Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 54
Učebnice chemie pro základní školy: využívání a analýza vybraných strukturních komponentů
Lower-secondary School Chemistry Textbooks: The Use and Selected Structural components' Analysis
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 13. 09. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Učebnice jsou učební pomůckou sloužící ve vzdělávacím procesu k celé řadě účelů. Kromě žáků pracují s učebnicemi i učitelé, pro které díky komplexnímu výběru a transformaci učiva představují nejkonkrétnější podobu zamýšleného ...
Textbooks are a tool which serves several purposes in education. Except for students, textbooks are also being used by teachers who, thanks to a complex selection and transformation of the subject-matter, represent the ...
Textbooks are a tool which serves several purposes in education. Except for students, textbooks are also being used by teachers who, thanks to a complex selection and transformation of the subject-matter, represent the ...
Kvízy, rébusy a další podobné hry jako motivační prostředky v chemii
Quizzes, Puzzles and Other Similar Games as a Tool of Motivation in Chemistry
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Cídlová, Hana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 25. 04. 2017
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Diserta ní práce se zabývá problematikou efektivity využití motiva ních prvk typu rohá ek, k ížovka, dopl ova ka, hádanka, rébus apod. ve výuce chemie na základní škole. Nejprve byla vytvo ena databáze motiva ních úloh. ...
The dissertation deals with the effectiveness of the useof motivational elements like different types of crossword puzzles, riddles, rebuses and word plays etc. in teaching chemistry atlower secondary school. First, the ...
The dissertation deals with the effectiveness of the useof motivational elements like different types of crossword puzzles, riddles, rebuses and word plays etc. in teaching chemistry atlower secondary school. First, the ...
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Inquire-Based Science Education in General and Inorganic Chemistry
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čtrnáctová, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 12. 2016
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: This thesis deals with the possibility of implementing Inquiry-Based Science Education (IBSE) into teaching practice mainly at elementary schools. The focus is put on teaching general and inorganic chemistry. The theoretical ...
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom ...
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom ...
Školní pokus ve výuce chemie-minulost a součastnost
School experiment in the teaching process-the past and the present
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čtrnáctová, Hana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 27. 09. 2011
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: RNDr. Petr Koloros: Školní pokus ve výuce chemie-minulost a současnost. Disertační práce, Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie. Školitelka: Prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc., ...
RNDr. Petr Koloros: School experiment in the teaching process - the past and the present. Dissertation Thesis, Charles University, Faculty of Natural Science, Department of Chemistry Teaching and Didactics, Supervisor: ...
RNDr. Petr Koloros: School experiment in the teaching process - the past and the present. Dissertation Thesis, Charles University, Faculty of Natural Science, Department of Chemistry Teaching and Didactics, Supervisor: ...
Přírodovědná gramotnost a její rozvoj s využitím učebních úloh v chemii pro oblast ISCED 2
Scientific literacy and its development by using learning tasks in Chemistry for ISCED 2 level
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Teplý, Pavel
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 20. 09. 2018
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Cílem disertační práce bylo posouzení vhodnosti rozvoje přírodovědné gramotnosti s využitím učebních úloh v hodinách chemie pro oblast ISCED 2. V České republice jsou pravidelně zjišťovány funkční gramotnosti v rámci ...
The objective of the dissertation was to assess the suitability of the scientific literacy development by using learning tasks in chemistry classes for ISCED 2. By comparing the learning tasks types in commercial workbooks ...
The objective of the dissertation was to assess the suitability of the scientific literacy development by using learning tasks in chemistry classes for ISCED 2. By comparing the learning tasks types in commercial workbooks ...
Nové trendy v učebních úlohách z chemie
New trends in chemistry tasks
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čtrnáctová, Hana
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 20. 09. 2007
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt nenalezen
Multimédia a e-learning ve výuce chemie
Multimedia and e-learning in teaching of chemistry
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančář, Luděk
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 13. 09. 2012
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: This dissertation thesis is focused on problems of multimedia and e-learning and their use in chemistry education. In the theoretical part the knowledge dealing with problems of motivation, possibilities of connecting ...
Disertační práce se zabývá problematikou multimédií a e-learningu a jejich využitím při výuce chemie. V teoretické části shrnuje ve stručnosti poznatky týkající se problematiky motivace, možností zapojení výpočetní techniky ...
Disertační práce se zabývá problematikou multimédií a e-learningu a jejich využitím při výuce chemie. V teoretické části shrnuje ve stručnosti poznatky týkající se problematiky motivace, možností zapojení výpočetní techniky ...
Aktivizační metody ve výuce chemie
Methods Activating Students in Education of Chemistry
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bílek, Martin
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 09. 2013
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Topic: Methods of Activating Students in Education of Chemistry Author: Olga Kesnerová Řádková Abstract This dissertation work aims at teaching methods in the subject of chemistry and it concentrates mainly on methods with ...
Název práce: Aktivizační metody ve výuce chemie Autorka: Olga Kesnerová Řádková Abstrakt: Disertační práce se zabývá výukovými metodami v chemii, převážně se orientuje na metody s vyšším podílem aktivizace žáků. Popisuje ...
Název práce: Aktivizační metody ve výuce chemie Autorka: Olga Kesnerová Řádková Abstrakt: Disertační práce se zabývá výukovými metodami v chemii, převážně se orientuje na metody s vyšším podílem aktivizace žáků. Popisuje ...
Analýza učebnic a tvorba učebních textů s tematickým celkem sacharidy a jejich metabolismus pro školy gymnaziálního typu
The analysis of the textbooks and the creating of the learning texts about the thematic unit of carbohydrates and their metabolism for the gymnasial grammar schools
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Škoda, Jiří
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 09. 2013
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: 1 Abstract: The main parameters describing content and the accessibility of information from textbooks are many aspects such as text difficulty and others. Individual characteristics of pupils - that are represented by ...
Hlavními parametry, popisující kromě samotného obsahu i přístupnost informací z učebnice je obtížnost textu a další parametry. Klíčové jsou také individuální charakteristiky žáků, které jsou reprezentovány vybranými ...
Hlavními parametry, popisující kromě samotného obsahu i přístupnost informací z učebnice je obtížnost textu a další parametry. Klíčové jsou také individuální charakteristiky žáků, které jsou reprezentovány vybranými ...
Interaktivní flexibilní program - Chemie síry a jeho vliv na efektivitu osvojování učiva
Interactive flexible program - Sulfur chemistry and its impact to acquiring of curriculum
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čipera, Jan
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 25. 09. 2009
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: 13. Summary At the end I have found out that all the main and partial goals identified at the beginning of the work have been fulfilled and the stated hypothesis has been confirmed. The results of the educational material ...
12. Shrnutí Nakonec jsem dospěl k závěru, ževšechny stanovené hlavní i dílčícíledisertační práce byly spIněny a stanovená výzkumná hypotéza byla potvrzena. Z ana|ýzy výukových programů a elektronických učebnic jsem usoudil' ...
12. Shrnutí Nakonec jsem dospěl k závěru, ževšechny stanovené hlavní i dílčícíledisertační práce byly spIněny a stanovená výzkumná hypotéza byla potvrzena. Z ana|ýzy výukových programů a elektronických učebnic jsem usoudil' ...