Show simple item record

Verbal evaluation as a form of school report and its value
dc.contributor.advisorDvořáková, Markéta
dc.creatorMüllerová, Šimona
dc.date.accessioned2017-04-13T08:40:46Z
dc.date.available2017-04-13T08:40:46Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18749
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.cs_CZ
dc.description.abstractThesis deals with verbal evaluations in school. The aim of this work is to analyze the value of a notice of the school report in the form of verbal evaluation for the students, parents and teachers. In the theoretical part gives general theories of school assessment and its impact on pupil performance and motivation to further studies. Then, specifically it is concerned on the scoreboard in the form of verbal evaluations. Based on the available literature it compares the two methods of assessment in schools, the marks and verbal evaluation. In the empirical part it sets out a number of key criteria for the analysis of concrete school reports,on the basis of which is analyzed 26 authentic documents. These are the documents from the years 1994-2008, so in addition to monitoring the development and progress of individual pupils, therefore, emphasis on the difference between the conditions in which the certificate was created due to the changes in that time period. Work also includes a discussion of the issues and potential problems , which appear in the issue on the basis of long-term observations of the research sample, and interviews with parents, children and teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnotacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-12
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68328
dc.title.translatedVerbal evaluation as a form of school report and its valueen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001108223
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.cs_CZ
uk.abstract.enThesis deals with verbal evaluations in school. The aim of this work is to analyze the value of a notice of the school report in the form of verbal evaluation for the students, parents and teachers. In the theoretical part gives general theories of school assessment and its impact on pupil performance and motivation to further studies. Then, specifically it is concerned on the scoreboard in the form of verbal evaluations. Based on the available literature it compares the two methods of assessment in schools, the marks and verbal evaluation. In the empirical part it sets out a number of key criteria for the analysis of concrete school reports,on the basis of which is analyzed 26 authentic documents. These are the documents from the years 1994-2008, so in addition to monitoring the development and progress of individual pupils, therefore, emphasis on the difference between the conditions in which the certificate was created due to the changes in that time period. Work also includes a discussion of the issues and potential problems , which appear in the issue on the basis of long-term observations of the research sample, and interviews with parents, children and teachers.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011082230106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV