Zobrazit minimální záznam

Důvěryhodnost médií: případ Ruska a USA
dc.contributor.advisorČábelková, Inna
dc.creatorVolobueva, Olga
dc.date.accessioned2020-08-19T10:43:36Z
dc.date.available2020-08-19T10:43:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18852
dc.description.abstractThe primary purpose of this work is to examine the differences in media credibility perception among Russian and American respondents, to compare the importance of mass media and interpersonal channels as sources for information and to check whether there is a relation between a medium credibility perception and a medium's importance as a source for news. This paper functions as a comparative analysis and consists of two parts. The first part is based on the study of already existing literature, especially, the overview of historical development and contemporary state of mass media, some theories of media ecology, and cultural dimensions. Based on this first theoretical part, I created a survey, which results are presented and interpreted in the second part of this work. The main limitation of this study is the small sample size that cannot be considered representative. However, findings of this study provide insights into important issues related to cultural environment impacts on credibility perception of mass media and interpersonal channels. The results of the comparative survey can provide a useful framework for examining the cross-cultural differences in media credibility.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je snaha ukázat rozdílnost ve vnímání důvěryhodnosti médií mezi ruskými a americkými respodnenty, za účelem porovnání důležitosti masmédií jako zdrojů informací a posouzení toho, zda existuje vztah mezi vnímáním důvěryhodnosti médií a důležitostí média jako zdroje informací. Jedná se tedy o komparativní analýzu, jež se dělí na dvě části. První, teoretická část, je založena na studiu dosavadní literatury věnující se problematice masmédií, jejich historickému vývoji a současné podobě, teoriím mediální ekologie atp. Druhá část zahrnuje vlastní výzkum s respondenty.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleMedia Credibility: Cases of Russia and the United Statesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-29
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId61403
dc.title.translatedDůvěryhodnost médií: případ Ruska a USAcs_CZ
dc.contributor.refereeZbořil, Zdenek
dc.identifier.aleph001175243
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je snaha ukázat rozdílnost ve vnímání důvěryhodnosti médií mezi ruskými a americkými respodnenty, za účelem porovnání důležitosti masmédií jako zdrojů informací a posouzení toho, zda existuje vztah mezi vnímáním důvěryhodnosti médií a důležitostí média jako zdroje informací. Jedná se tedy o komparativní analýzu, jež se dělí na dvě části. První, teoretická část, je založena na studiu dosavadní literatury věnující se problematice masmédií, jejich historickému vývoji a současné podobě, teoriím mediální ekologie atp. Druhá část zahrnuje vlastní výzkum s respondenty.cs_CZ
uk.abstract.enThe primary purpose of this work is to examine the differences in media credibility perception among Russian and American respondents, to compare the importance of mass media and interpersonal channels as sources for information and to check whether there is a relation between a medium credibility perception and a medium's importance as a source for news. This paper functions as a comparative analysis and consists of two parts. The first part is based on the study of already existing literature, especially, the overview of historical development and contemporary state of mass media, some theories of media ecology, and cultural dimensions. Based on this first theoretical part, I created a survey, which results are presented and interpreted in the second part of this work. The main limitation of this study is the small sample size that cannot be considered representative. However, findings of this study provide insights into important issues related to cultural environment impacts on credibility perception of mass media and interpersonal channels. The results of the comparative survey can provide a useful framework for examining the cross-cultural differences in media credibility.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV