Show simple item record

Intergenerational Relations and Cooperation in the Teaching Staff and Their Influence on Education.
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorSoukupová, Simona
dc.date.accessioned2024-11-29T18:22:16Z
dc.date.available2024-11-29T18:22:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189458
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is divided into a theoretical part and a research investigation. In the theoretical part the author deals with communication and defines the concept. Then, it deals with conflicts, which the author defines and describes the different kinds and also delves into rivalry and generational conflicts. The thesis also describes teaching models as a source of conflicts. It describes the relationship to self and relationships to others. Last but not least, it discusses the school, the teaching staff and the vision of the school under study. The second part consists of a research investigation. The research investigation was conducted in the form of an online questionnaire for teachers and for pupils. The questionnaire for teachers consisted of both closed and open-ended questions and the questionnaire for pupils consisted of closed-ended questions only. The data were presented in graphical form. The questionnaires are attached in the appendices at the end of the thesis, where the answers to the open-ended questions for teachers are also attached. Then, in the conclusion, the author suggested measures to improve the climate of the teaching staff based on the data. The aim of the thesis was to find out whether the generational differences in the teaching staff affect the process of pupils'...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectgenerationen_US
dc.subjectcoexistenceen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectgeneracecs_CZ
dc.subjectsborcs_CZ
dc.subjectsoužitícs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectvlivcs_CZ
dc.titleMezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId255866
dc.title.translatedIntergenerational Relations and Cooperation in the Teaching Staff and Their Influence on Education.en_US
dc.contributor.refereeRichterová, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is divided into a theoretical part and a research investigation. In the theoretical part the author deals with communication and defines the concept. Then, it deals with conflicts, which the author defines and describes the different kinds and also delves into rivalry and generational conflicts. The thesis also describes teaching models as a source of conflicts. It describes the relationship to self and relationships to others. Last but not least, it discusses the school, the teaching staff and the vision of the school under study. The second part consists of a research investigation. The research investigation was conducted in the form of an online questionnaire for teachers and for pupils. The questionnaire for teachers consisted of both closed and open-ended questions and the questionnaire for pupils consisted of closed-ended questions only. The data were presented in graphical form. The questionnaires are attached in the appendices at the end of the thesis, where the answers to the open-ended questions for teachers are also attached. Then, in the conclusion, the author suggested measures to improve the climate of the teaching staff based on the data. The aim of the thesis was to find out whether the generational differences in the teaching staff affect the process of pupils'...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV