Zobrazit minimální záznam

Education towards inter-religious tolerance
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorKoenigsmark, Kryštof
dc.date.accessioned2017-04-13T09:36:25Z
dc.date.available2017-04-13T09:36:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18988
dc.description.abstractPráce se zaobírá zejména teoretickým zázemím pro vzdělávání k mezináboženské toleranci. Napřed definuje pojmy jako víra, tolerance a církev s přihlédnutím k jejich náboženským konotacím. Posléze se obsáhle věnuje náboženství, a to zejména z pohledu sociologie a psychologie náboženství, stejně jako termínům spiritualita a transcendence. Zabývá se také typy a druhy náboženství, přičemž jmenuje a popisuje ty nejdůležitější náboženské směry. V další části se snaží osvětlit pozici náboženství v globalizovaném světě, a vysvětluje, proč je potřeba vzdělávat jednotlivé složky společnosti směrem k toleranci, a to především té náboženské. Práce dále navrhuje několik oblastí, kterými by se takové vzdělávání mohlo inspirovat. Do těchto oblastí zahrnuje mezináboženský dialog, výchovu k toleranci, všechna multikulturní, psychologická, historická a kulturněantropologická hlediska, napomáhající k jednoduššímu přijetí tématu. V další části pak navrhuje některé vzdělávací metody a postupy, které by k tomuto cíli mohly býti využity, stejně jako se snaží definovat některé z mnoha cílových skupin příjemců takového vzdělávání. Na závěr se pokusí kriticky zhodnotit obtíže a filozofické předpoklady, na které by se ve vzdělávání k náboženské toleranci mohlo narazit a zodpovědět otázku, je-li taková činnost vůbec možná.cs_CZ
dc.description.abstractThe following thesis is focused on the theoretical background on education towards inter-religious tolerance. First, it concentrates on explaining central terms such as Faith, Tolerance and Church. Then it focuses on Religion as a subject, from the Sociology and Psychology of Religion point of views and also on terms such as Spirituality and Transcendence. It is followed by the description of types and forms of religion, focusing shortly on the main world religions and their history. Then the position of religion in the present times is addressed, as well as how it might affect modern society. Several options are proposed for the basic purpose of education towards religious tolerance, such as dialogue, tolerance education and historical, psychological, culture anthropological and multicultural views are also included. Some possible educational techniques and methods helpful to the cause are proposed, as well as pinpointing possible target groups and recipients of such a programme. The last part is dedicated to the authors critical view on the problem, identifying weak points and possible dangers in the process.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání k mezináboženské tolerancics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-26
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73357
dc.title.translatedEducation towards inter-religious toleranceen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
dc.identifier.aleph001100528
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zaobírá zejména teoretickým zázemím pro vzdělávání k mezináboženské toleranci. Napřed definuje pojmy jako víra, tolerance a církev s přihlédnutím k jejich náboženským konotacím. Posléze se obsáhle věnuje náboženství, a to zejména z pohledu sociologie a psychologie náboženství, stejně jako termínům spiritualita a transcendence. Zabývá se také typy a druhy náboženství, přičemž jmenuje a popisuje ty nejdůležitější náboženské směry. V další části se snaží osvětlit pozici náboženství v globalizovaném světě, a vysvětluje, proč je potřeba vzdělávat jednotlivé složky společnosti směrem k toleranci, a to především té náboženské. Práce dále navrhuje několik oblastí, kterými by se takové vzdělávání mohlo inspirovat. Do těchto oblastí zahrnuje mezináboženský dialog, výchovu k toleranci, všechna multikulturní, psychologická, historická a kulturněantropologická hlediska, napomáhající k jednoduššímu přijetí tématu. V další části pak navrhuje některé vzdělávací metody a postupy, které by k tomuto cíli mohly býti využity, stejně jako se snaží definovat některé z mnoha cílových skupin příjemců takového vzdělávání. Na závěr se pokusí kriticky zhodnotit obtíže a filozofické předpoklady, na které by se ve vzdělávání k náboženské toleranci mohlo narazit a zodpovědět otázku, je-li taková činnost vůbec možná.cs_CZ
uk.abstract.enThe following thesis is focused on the theoretical background on education towards inter-religious tolerance. First, it concentrates on explaining central terms such as Faith, Tolerance and Church. Then it focuses on Religion as a subject, from the Sociology and Psychology of Religion point of views and also on terms such as Spirituality and Transcendence. It is followed by the description of types and forms of religion, focusing shortly on the main world religions and their history. Then the position of religion in the present times is addressed, as well as how it might affect modern society. Several options are proposed for the basic purpose of education towards religious tolerance, such as dialogue, tolerance education and historical, psychological, culture anthropological and multicultural views are also included. Some possible educational techniques and methods helpful to the cause are proposed, as well as pinpointing possible target groups and recipients of such a programme. The last part is dedicated to the authors critical view on the problem, identifying weak points and possible dangers in the process.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011005280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV