Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Analyse contrastive des propositions incises en français et en anglais
Comparative Study of Reporting Clauses in English and French
Kontrastivní studie uvozovacích vět v angličtině a francouzštině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nádvorníková, Olga
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 01. 02. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Daná práce se zaměřuje na tendence sémantické rozmanitosti sloves uvozujících přímou řeč ve francouzské a anglické beletrii. Mezi těmito slovesy najdeme nejen neutrální nebo různě příznaková tranzitivní slovesa mluvení, ...
This diploma thesis focuses on semantic diversity of reporting verbs in French and English fiction. Among these verbs there are not only neutral or semantically marked transitive speech verbs but also intransitive ones or ...
This diploma thesis focuses on semantic diversity of reporting verbs in French and English fiction. Among these verbs there are not only neutral or semantically marked transitive speech verbs but also intransitive ones or ...
Jeux de rôle en FLE
Role-playing in French as a Foreign Language
"Jeux de rôle" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nováková, Sylva
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 05. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce si klade za úkol zmapovat využití "jeux de rôles" neboli "hry rolí" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. V teoretické části je představena historie a definice této aktivity a jsou ukázány její didaktická ...
The work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and ...
The work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and ...