Lektor příměstských táborů
Lecturer of suburban camps
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187670Identifikátory
SIS: 236373
Kolekce
- Kvalifikační práce [19114]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Volný čas, volnočasové aktivity, dětský příměstský letní tábor, lektor příměstského tábora, rozhovorKlíčová slova (anglicky)
Free time, free time activities, children's suburban summer camp, suburban camp lecturer, interviewBakalářská práce s názvem Lektor příměstských táborů se zabývá profesními předpoklady, které by měl mít lektor příměstských táborů. Teoretická část práce vysvětluje odborné oblasti pedagogiky volného času, které úzce souvisejí s lektorskou činností. Též se věnuje základní legislativě, která se týká pedagogických pracovníků a příměstských táborů. Cílem bakalářské práce je porovnat požadavky lektorů a nároky organizátorů na nového lektora a na základě toho navrhnout strukturu výběrového řízení a náplň doškolovacího kurzu pro lektory s nepedagogickým vzděláním. Výstupem výzkumné části práce je popsat profesní požadavky organizátorů na potenciální lektory na základě rozhovorů. Dále se zabývám pedagogickým vzděláním a zkušenostmi lektorů. V závěru práce předkládám z rozhovorů vyplývající doporučení pro organizátory příměstských táborů. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, dětský příměstský letní tábor, lektor příměstského tábora, rozhovor
The bachelor's thesis entitled "Lecturer of suburban camps" deals with the professional prerequisites that a lecturer of suburban camps should have. The theoretical part of the thesis explains the professional areas of free time pedagogy, which are closely related to the teaching activity. It also deals with basic legislation that concerns teaching staff and suburban camps. The aim of the bachelor's thesis is to compare the requirements of the lecturers and the demands of the organizers for a new lecturer and, based on this, to propose the structure of the selection process and the content of the refresher course for lecturers with non-pedagogical education. The output of the research part of the work is to describe the professional requirements of the organizers for potential lecturers based on interviews. I also deal with pedagogical education and the experience of lecturers. At the end of the work, I present the recommendations resulting from the interviews for the organizers of suburban camps. KEYWORDS Free time, children's suburban summer camp, suburban camp lecturer, interview