Zobrazit minimální záznam

Household school, it's history, development and the future in the future in the Czech Republic in the eyes of the studies alumnae
dc.contributor.advisorHavelková, Hana
dc.creatorHylová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-17T13:32:14Z
dc.date.available2020-08-17T13:32:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18840
dc.description.abstractTématem mé diplomové práce je Rodinná škola, její historie, vývoj a budoucnost v České republice očima absolventek studia. V této práci se zabývám Rodinnou školou také jako institucí, zejména pak její historií, úlohou a začleněním do systému školství. Na základě dostupných materiálů porovnávám učební osnovy a plány jednotlivých oborů v různém časovém období. Ve své práci jsem se kromě ukotvení oboru Rodinná škola ve školském systému naší republiky zaměřila na absolventky oboru Rodinná škola a mým cílem bylo získat výpovědi absolventek, které daný obor absolvovaly v různých obdobích minulého století. Zajímala mě především jejich motivace ke studiu tohoto oboru, jejich očekávání a následně komparace tohoto očekávání s realitou. Zajímavým výsledkem se jeví obraz oboru ve společnosti, jak se s ním ve své praxi setkaly absolventky při hledání uplatnění na trhu práce. K tomu účelu sloužila osobní setkání a rozhovory s těmito absolventkami. Jako jedna z absolventek tohoto oboru jsem porovnala vlastní zkušenosti se zkušenostmi respondentek výzkumu a pro zhodnocení podoby a atmosféry studia jsem využila vlastní genderové citlivosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of my thesis is the Household school, its history, development and its future in the Czech Republic as seen through the eyes of graduates. In this thesis I examine the Household school also as an institution, especially its history, function and its integration into the system of education. Using available materials, I compare the curricula and plans of individual programmes over various periods of time. Beyond the integration of the Household school into the Czech Republic's education system, I focused on the Household school's alumnae, who studied this field in various periods of the last century, and my target was to obtain their statement. I was interested mainly in their motivation to the study of this field, their expectation and then, consequently, comparison of these expectations with the reality. As an interesting result seems the view of this field in the society which the alumnae met with while the looking for a job on the market. For this purpose, I organised personal meetings and interviews with these alumnae. As one of the alumnae of this programme, I compared my own experience with the experience of the research's participants and for the evaluation of the form and atmosphere I used my own gender sensitivity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleRodinná škola, její historie, vývoj a budoucnost v České republice očima absolventek studiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-03-27
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId56963
dc.title.translatedHousehold school, it's history, development and the future in the future in the Czech Republic in the eyes of the studies alumnaeen_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph001103622
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem mé diplomové práce je Rodinná škola, její historie, vývoj a budoucnost v České republice očima absolventek studia. V této práci se zabývám Rodinnou školou také jako institucí, zejména pak její historií, úlohou a začleněním do systému školství. Na základě dostupných materiálů porovnávám učební osnovy a plány jednotlivých oborů v různém časovém období. Ve své práci jsem se kromě ukotvení oboru Rodinná škola ve školském systému naší republiky zaměřila na absolventky oboru Rodinná škola a mým cílem bylo získat výpovědi absolventek, které daný obor absolvovaly v různých obdobích minulého století. Zajímala mě především jejich motivace ke studiu tohoto oboru, jejich očekávání a následně komparace tohoto očekávání s realitou. Zajímavým výsledkem se jeví obraz oboru ve společnosti, jak se s ním ve své praxi setkaly absolventky při hledání uplatnění na trhu práce. K tomu účelu sloužila osobní setkání a rozhovory s těmito absolventkami. Jako jedna z absolventek tohoto oboru jsem porovnala vlastní zkušenosti se zkušenostmi respondentek výzkumu a pro zhodnocení podoby a atmosféry studia jsem využila vlastní genderové citlivosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of my thesis is the Household school, its history, development and its future in the Czech Republic as seen through the eyes of graduates. In this thesis I examine the Household school also as an institution, especially its history, function and its integration into the system of education. Using available materials, I compare the curricula and plans of individual programmes over various periods of time. Beyond the integration of the Household school into the Czech Republic's education system, I focused on the Household school's alumnae, who studied this field in various periods of the last century, and my target was to obtain their statement. I was interested mainly in their motivation to the study of this field, their expectation and then, consequently, comparison of these expectations with the reality. As an interesting result seems the view of this field in the society which the alumnae met with while the looking for a job on the market. For this purpose, I organised personal meetings and interviews with these alumnae. As one of the alumnae of this programme, I compared my own experience with the experience of the research's participants and for the evaluation of the form and atmosphere I used my own gender sensitivity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011036220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV