Show simple item record

Characterizing sample questions for medical school admission exam using Bloom`s revised taxonomy of learning objectives
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorVršková, Nikola
dc.date.accessioned2024-04-08T10:14:35Z
dc.date.available2024-04-08T10:14:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187842
dc.description.abstractThis thesis is focused on characterising sample questions for medical school admission exam using Bloom`s revised taxonomy of learning objectives. The aim of the thesis is to evaluate the distribution of question types within the dimension of knowledge and the dimension of cognitive processes. Secondly, to compare these results with the requirements and opinions of professors teaching at medical faculties. The theoretical part provides basic information about the organization of the admission exams to medical faculties, and then summarizes basic information about the original and revised Bloom's taxonomy. In the practical part of this thesis, model questions are analyzed using the revised Bloom's taxonomy. Secondly, the teachers from the medical faculties were asked their opinion on the most important abilities of the medical students and on the possible ways to test them. The results show the stratification of question types according to the dimensions of Bloom's taxonomy. The analysis reveals that the model questions are mainly focused on testing the lower levels of the cognitive dimension, and the first two levels of the knowledge dimension. However, according to the respondents from among the teachers at medical faculties, higher cognitive abilities are more desirable for students. The results...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá hodnocením modelových otázek k přijímacím zkouškám na lékařské fakulty dle revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů. Cílem práce je zhodnotit rozložení typů otázek v rámci dimenze znalostí a dimenze kognitivních procesů. Dále potom tyto výsledky srovnat s požadavky a názory vyučujících na lékařských fakultách. Teoretická část nejprve podává základní informace o organizaci přijímacích zkoušek na lékařské fakulty, dále shrnuje základní informace o původní a revidované Bloomově taxonomii, jejím významu a možnostech využití jakožto objektivního nástroje hodnocení schopností studentů. V praktické části jsou nejprve modelové otázky analyzovány s využitím revidované Bloomovy taxonomie. Poté byli dotazováni zástupci vyučujících z lékařských fakult na názor ohledně důležitých schopností uchazečů o studium a toho, jakým způsobem je či není možné je testovat. Výsledky shrnují rozvrstvení typů otázek dle dimenzí Bloomovy taxonomie. Z analýzy vyplývá, že modelové otázky jsou zaměřeny převážně na testování nižších úrovní kognitivní dimenze, z dimenze znalostí jsou to primárně znalosti faktické a konceptuální. Dle respondentů z řad vyučujících na lékařských fakultách jsou však u studentů žádoucí spíše vyšší kognitivní schopnosti. Výsledky této práce tedy naznačují rozpor mezi účelem a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPřijímací zkoušky na lékařskou fakultucs_CZ
dc.subjectrevidovaná Bloomova taxonomie vzdělávacích cílůcs_CZ
dc.subjectmodelové otázkycs_CZ
dc.subjectpřijímací zkoušky na lékařskou fakultucs_CZ
dc.subjectAdmission exam for medical schoolen_US
dc.subjectexam analysisen_US
dc.subjectrevised Bloom`s taxonomy of educational objectivesen_US
dc.subjectsample exam questionsen_US
dc.subjectadmission examsen_US
dc.titleHodnocení modelových otázek k přijímací zkoušce na lékařské fakulty dle revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-18
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266433
dc.title.translatedCharacterizing sample questions for medical school admission exam using Bloom`s revised taxonomy of learning objectivesen_US
dc.contributor.refereeBílek, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá hodnocením modelových otázek k přijímacím zkouškám na lékařské fakulty dle revidované Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů. Cílem práce je zhodnotit rozložení typů otázek v rámci dimenze znalostí a dimenze kognitivních procesů. Dále potom tyto výsledky srovnat s požadavky a názory vyučujících na lékařských fakultách. Teoretická část nejprve podává základní informace o organizaci přijímacích zkoušek na lékařské fakulty, dále shrnuje základní informace o původní a revidované Bloomově taxonomii, jejím významu a možnostech využití jakožto objektivního nástroje hodnocení schopností studentů. V praktické části jsou nejprve modelové otázky analyzovány s využitím revidované Bloomovy taxonomie. Poté byli dotazováni zástupci vyučujících z lékařských fakult na názor ohledně důležitých schopností uchazečů o studium a toho, jakým způsobem je či není možné je testovat. Výsledky shrnují rozvrstvení typů otázek dle dimenzí Bloomovy taxonomie. Z analýzy vyplývá, že modelové otázky jsou zaměřeny převážně na testování nižších úrovní kognitivní dimenze, z dimenze znalostí jsou to primárně znalosti faktické a konceptuální. Dle respondentů z řad vyučujících na lékařských fakultách jsou však u studentů žádoucí spíše vyšší kognitivní schopnosti. Výsledky této práce tedy naznačují rozpor mezi účelem a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on characterising sample questions for medical school admission exam using Bloom`s revised taxonomy of learning objectives. The aim of the thesis is to evaluate the distribution of question types within the dimension of knowledge and the dimension of cognitive processes. Secondly, to compare these results with the requirements and opinions of professors teaching at medical faculties. The theoretical part provides basic information about the organization of the admission exams to medical faculties, and then summarizes basic information about the original and revised Bloom's taxonomy. In the practical part of this thesis, model questions are analyzed using the revised Bloom's taxonomy. Secondly, the teachers from the medical faculties were asked their opinion on the most important abilities of the medical students and on the possible ways to test them. The results show the stratification of question types according to the dimensions of Bloom's taxonomy. The analysis reveals that the model questions are mainly focused on testing the lower levels of the cognitive dimension, and the first two levels of the knowledge dimension. However, according to the respondents from among the teachers at medical faculties, higher cognitive abilities are more desirable for students. The results...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV