Show simple item record

Education of kindergarten teachers and their competences in cooperation with the pedagogical-psychological counselling centre.
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorNekovářová, Nikol
dc.date.accessioned2024-06-11T06:37:24Z
dc.date.available2024-06-11T06:37:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189288
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání pedagogů v mateřských školách v souvislosti s kompetencí k pedagogické diagnostice a komunikaci s pedagogicko- psychologickou poradnou u dětí předškolního věku. Práce se zabývá skutečnou podobou spolupráce mezi PPP a MŠ a poukazuje na občasně se vyskytující problematiku spolupráce rodičů s pedagogy ohledně návštěvy poradny a možným následným odmítavým postojem zákonných zástupců. Teoretická část práce se zabývá objasněním pojmu dítěte předškolního věku a jeho potřeb v návaznosti na mateřskou školu kam dochází, k následné pedagogické diagnostice a potřebné individualizaci. S tím úzce souvisí osobnost učitele, kým učitel vlastně pro dítě je, jaké jsou jeho role, profesní činnosti i povinnosti a do jaké míry záleží na jeho celkové kvalitě. Tato část se věnuje také ukotvení v legislativě a vzdělávacímu systému pedagogů mateřských škol v České republice. Vše navazuje na pedagogicko-psychologické poradny, primárně na vymezení jejich činností a povinností v rámci dítěte, rodiny i mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou strukturovaných rozhovorů s vybranými sedmi respondentkami za účelem zjištění, jak souvisí spolupráce se vzděláním učitelky, jak vypadá reálná spolupráce mezi PPP a MŠ a jak by měla vypadat spolupráce...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the issue of education of teachers in kindergartens in relation to the competence for pedagogical diagnosis and communication with the pedagogical-psychological counselling of preschool children. The thesis deals with the actual form of cooperation between the PPCC and the kindergarten and also alludes to the sometimes occurring issue of cooperation between parents and teachers regarding the visit to the counselling centre and possible subsequent rejection results. The theoretical part of the thesis deals with the clarification of the concept of the preschool child and its needs in relation to the kindergarten where it occurs, the subsequent pedagogical diagnosis and the necessary individualization. Closely related to this is the personality of the teacher, who the teacher actually is for the child, what are his/her roles, professional activities and duties and how much his/her overall quality matters. This section also focuses on the legislation measures and the educational system of kindergarten teachers in the Czech Republic. The topic of the theses is mainly related to the activities of pedagogical- psychological counselling centres, primarily to the definition of duties regarding to the child, family and kindergarten. The practical part is based on qualitative...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectosobnost učitele v mateřské školecs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectpedagogicko-psychologická poradnacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpersonality of teacher in kindergartenen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectpedagogical-psychological counselling centreen_US
dc.subjectkindegartenen_US
dc.titleVzdělá(vá)ní vyučujících v mateřské škole a jejich kompetence ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266905
dc.title.translatedEducation of kindergarten teachers and their competences in cooperation with the pedagogical-psychological counselling centre.en_US
dc.contributor.refereeŠtech, Stanislav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání pedagogů v mateřských školách v souvislosti s kompetencí k pedagogické diagnostice a komunikaci s pedagogicko- psychologickou poradnou u dětí předškolního věku. Práce se zabývá skutečnou podobou spolupráce mezi PPP a MŠ a poukazuje na občasně se vyskytující problematiku spolupráce rodičů s pedagogy ohledně návštěvy poradny a možným následným odmítavým postojem zákonných zástupců. Teoretická část práce se zabývá objasněním pojmu dítěte předškolního věku a jeho potřeb v návaznosti na mateřskou školu kam dochází, k následné pedagogické diagnostice a potřebné individualizaci. S tím úzce souvisí osobnost učitele, kým učitel vlastně pro dítě je, jaké jsou jeho role, profesní činnosti i povinnosti a do jaké míry záleží na jeho celkové kvalitě. Tato část se věnuje také ukotvení v legislativě a vzdělávacímu systému pedagogů mateřských škol v České republice. Vše navazuje na pedagogicko-psychologické poradny, primárně na vymezení jejich činností a povinností v rámci dítěte, rodiny i mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou strukturovaných rozhovorů s vybranými sedmi respondentkami za účelem zjištění, jak souvisí spolupráce se vzděláním učitelky, jak vypadá reálná spolupráce mezi PPP a MŠ a jak by měla vypadat spolupráce...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the issue of education of teachers in kindergartens in relation to the competence for pedagogical diagnosis and communication with the pedagogical-psychological counselling of preschool children. The thesis deals with the actual form of cooperation between the PPCC and the kindergarten and also alludes to the sometimes occurring issue of cooperation between parents and teachers regarding the visit to the counselling centre and possible subsequent rejection results. The theoretical part of the thesis deals with the clarification of the concept of the preschool child and its needs in relation to the kindergarten where it occurs, the subsequent pedagogical diagnosis and the necessary individualization. Closely related to this is the personality of the teacher, who the teacher actually is for the child, what are his/her roles, professional activities and duties and how much his/her overall quality matters. This section also focuses on the legislation measures and the educational system of kindergarten teachers in the Czech Republic. The topic of the theses is mainly related to the activities of pedagogical- psychological counselling centres, primarily to the definition of duties regarding to the child, family and kindergarten. The practical part is based on qualitative...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV