Zobrazit minimální záznam

Application strategy of metacognition in professional music education
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorKubíková, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-13T08:42:55Z
dc.date.available2017-04-13T08:42:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18759
dc.description.abstractStudium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.cs_CZ
dc.description.abstractStudying branches of music at conservatoire as an art school is demanding talent, personal attributes, but also the intellectual level. This work represents metacognition as a method to developmental potential and so enables the valuable cognition in various areas, including the professional preparation of future musicians and music teachers. The education at conservatoire is specific in many aspects, accordingly there is briefly mentioned the issue of educational presumptions (musical abilities and their development, components of musical talent and importance of teaching style). Main attention is paid to development of thinking skills and to another cognitive activities with the aim to adopt particular metacognitive processes. Programme of Instrumental Enrichment by R. Feuerstein is presented as a stimulation programme intended for systematic development of cognitive functions. Author interprets deficits in the area of learning and offers "tools" to overcome them. The target of intervention is to remove causes of school failure by eliminating undesirable learning dispositions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití metakognitivních strategií v profesionálním hudebním vzdělávání: k možnostem uplatnění metakognice při přípravě hudebních interpretůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-12
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69325
dc.title.translatedApplication strategy of metacognition in professional music educationen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001108326
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csStudium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.cs_CZ
uk.abstract.enStudying branches of music at conservatoire as an art school is demanding talent, personal attributes, but also the intellectual level. This work represents metacognition as a method to developmental potential and so enables the valuable cognition in various areas, including the professional preparation of future musicians and music teachers. The education at conservatoire is specific in many aspects, accordingly there is briefly mentioned the issue of educational presumptions (musical abilities and their development, components of musical talent and importance of teaching style). Main attention is paid to development of thinking skills and to another cognitive activities with the aim to adopt particular metacognitive processes. Programme of Instrumental Enrichment by R. Feuerstein is presented as a stimulation programme intended for systematic development of cognitive functions. Author interprets deficits in the area of learning and offers "tools" to overcome them. The target of intervention is to remove causes of school failure by eliminating undesirable learning dispositions.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011083260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV