Search
Now showing items 1-10 of 14
Multimediální podpora výuky botaniky na středních školách
Multimedia support of teaching botany at secondary schools
diploma thesis
Advisor: Švecová, Milada
Date Issued:
Date of defense: 26. 05. 2008
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract not found
Analýza výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji
Analysis of sex education lessons on schools in Liberec region
diploma thesis
Advisor: Drda Morávková, Alena
Date Issued:
Date of defense: 06. 06. 2013
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji. Značnou část této práce tvoří dotazníkové šetření, které bylo provedeno na dvou gymnáziích, dvou středních odborných ...
This diploma thesis is focused to the analysis of sexual education on high schools in Liberec region. The most part of the diploma thesis is composed by the questionnaire survey which was perfomed on two comprehensive ...
This diploma thesis is focused to the analysis of sexual education on high schools in Liberec region. The most part of the diploma thesis is composed by the questionnaire survey which was perfomed on two comprehensive ...
Skupinové vyučování v tématickém celku biologie člověka.
Teaching in groups used in topics of human biology.
diploma thesis
Advisor: Rajsiglová, Jiřina
Date Issued:
Date of defense: 23. 09. 2010
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Skupinové vyučování je organizační forma výuky. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, ve kterých spolupracují na řešení určitého úkolu. Velkou výhodou je vzájemná pomoc Žáků a uplatnění i méně výkonných a nesmělých Žáků. ...
Teaching in groups is the organizational form of teaching. Students are divided into several groups and they cooperate to solve certain task. Mutual help and involvement of passive and diffident student is a big advantage. ...
Teaching in groups is the organizational form of teaching. Students are divided into several groups and they cooperate to solve certain task. Mutual help and involvement of passive and diffident student is a big advantage. ...
Výchova k evoluční gramotnosti na středních školách
Towards Evaluation Literacy Education On High-School
diploma thesis
Advisor: Drda Morávková, Alena
Date Issued:
Date of defense: 01. 06. 2015
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Cílem práce je zjistit, zda-li maturující studenti z biologie mají lepší znalosti o evoluci než nematurující studenti. Výsledky byly zjišťovány dotazníkovým šetřením na šesti českých a sedmi slovinských středních školách ...
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different ...
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different ...
Patří DNA do biologie nebo do chemie?
DNA - topic for biology or chemistry?
bachelor thesis
Advisor: Drda Morávková, Alena
Date Issued:
Date of defense: 31. 05. 2012
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Tato práce je zaměřena na problematiku výuky DNA. Snahou je zjistit, zda je učivo o nukleových kyselinách spíše biologické povahy či spíše povahy chemické. Práce se zaobírá vysvětlením pojmu nukleová kyselina a jejím typům ...
This work is focused in teaching DNA. The aim is to determine whether the subject matter of the nucleic acids rather biological in nature, or rather the nature of thechemical. The work is concerned with explaining the ...
This work is focused in teaching DNA. The aim is to determine whether the subject matter of the nucleic acids rather biological in nature, or rather the nature of thechemical. The work is concerned with explaining the ...
Fylogenetická příbuznost mezi Homo neanderthalensis a Homo sapiens
Phylogenetic relation of Homo neanderthalensis and Homo sapiens
bachelor thesis
Advisor: Dvořáková, Radka
Date Issued:
Date of defense: 15. 09. 2017
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: The main idea of this bachelor thesis is to close the phylogenetic relation of Homo neanderthalensis and Homo sapiens species issue. The first move is summary of findings in this issue following from fossil records of both ...
Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku fylogenetické příbuznosti mezi druhy Homo neanderthalensis a Homo sapiens. Prvním krokem je shrnutí poznatků o dané problematice vyplývajících z fosilních nálezů obou ...
Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku fylogenetické příbuznosti mezi druhy Homo neanderthalensis a Homo sapiens. Prvním krokem je shrnutí poznatků o dané problematice vyplývajících z fosilních nálezů obou ...
Environmentální výchova ve výukových programech nevládních organizací
Enviromental education in regional Czech Republic
bachelor thesis
Advisor: Švecová, Milada
Date Issued:
Date of defense: 11. 09. 2009
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract not found
Vybrané lokality hlavního města Praha pro výuku biologie a geoologie
Selected localities of Prague for teaching biology and geology
bachelor thesis
Advisor: Rajsiglová, Jiřina
Date Issued:
Date of defense: 10. 09. 2013
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Předložená bakalářská práce je zaměřena na nejdůležitější pražské lokality, které jsou vhodné pro biologickou a geologickou exkurzi. Praktická výuka biologie a geologie je velice důležitá. Je žádoucí, aby žáci pochopili ...
This bachelor thesis is focused on the most important Prague locations that are suitable for biological and geological excursion. Very important is practical teaching biology and geology. It is desirable that students ...
This bachelor thesis is focused on the most important Prague locations that are suitable for biological and geological excursion. Very important is practical teaching biology and geology. It is desirable that students ...
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Geography and natural history curriculums integration for secondary schools - example of the living nature of America
diploma thesis
Advisor: Mourek, Jan
Date Issued:
Date of defense: 07. 09. 2015
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách ...
Classical frontal teaching, where pupils are supposed to listen to the teacher and make notes is becoming stereotypical. Therefore I decided to focus on a topic where I can apply more teaching methods both in Geography ...
Classical frontal teaching, where pupils are supposed to listen to the teacher and make notes is becoming stereotypical. Therefore I decided to focus on a topic where I can apply more teaching methods both in Geography ...
Mikroskopická praktika pro základní školu
Microscopic Practice for Elementary School
diploma thesis
Advisor: Dvořáková, Radka
Date Issued:
Date of defense: 18. 09. 2018
Faculty / Institute: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstract: Hlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat přehlednou příručku mikroskopických praktik pro učitele 2. stupně ZŠ. Mikroskopická praktika byla čerpána z běžných učebnic (Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, ...
The main aim of my thesis was to come up with a manual for microscopic practices for elementary school's biology classes that are useful and easy to understand. The practices were drawn from ordinary textbooks (such ...
The main aim of my thesis was to come up with a manual for microscopic practices for elementary school's biology classes that are useful and easy to understand. The practices were drawn from ordinary textbooks (such ...