Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 30
Umělá inteligence a kompozice vážné hudby
Artificial Intelligence and Classical Music Composition
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 07. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis deals with artificial intelligence composing classical music and ways of evaluating its performance by listeners. The text provides the first overview of the conducted experiments based on the so-called Turing ...
Tato práce se zabývá umělou inteligencí skládající klasickou hudbu a způsoby hodnocení jejího výkonu posluchači. Text poskytuje první přehled provedených experimentů vycházejících z tzv. Turingova testu a na základě analýzy ...
Tato práce se zabývá umělou inteligencí skládající klasickou hudbu a způsoby hodnocení jejího výkonu posluchači. Text poskytuje první přehled provedených experimentů vycházejících z tzv. Turingova testu a na základě analýzy ...
Budoucnost řízení tramvajového vlaku s přechodem na autonomní technologie
The Future of Tram Driving towards Autonomous Technology
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá autonomní tramvajovou dopravou v kontextu města Prahy. Cílem je zmapovat pražskou tramvajovou dopravu společně s autonomními technologiemi a navrhnout postup jejich implementace do budoucího ...
The text of the diploma thesis focuses on autonomous tram transportation in the context of Prague. The goal of this work is to map out Prague tram transportation and autonomous technology and then suggest its implementation ...
The text of the diploma thesis focuses on autonomous tram transportation in the context of Prague. The goal of this work is to map out Prague tram transportation and autonomous technology and then suggest its implementation ...
Videogames and ecological thinking: player's perspective
Videohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 23. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Dosavadní výzkum navrhuje, že mainstreamové videohry, které nejsou zvláště navrženy pro reflexi nebo přesvědčení, mohou mít potenciál implicitně podporovat reflexi o otázkách životního prostředí a ekologii. Někteří vývojáři ...
Recent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some ...
Recent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some ...
Pojem akcident ve Stacku Benjamina Brattona
The term accident in Benjamin Bratton's book The stack
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 07. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Matěj Malecha, Akcident ve Stacku Abstract (in English): The master thesis explains the notion of "accident" in the book The Stack: On Software and Sovereignty by Benjamin H. Bratton. First, it identifies suitable mental ...
Matěj Malecha, Akcident ve Stacku Abstrakt (česky) Tato diplomová práce vysvětluje pojem "akcident" v knize Benjamina H. Brattona The Stack: On Software and Sovereignty. Nejprve jsou identifikovány vhodné mentální modely ...
Matěj Malecha, Akcident ve Stacku Abstrakt (česky) Tato diplomová práce vysvětluje pojem "akcident" v knize Benjamina H. Brattona The Stack: On Software and Sovereignty. Nejprve jsou identifikovány vhodné mentální modely ...
Design jako jedna z příčin problematického používání technologií: povědomí uživatelů o návykovém designu
Design as One of the Causes of Problematic Use of Technology: User Awareness of Addictive Design
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slussareff, Michaela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 09. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je prostřednictvím konceptu ekonomiky pozornosti, problematického používání technologií, disciplíny designu a mentálnimi procesy za formováním návyku popsat návykový design digitálních technologií ...
This thesis aims to describe the addictive design of digital technologies together with its principles through the concept of the attention economy, problematic use of technology, the discipline of design, and mental ...
This thesis aims to describe the addictive design of digital technologies together with its principles through the concept of the attention economy, problematic use of technology, the discipline of design, and mental ...
Rola technologických tímov v redakciách
The Role of Technology Teams in Newsrooms
Role technologických týmů v redakcích
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 23. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práca sa zoberá prítomnosťou technologického tímu v rôznych typoch redakcií venujúcihc sa investigatívnej žurnalistike. Cieľom práce je zistiť mieru zastúpenia technologickej zložky v slovenských a českých ...
The thesis deals with the presence of the technology team in various types of newsrooms of investigative journalism. The aim of the work is to find out the degree of representation of the technological component in the ...
The thesis deals with the presence of the technology team in various types of newsrooms of investigative journalism. The aim of the work is to find out the degree of representation of the technological component in the ...
Případová studie mobilní aplikace - průvodce Národním muzeem
Case Study of Mobile Application - Audio Guide for the National Museum
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pýcha, Čeněk
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 23. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tématem diplomové práce je případová studie mobilního audioprůvodce pro expozice Národního muzea. Autor se v teoretické části zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících s tématem případové studie mobilního průvodce ...
The diploma thesis deals with a case study of the development of a mobile audio guide for the expositions of the National Museum. In the theoretical part, the author focuses on defining the basic concepts related to the ...
The diploma thesis deals with a case study of the development of a mobile audio guide for the expositions of the National Museum. In the theoretical part, the author focuses on defining the basic concepts related to the ...
Afterlife of digital user data: analysis of evolution of posthumous data policies on social media
Posmrtný život dat: analýza vývoje přístupu sociálních sítí k posmrtným datům uživatelů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 29. 01. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma správy uživatelských dat po smrti v rámci platforem sociálních sítí. Toto téma se v akademické literatuře téměř neobjevuje, proto si práce klade za cíl představit vývoj zásad ...
This diploma thesis focuses on the topic of posthumous user data management concerning social media platforms. This topic is rarely discussed from the viewpoint of new media studies in academic literature. My thesis ...
This diploma thesis focuses on the topic of posthumous user data management concerning social media platforms. This topic is rarely discussed from the viewpoint of new media studies in academic literature. My thesis ...
Fikční světy ve videohrách
Fictional worlds in video games
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Naprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak ...
The vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose ...
The vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose ...
Stupně šedi jako jeden ze způsobů snížení času u obrazovek mobilních telefonů
Grayscale setting as a way to reduce screen time on smartphones
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slussareff, Michaela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 09. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Průměrný čas strávený u obrazovek mobilních telefonů se podle analýzy společnosti App Annie pohybuje kolem 4 hodin denně. V posledních letech se také stále více objevují obavy spojené s problematickým používáním mobilních ...
The global average screen time on smartphones reaches up to 4 hours, revealed App Annie. In recent years, there have also been increasing concerns about the problematic use of smartphones and its impact on public health, ...
The global average screen time on smartphones reaches up to 4 hours, revealed App Annie. In recent years, there have also been increasing concerns about the problematic use of smartphones and its impact on public health, ...