Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Výchova k evoluční gramotnosti na středních školách
Towards Evaluation Literacy Education On High-School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Drda Morávková, Alena
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 01. 06. 2015
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Cílem práce je zjistit, zda-li maturující studenti z biologie mají lepší znalosti o evoluci než nematurující studenti. Výsledky byly zjišťovány dotazníkovým šetřením na šesti českých a sedmi slovinských středních školách ...
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different ...
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different ...
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Geography and natural history curriculums integration for secondary schools - example of the living nature of America
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mourek, Jan
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 07. 09. 2015
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách ...
Classical frontal teaching, where pupils are supposed to listen to the teacher and make notes is becoming stereotypical. Therefore I decided to focus on a topic where I can apply more teaching methods both in Geography ...
Classical frontal teaching, where pupils are supposed to listen to the teacher and make notes is becoming stereotypical. Therefore I decided to focus on a topic where I can apply more teaching methods both in Geography ...