Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 24
Animace na periférii
Animation on the Periphery
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Czesany Dvořáková, Tereza
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
Velbloud uchem jehly 1926 a 1936 (filmové adaptace divadelní hry Františka Langera)
Camel through the eye of a needle 1926 and 1936 (film adaptations of the play by František Langer)
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 13. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dvěma filmovými adaptacemi hry Františka Langera Velbloud uchem jehly v české kinematografii do roku 1936. Jde o němou verzi z roku 1926 režírovanou Karlem Lamačem a zvukovou verzi z roku ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
Ontologie prostoru a času v Bezúčelné procházce
Onthology of space and time in Aimless Walk
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce detailně zkoumá na rovině prostoru a času veškeré momenty v díle Alexandera Hackenschmieda Bezúčelná procházka, ve které se fotografický obraz stává filmovým a naopak. Cílem této práce je odhalit, jaký vliv má ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
Proměna pohádky: ideologie a lidové prvky v české filmové pohádce 50. let
The transformations of a fairy tale: ideology and folk elements in Czech film fairy tales in the fifties
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Přádná, Stanislava
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 27. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt nenalezen
Téma: První léta Filmového symfonického orchestru (FISYO)
The Beginning Years of Film Symphony Orchestra (FISYO)
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 04. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis deals with the inception and initial operation of the Film Symphony Orchestra (FISYO) which was the only ensemble that was used for recording film music for local feature film production since 1943 till the ...
Práce pojednává o vzniku a počátečním působení Filmového symfonického orchestru (FISYO), který byl od roku 1943 až do počátku 90. let jediným tělesem, které mělo za úkol nahrávat hudbu ke zdejší, převážně celovečerní filmové ...
Práce pojednává o vzniku a počátečním působení Filmového symfonického orchestru (FISYO), který byl od roku 1943 až do počátku 90. let jediným tělesem, které mělo za úkol nahrávat hudbu ke zdejší, převážně celovečerní filmové ...
Prekladový dialóg: Proces kódovania a dekódovania v štruktúrach filmového štýlu v pôvodnom diele a remaku
Translation in the Dialogue: The Process of Encoding and Decoding of Film Style in a Remake of the Original Work
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Táto bakalárska práca sa venuje problematike remaku v kontexte jeho užitia v dejinách kinematografie a vo filmovej teórií. Poukazujem na to, ako sa k remaku pristupovalo od vzniku filmu, ako je možné ho definovať a v akých ...
The following bachelor's thesis concerns the remake, in the context of its use in the history of cinema and in film theory. I discuss the various definitions and possible forms of the remake, which has existed since the ...
The following bachelor's thesis concerns the remake, in the context of its use in the history of cinema and in film theory. I discuss the various definitions and possible forms of the remake, which has existed since the ...
Neoformalistická analýza filmu Now Showing
Neoformalist Film Analysis of Now Showing
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce si klade za cíl zasadit do náležitého kontextu a následně analyzovat filipínský snímek Právě hrajeme, který natočil Raya Martin v roce 2008. V první části dochází nejprve k upřesnění teoretických ...
The aim of this bachelor thesis is to analyze within an appropriate context a filipino film Now Showing made by Raya Martin in 2008. In the first part we shall evaluate adequate theoretical background and pinpoint the ...
The aim of this bachelor thesis is to analyze within an appropriate context a filipino film Now Showing made by Raya Martin in 2008. In the first part we shall evaluate adequate theoretical background and pinpoint the ...
Být svědkem: Zlomové okamžiky našich dějin očima Pavla Kouteckého
Be a witness: The turning points of our history viewed by Pavel Koutecký
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 27. 06. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dílem českého dokumentaristy Pavla Kouteckého a zaměřuje se na několik jeho filmů o novodobé historii naší země. První část práce načrtává celkový obraz jeho tvorby a poukazuje na různorodost ...
The following bachelor's thesis deals with the work of Czech filmmaker Pavel Koutecký and it focuses on several of his films on the modern history of our country. The first part outlines the entire picture of his work and ...
The following bachelor's thesis deals with the work of Czech filmmaker Pavel Koutecký and it focuses on several of his films on the modern history of our country. The first part outlines the entire picture of his work and ...
Neoformalistická analýza filmu Miluji Tě, Miluji Tě
Neoformalist analysis of the move I love you, I love you
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky): Předmětem této bakalářské diplomové práce je neoformalistická analýza filmu Miluji tě, miluji tě francouzského režiséra Alaina Resnaise. Hlavním cílem práce je ukázat, jak film pracuje s koncepcí paměti, vzpomínek ...
(in English): The subject of this bachelor thesis is the neoformalist analysis of the film "I love you, I love you" by the French director Alain Resnais. The main aim is to show through neoformalist analysis how the film ...
(in English): The subject of this bachelor thesis is the neoformalist analysis of the film "I love you, I love you" by the French director Alain Resnais. The main aim is to show through neoformalist analysis how the film ...
DV8: Mužské tělo v žánru dance for camera
DV8: Male bodies in the dance for camera
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 12. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá obrazem mužského těla v žánru screen dance a zaměřuje se na několik pečlivě vybraných filmů, ve kterých je sledováno tělo jako symbol i vyjadřovací prvek. Zkoumaný materiál představuje filmová ...
This bachelor thesis is occupied with the image of man body in the screen dance ganre and focuses on a few carefully chosen movies, in which the body is invastigated as a symbol and expressive element. All the researched ...
This bachelor thesis is occupied with the image of man body in the screen dance ganre and focuses on a few carefully chosen movies, in which the body is invastigated as a symbol and expressive element. All the researched ...