving Algorithms for Multi-agent Path Planning with Dynamic Obstacles
Řešící algoritmy pro multi-agentní hledání cest s dynamickými překážkami
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Surynek, Pavel
Date Issued: 2017
Date of defense: 07. 09. 2017
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: In this work we present the problem of multi-agent path-finding with dynamic obstacles, a generalisation of multi-agent path-finding (MAPF) in which the environment contains randomly-moving dynamic obstacles. This ...
V předložené práci představujeme problém multiagentního hledání cest s dynamickými překážkami, tedy zobecnění multiagentního hledání cest, ve kterém jsou v prostředí náhodně se pohybující překážky. Takové zobecnění lze ...
V předložené práci představujeme problém multiagentního hledání cest s dynamickými překážkami, tedy zobecnění multiagentního hledání cest, ve kterém jsou v prostředí náhodně se pohybující překážky. Takové zobecnění lze ...
Umělý hráč pro Angry Birds
Umělý hráč pro Angry Birds
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Gemrot, Jakub
Date Issued: 2018
Date of defense: 06. 09. 2018
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Angry Birds is a popular video game, in which the player is provided with a sequence of birds to shoot from a slingshot. The task of the game is to kill all green pigs with maximum possible score. Angry Birds appears to ...
PNS for the game Arimaa
PNS for the game Arimaa
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hric, Jan
Date Issued: 2012
Date of defense: 06. 09. 2012
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Arimaa je strategická desková hra, kterou se stále počítačům nepovedlo pokořit. Problematický je zejména velký větvící faktor stromu hry a celková její charakteristika, díky které je obtížné sestrojit vhodnou ohodnocovací ...
The game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be ...
The game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be ...
Efficient Representations and Conversions of Planning Problems
Efektivní reprezentace a konverze plánovacích problémů
rigorous thesis (RECOGNIZED)
Date Issued: 2015
Date of defense: 06. 03. 2015
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Název práce Efektivní reprezentace a konverze plánovacích problémů Autor Daniel Toropila Katedra Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí disertační práce prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. Abstrakt Efektivita ...
Title E cient Representations and Conversions of Planning Problems Author Daniel Toropila Department Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. Abstract The ...
Title E cient Representations and Conversions of Planning Problems Author Daniel Toropila Department Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. Abstract The ...
Board game with artificial intelligence
Desková hra s umělou inteligencí
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Pilát, Martin
Date Issued: 2020
Date of defense: 07. 07. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Multiplayer board games with imperfect information present a difficult challenge for many common game-playing algorithms. Studying their behavior in such games can be difficult, because existing implementations of such ...
Deskové hry pro více hráčů s prvky neurčité informace prezentují pro mnoho běž- ných herních algoritmů těžký problém. Studování jejich chování v takovýchto hrách je často nesnadné, protože existující implementace podobných ...
Deskové hry pro více hráčů s prvky neurčité informace prezentují pro mnoho běž- ných herních algoritmů těžký problém. Studování jejich chování v takovýchto hrách je často nesnadné, protože existující implementace podobných ...
Arimaa challenge - static evaluation function
Arimaa challenge - statistická ohodnovací funce
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Majerech, Vladan
Date Issued: 2014
Date of defense: 21. 01. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Arimaa je strategická desková hra pro dva hráče. Byla navržena tak, aby nebylo nebylo jednoduché vytvořit počítačový program, který by dokázal porazit nejlepší lidské hráče. V této práci jsme se zaměřili na návrh statické ...
Arimaa is a strategic board game for two players. It was designed with the aim that it will be hard to create a computer program that could defeat the best human players. In this thesis, we focus on the design of the static ...
Arimaa is a strategic board game for two players. It was designed with the aim that it will be hard to create a computer program that could defeat the best human players. In this thesis, we focus on the design of the static ...
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Neruda, Roman
Date Issued: 2010
Date of defense: 16. 09. 2010
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: P ředlo ženáa práace se zab ývá vytvoření m přizpůsobitelnéeho skorouniverz ální ho simulační ho prostředí pro ztělesněn é umělé inteligence (umělé bytosti), kde simulace probí hají i v reálném čase. Dále je také zkoumána ...
In the present work we investigate the creation of a exible nearuniversal simulation environment for arti cial intelligence with embodiment and real-time simulation in mind. We also take a look at the problematics associated ...
In the present work we investigate the creation of a exible nearuniversal simulation environment for arti cial intelligence with embodiment and real-time simulation in mind. We also take a look at the problematics associated ...