Show simple item record

Selected contemporary ethical issues of journalists'self-branding in the era of digital media network
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorŠponerová, Adéla
dc.date.accessioned2024-04-08T09:02:44Z
dc.date.available2024-04-08T09:02:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188059
dc.description.abstractThis thesis examines the impact of the process of personal branding in the era of networked digital media on the Czech media scene. With the emergence of new technologies and social networks, society and media have undergone significant transformations, which have led, for example, to changes in the norms of the journalistic profession. The paper focuses on the process of branding in journalism and identifies ethically controversial aspects related to this phenomenon. The analysis of a research sample of Czech journalists reveals diverse approaches to branding. At the same time, it highlights the changes in the perception of the journalistic profession and the penetration of non-media elements into the journalistic field. The study also describes what challenges and opportunities this activity brings. It also points out the shortcomings of ethical standards and the absence of approaches that would reflect the new media reality. Despite its many limitations, the work presents the reality of contemporary journalism and provides a starting point for further exploration of this phenomenon in the Czech space.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá dopady procesu budování osobních značek v éře síťových digitálních médií na české mediální scéně. S příchodem nových technologií a sociálních sítí prošla společnost a média významnými proměnami, což vedlo například ke změnám normativů novinářské profese. Práce se zaměřuje na proces budování značky v žurnalistice a identifikuje eticky sporné aspekty s tímto jevem spojené. Analýza výzkumného vzorku českých novinářů odhaluje rozmanité přístupy k budování značky. Zároveň poukazuje na proměny ve vnímání novinářské profese i na průnik nemediálních prvků do žurnalistického pole. Studie dále popisuje, jaké výzvy a příležitosti tato aktivita přináší. Poukazuje i na nedostatky etických norem a na absenci přístupů, které by novou mediální realitu reflektovaly. Diplomová práce přibližuje realitu současné novinařiny, zároveň poskytuje výchozí bod pro další zkoumání fenoménu budování značky v českém novinářském prostoru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBudování značkycs_CZ
dc.subjectnovinářská značkacs_CZ
dc.subjectproměna novinářecs_CZ
dc.subjectéra síťových digitálních médiícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectproměna žurnalistikycs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectjournalistic branden_US
dc.subjecttransformation of the journalisten_US
dc.subjectdigital media eraen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjecttransformation of journalismen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.titleVybraná etická úskalí budování novinářské značky v éře síťových digitálních médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-29
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId257924
dc.title.translatedSelected contemporary ethical issues of journalists'self-branding in the era of digital media networken_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Cultural Journalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Kulturní žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Kulturní žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Cultural Journalismen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá dopady procesu budování osobních značek v éře síťových digitálních médií na české mediální scéně. S příchodem nových technologií a sociálních sítí prošla společnost a média významnými proměnami, což vedlo například ke změnám normativů novinářské profese. Práce se zaměřuje na proces budování značky v žurnalistice a identifikuje eticky sporné aspekty s tímto jevem spojené. Analýza výzkumného vzorku českých novinářů odhaluje rozmanité přístupy k budování značky. Zároveň poukazuje na proměny ve vnímání novinářské profese i na průnik nemediálních prvků do žurnalistického pole. Studie dále popisuje, jaké výzvy a příležitosti tato aktivita přináší. Poukazuje i na nedostatky etických norem a na absenci přístupů, které by novou mediální realitu reflektovaly. Diplomová práce přibližuje realitu současné novinařiny, zároveň poskytuje výchozí bod pro další zkoumání fenoménu budování značky v českém novinářském prostoru.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the impact of the process of personal branding in the era of networked digital media on the Czech media scene. With the emergence of new technologies and social networks, society and media have undergone significant transformations, which have led, for example, to changes in the norms of the journalistic profession. The paper focuses on the process of branding in journalism and identifies ethically controversial aspects related to this phenomenon. The analysis of a research sample of Czech journalists reveals diverse approaches to branding. At the same time, it highlights the changes in the perception of the journalistic profession and the penetration of non-media elements into the journalistic field. The study also describes what challenges and opportunities this activity brings. It also points out the shortcomings of ethical standards and the absence of approaches that would reflect the new media reality. Despite its many limitations, the work presents the reality of contemporary journalism and provides a starting point for further exploration of this phenomenon in the Czech space.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV