Show simple item record

Využití autentických materiálů v hodinách anglického jazyka na druhém stupni české základní školy
dc.contributor.advisorDvořák, Bohuslav
dc.creatorŠišková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T17:24:40Z
dc.date.available2024-11-29T17:24:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188888
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá autentickými materiály a využitím autentických materiálů v hodinách anglického jazyka. Skládá se ze dvou hlavních částí. Teoretická část práce se zaměřuje na definice autentických materiálů a koncept autenticity v kontextu hodin cizího jazyka. Porovnány a shrnuty jsou též různá pojetí tohoto konceptu. Práce taktéž zmiňuje vliv využití autentických materiálů v hodinách na motivaci žáků vzhledem k jejich propojení s každodenní realitou. Následně práce obsahuje rozdělení základních druhů autentických materiálů a výhody a potenciální problémy při využití v hodinách cizího jazyka. Každá skupina materiálů též obsahuje několik typů aktivit, které se dají u daného druhu materiálu v hodinách anglického jazyka využít. Praktická část práce je též členěna na dvě hlavní sekce, konkrétně vytvoření, pilotování a observace jazykových hodin na druhém stupni základní školy. Byly zde využity různé druhy autentických materiálů a dotazníková šetření vyplněná žáky. Dotazník nejprve zjišťuje pohled žáků na hodiny, kterých se účastnili. Následně se soustředí na názory žáku jak na využívání autentických materiálů v hodinách anglického jazyka obecně, tak na to, zda je žáci využívají i ve svém volném čase a jaké jsou jejich preferované druhy autentických materiálů v anglickém jazyce. Výsledky...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with authentic materials and the use of authentic materials in English language teaching. It is divided into two main parts. The theoretical part focuses on the definitions of authentic materials and authenticity in the context of language classroom. Different views on the subject matter are compared and summarized. The link between the real- world impact and the use of authentic materials and its influence on the motivation of the pupils is briefly discussed as well. Followingly, the thesis contains a classification of the authentic materials and advantages and potential shortcomings of their use. Each material type includes a number of activities usable in English lessons. The research for the practical part was conducted at an elementary school. The practical part thus consists of two main sections, specifically designing, piloting and observing lessons where different kinds of authentic materials were employed as well as a questionnaire filled by pupils. The questionnaire inquires the learners firstly about the lessons they attended. Furthermore, it also focuses on attitudes of the pupils towards the use of authentic materials in English lessons in general, their use in pupils' free time and their preferred authentic English material kinds. The survey results are...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectauthenticityen_US
dc.subjectauthentic materialsen_US
dc.subjectEnglish language teachingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectimplicit and explicit learningen_US
dc.subjectsecond language acquisition and learningen_US
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectautentické materiálycs_CZ
dc.subjectvýuka anglického jazykacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectimplicitní a explicitní učenícs_CZ
dc.subjectučení a akvizice cizího jazykacs_CZ
dc.titleThe use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary schoolen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-15
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId259147
dc.title.translatedVyužití autentických materiálů v hodinách anglického jazyka na druhém stupni české základní školycs_CZ
dc.contributor.refereeMikuláš, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá autentickými materiály a využitím autentických materiálů v hodinách anglického jazyka. Skládá se ze dvou hlavních částí. Teoretická část práce se zaměřuje na definice autentických materiálů a koncept autenticity v kontextu hodin cizího jazyka. Porovnány a shrnuty jsou též různá pojetí tohoto konceptu. Práce taktéž zmiňuje vliv využití autentických materiálů v hodinách na motivaci žáků vzhledem k jejich propojení s každodenní realitou. Následně práce obsahuje rozdělení základních druhů autentických materiálů a výhody a potenciální problémy při využití v hodinách cizího jazyka. Každá skupina materiálů též obsahuje několik typů aktivit, které se dají u daného druhu materiálu v hodinách anglického jazyka využít. Praktická část práce je též členěna na dvě hlavní sekce, konkrétně vytvoření, pilotování a observace jazykových hodin na druhém stupni základní školy. Byly zde využity různé druhy autentických materiálů a dotazníková šetření vyplněná žáky. Dotazník nejprve zjišťuje pohled žáků na hodiny, kterých se účastnili. Následně se soustředí na názory žáku jak na využívání autentických materiálů v hodinách anglického jazyka obecně, tak na to, zda je žáci využívají i ve svém volném čase a jaké jsou jejich preferované druhy autentických materiálů v anglickém jazyce. Výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with authentic materials and the use of authentic materials in English language teaching. It is divided into two main parts. The theoretical part focuses on the definitions of authentic materials and authenticity in the context of language classroom. Different views on the subject matter are compared and summarized. The link between the real- world impact and the use of authentic materials and its influence on the motivation of the pupils is briefly discussed as well. Followingly, the thesis contains a classification of the authentic materials and advantages and potential shortcomings of their use. Each material type includes a number of activities usable in English lessons. The research for the practical part was conducted at an elementary school. The practical part thus consists of two main sections, specifically designing, piloting and observing lessons where different kinds of authentic materials were employed as well as a questionnaire filled by pupils. The questionnaire inquires the learners firstly about the lessons they attended. Furthermore, it also focuses on attitudes of the pupils towards the use of authentic materials in English lessons in general, their use in pupils' free time and their preferred authentic English material kinds. The survey results are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV