Show simple item record

The Implementation of an Artificial Intelligence in a Strategy Game Simulator
dc.contributor.advisorMrázová, Iveta
dc.creatorFürbach, Radek
dc.date.accessioned2017-04-13T08:30:46Z
dc.date.available2017-04-13T08:30:46Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18704
dc.description.abstractCílem této práce je porovnání několika vybraných metod umělé inteligence ve specifikované strategické hře. Práce obsahuje tři části. První část specifikuje model strategické hry, na kterém jsou simulovány experimenty. Definuje objekty vyskytující se ve hře, vztahy mezi nimi a použité algoritmy. Druhá část specifikuje umělou inteligenci použitou ve strategické hře. Vysvětluje genetické algoritmy a uvádí několik metod selekcí, křížení a mutací. Popisuje některé základní umělé neuronové sítě a jejich architektury. Poslední část popisuje několik různých algoritmů umělé inteligence vycházejících z teorie v 2. části. Dále porovnává jejich výkonnost na simulovaných experimentech.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is a comparison of a few selected methods of an artificial intelligence in a specified strategy game. The thesis contains three parts. The first part specifies a model of the strategy game, whereat are simulated some experiments. It defines objects that occur in the game, relation among them, and used algorithms. The second part specifies of the artificial intelligence that is used in the strategy game. It explains the genetic algorithm and shows a few methods of so called selection, crossing, and mutation. It describes some basic artificial neural networks and their architectures. The last part describes several algorithms of the artificial intelligence using theory from the second part. It compares their efficiency on the simulated experiments.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleImplementace umělé inteligence v simulátoru strategické hrycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-11
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50060
dc.title.translatedThe Implementation of an Artificial Intelligence in a Strategy Game Simulatoren_US
dc.contributor.refereeChrpa, Lukáš
dc.identifier.aleph001119255
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je porovnání několika vybraných metod umělé inteligence ve specifikované strategické hře. Práce obsahuje tři části. První část specifikuje model strategické hry, na kterém jsou simulovány experimenty. Definuje objekty vyskytující se ve hře, vztahy mezi nimi a použité algoritmy. Druhá část specifikuje umělou inteligenci použitou ve strategické hře. Vysvětluje genetické algoritmy a uvádí několik metod selekcí, křížení a mutací. Popisuje některé základní umělé neuronové sítě a jejich architektury. Poslední část popisuje několik různých algoritmů umělé inteligence vycházejících z teorie v 2. části. Dále porovnává jejich výkonnost na simulovaných experimentech.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is a comparison of a few selected methods of an artificial intelligence in a specified strategy game. The thesis contains three parts. The first part specifies a model of the strategy game, whereat are simulated some experiments. It defines objects that occur in the game, relation among them, and used algorithms. The second part specifies of the artificial intelligence that is used in the strategy game. It explains the genetic algorithm and shows a few methods of so called selection, crossing, and mutation. It describes some basic artificial neural networks and their architectures. The last part describes several algorithms of the artificial intelligence using theory from the second part. It compares their efficiency on the simulated experiments.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011192550106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV