Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 38
Alternativní zařízení pro měření a sběr dat a jejich možnosti využití ve výuce chemie
Alternative devices for data collection and possibilities of employment in chemistry education
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkal, Petr
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 07. 2020
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Školní měřící systémy (ŠMS) mají za sebou již delší historii a stávají se dnes čím dál více běžným a efektivním pomocníkem ve výuce chemie. Rozšíření ŠMS však může bránit nedostatek finančních prostředků, který je pro ...
Probeware already has a long history and it is now more recognised as an effective utility in chemistry education. One of the main obstacles for probeware to expand is the lack of the financial means which is one of the ...
Probeware already has a long history and it is now more recognised as an effective utility in chemistry education. One of the main obstacles for probeware to expand is the lack of the financial means which is one of the ...
Dramatizační metody ve výuce přírodních věd
Drama-Based Science Teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Teplý, Pavel
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 07. 2020
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá dramatizačními metodami ve výuce přírodních věd. V teoretické části práce čtenář nalezne informace získané rešerší dostupné české i zahraniční literatury. Práce předkládá základní informace o ...
The master thesis deals with Drama-Based Science Teaching. The theoretical part of the work deals with the literature research on the topic. It presents basic information about dramatization methods, sets straight the ...
The master thesis deals with Drama-Based Science Teaching. The theoretical part of the work deals with the literature research on the topic. It presents basic information about dramatization methods, sets straight the ...
USB-mikroskop v chemii a geologii - hračka pro geeky nebo pomůcka pro výuku přírodních věd?
USB-microscope in chemistry and geology - a toy for geeks or a teaching aid?
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkal, Petr
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 13. 06. 2022
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Microscopes are often used in school environments to give students insight into the microworld, whether (especially) to observe small objects in biology, but also in chemistry or geology. A stereoscopic microscope, in other ...
Ve školním prostřední se často využívají mikroskopy, aby daly žákům vhled do mikrosvěta, ať už (zejména) pro sledování malých objektů v biologii, ale také v chemii nebo geologii. Pro sledování neprůhledných objektů se ...
Ve školním prostřední se často využívají mikroskopy, aby daly žákům vhled do mikrosvěta, ať už (zejména) pro sledování malých objektů v biologii, ale také v chemii nebo geologii. Pro sledování neprůhledných objektů se ...
Učebnice chemie pro základní školy: využívání a analýza vybraných strukturních komponentů
Lower-secondary School Chemistry Textbooks: The Use and Selected Structural components' Analysis
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 13. 09. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Učebnice jsou učební pomůckou sloužící ve vzdělávacím procesu k celé řadě účelů. Kromě žáků pracují s učebnicemi i učitelé, pro které díky komplexnímu výběru a transformaci učiva představují nejkonkrétnější podobu zamýšleného ...
Textbooks are a tool which serves several purposes in education. Except for students, textbooks are also being used by teachers who, thanks to a complex selection and transformation of the subject-matter, represent the ...
Textbooks are a tool which serves several purposes in education. Except for students, textbooks are also being used by teachers who, thanks to a complex selection and transformation of the subject-matter, represent the ...
Experimenty pro neformální aktivity pro žáky základních škol
Experiments for non-formal education of pupils of grammar schools
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkal, Petr
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 15. 07. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Mimoškolní, přesněji neformální, vyučování je významnou součástí celkového výchovně vzdělávacího procesu a doplňuje výuku formální, která probíhá ve školním prostředí. Výuka je realizována ve volném čase žáků a představuje ...
Extracurricular, more precisely informal, teaching is an important part of the overall educational process and complements formal teaching in school. Teaching is carried out in the free time of students and is an important ...
Extracurricular, more precisely informal, teaching is an important part of the overall educational process and complements formal teaching in school. Teaching is carried out in the free time of students and is an important ...
Chemofobie a postoje učitelů k chemii
Chemophobia and attitudes of teachers to chemistry
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkal, Petr
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 07. 2020
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt nenalezen
Lipidy - Tvorba animací pro podporu vzdělávání v přírodních vědách
Lipids - Creating Animations to Support Education in the Natural Sciences
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Teplá, Milada
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 07. 2020
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: The diploma thesis deals with the topic of lipids and it is focused on the processing in the form of educational materials (educational text and educational animations) for chemistry and biology on secondary school. It is ...
Předložená diplomová práce se zabývá tématem lipidy a je zaměřena na jeho zpracování v podobě výukových materiálů (studijního textu a souboru výukových animací) určených pro výuku chemie a biologie na středních školách. ...
Předložená diplomová práce se zabývá tématem lipidy a je zaměřena na jeho zpracování v podobě výukových materiálů (studijního textu a souboru výukových animací) určených pro výuku chemie a biologie na středních školách. ...
Nové materiály pro podporu výuky biochemie na SŠ
New educational materials for education in biochemistry at secondary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Martínek, Václav
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 16. 09. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Biochemie je oborem, se kterým se středoškolští žáci setkávají zpravidla až na samotném konci výuky předmětu chemie - tedy ve třetím nebo čtvrtém ročníku. To s sebou přináší několik úskalí: Mimo jiné už často pro biochemii ...
Biochemistry is usually the last taught discipline of chemistry. In the Czech Republic, grammar school students study biochemistry during the third or fourth grade. This can sometimes cause problems because there is often ...
Biochemistry is usually the last taught discipline of chemistry. In the Czech Republic, grammar school students study biochemistry during the third or fourth grade. This can sometimes cause problems because there is often ...
Výuka chemie v nižších ročnících nižšího gymnázia v ČR
Chemistry education in lower secondary schools in the Czech Republic
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkal, Petr
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 15. 07. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Český školský systém umožňuje studovat na třech odlišných typech gymnázií, lišících se délkou studia. Výuka na osmiletých a šestiletých gymnáziích však z části probíhá paralelně s výukou na základních školách, což může mít ...
The Czech school system allows studying on three different types of grammar schools, differing in the length of study. Teaching at eight-year and six-year grammar schools partly runs in parallel with teaching at primary ...
The Czech school system allows studying on three different types of grammar schools, differing in the length of study. Teaching at eight-year and six-year grammar schools partly runs in parallel with teaching at primary ...
Vliv badatelsky orientované výuky na žáky v předmětech chemie a přírodopis
The impact of inquiry-based science education in chemistry and biology
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Teplá, Milada
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 23. 03. 2021
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: The main target of the thesis is to find the impact of using inquiry-based science education (IBSE) on pupils' inner motivation and the level of knowledge gained for ISCED 2. To reach that, two consecutive research surveys ...
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má používání badatelsky orientované výuky na vnitřní motivaci žáků a na úroveň získaných poznatků na úrovni ISCED 2. Z toho důvodu byla navržena dvě na sebe navazující výzkumná ...
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má používání badatelsky orientované výuky na vnitřní motivaci žáků a na úroveň získaných poznatků na úrovni ISCED 2. Z toho důvodu byla navržena dvě na sebe navazující výzkumná ...