Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 103
Animace na periférii
Animation on the Periphery
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Czesany Dvořáková, Tereza
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
Melodramatic Imagination and the Theatre of Cruelty: In a Year with Thirteen Moons
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi melodramatem a "divadlem krutosti" Antonina Artauda. Vychází především z koncepce "melodramatické imaginace", jejímž autorem je literární teoretik Peter Brooks: podle jeho ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
Velbloud uchem jehly 1926 a 1936 (filmové adaptace divadelní hry Františka Langera)
Camel through the eye of a needle 1926 and 1936 (film adaptations of the play by František Langer)
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 13. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dvěma filmovými adaptacemi hry Františka Langera Velbloud uchem jehly v české kinematografii do roku 1936. Jde o němou verzi z roku 1926 režírovanou Karlem Lamačem a zvukovou verzi z roku ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
Fenomén cross-dressingu v českém filmu
The Phenomenon of Cross-dressing in Czech Cinema
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 06. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis aims to address the forms of crossdressing appearing in Czech post- revolutionary cinema, and moreover, to approach images of the abovementioned cultural practice as a potential space for a subversion of the ...
Cílem této práce je postihnout podoby crossdressingu na rozpětí české porevoluční kinematografie a pojmout filmové obrazy této kulturní praxe jakožto potenciální prostor pro subverzi cisheteronormativního řádu a současně ...
Cílem této práce je postihnout podoby crossdressingu na rozpětí české porevoluční kinematografie a pojmout filmové obrazy této kulturní praxe jakožto potenciální prostor pro subverzi cisheteronormativního řádu a současně ...
Upřímnost filmového já: Fotogenie lidské osobnosti v myšlení Jeana Epsteina
Sincereness of the filmic self: Photogenic personality in the thought of Jean Epstein
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 04. 09. 2023
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor's thesis focuses primarily on the writings of Jean Epstein, in which it tries to find an implied theory of the "filmic self", that is to depict, by interpreting Epstein's texts, the nature that human personality ...
Bakalářská práce se soustředí výhradně na spisy Jeana Epsteina a pokouší se v nich nalézt implicitně formulovanou teorii "filmového já", tedy vykreslit v rámci interpretace Epsteinových textů povahu, jíž lidská osobnost ...
Bakalářská práce se soustředí výhradně na spisy Jeana Epsteina a pokouší se v nich nalézt implicitně formulovanou teorii "filmového já", tedy vykreslit v rámci interpretace Epsteinových textů povahu, jíž lidská osobnost ...
Európske politiky vs. Česká televize: analýza súčasnej seriálovej tvorby z pohľadu mediálnych politík týkajúcich sa rodovej rovnosti
European policies vs. Czech Television: an analysis of contemporary Czech public TV series through the lens of gender equality policies
Evropské politiky vs. Česká televize: Analýza současné seriálové tvorby s pohledu mediálních politik týkajících se rodové rovnosti
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Szczepanik, Petr
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 02. 02. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor's thesis focuses on European Media Policy dealing with gender equality in the audiovisual sector - it offers an analysis of the context of its formation and also sums up the most common recommendations and ...
Táto bakalárska práca analyzuje kontext vzniku európskych mediálnych politík týkajúcich sa genderovej rovnosti v audiovizuálnom sektore a zhŕňa z nich vyplývajúce odporúčania. Zároveň poskytuje stručný prehľad európskych ...
Táto bakalárska práca analyzuje kontext vzniku európskych mediálnych politík týkajúcich sa genderovej rovnosti v audiovizuálnom sektore a zhŕňa z nich vyplývajúce odporúčania. Zároveň poskytuje stručný prehľad európskych ...
Ontologie prostoru a času v Bezúčelné procházce
Onthology of space and time in Aimless Walk
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce detailně zkoumá na rovině prostoru a času veškeré momenty v díle Alexandera Hackenschmieda Bezúčelná procházka, ve které se fotografický obraz stává filmovým a naopak. Cílem této práce je odhalit, jaký vliv má ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
The first gore scenes in the American mainstream cinema
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 27. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
Hra změn, diferencí, nenávazností a trhlin. Vidění filmového znaku Seijuna Suzukiho prostřednictvím filosofie Jacquese Derridy
Play of shifts, diffractions, discontinuities and ruptures. Seijun Suzuki's film sign seen from philosophical perspective of Jacquese Derrida.
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 04. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor thesis deals with the relationship of the thoughts of the French post-structuralist philosopher Jacques Derrida and the film theory, or film media, respectively. Assumption of the thesis is folowing: The film ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Fenomén zombie ve filmech George A. Romera
The Phenomenon of Zombies in Films by George A. Romero
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky) Tato práce se zabývá fenoménem zombie ve filmech George A. Romera. Jejím cílem je dokázat, že ačkoli se charakteristiky fenoménu v rámci jednotlivých snímků tohoto režiséra výrazně proměnily, zachoval si i přesto ...
(in English) This work deals with the phenomenon of zombie in films by George A. Romero. Its objective is to prove that, although the characteristics of the phenomenon underwent significant change within individual films ...
(in English) This work deals with the phenomenon of zombie in films by George A. Romero. Its objective is to prove that, although the characteristics of the phenomenon underwent significant change within individual films ...