Show simple item record

Self-portrait of Václav Hollar (1607-1677): on the problem of the representation of one's own face in the 17th century.
dc.contributor.advisorMurár, Tomáš
dc.creatorMelounová, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-07T20:54:21Z
dc.date.available2023-11-07T20:54:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186534
dc.description.abstract(EN) The bachelor's thesis "Self-portrait of Václav Hollar (1607-1677): on the problem of the representation of one's own face in the 17th century" examines the issue of the representation of one's own face in the 17th century using the example of Václav Hollar's graphic self-portrait in the etching technique in the second stage, which Hollar himself created based on his portrait by the painter and graphic artist Jan Meyssens. This "self-portrait" was created for the graphic album "Images de divers hommes" of contemporary artists, which Jan Meyssens published in Antwerp in 1646. The purpose of the work is the interpretation of Hollar's choice of a painting template for the graphic processing of his portrait instead of creating the drawing of his face, as we would expect given the artist's classic procedure when creating his self-portrait. As an example of the classic process of representing one's own face in the 17th century, we can point in particular to the self-portraits of Rembrandt van Rijn. In other words, the work aims to answer the question, why was another artist's painting template for Václav Hollar more important than his drawing design for the representation of his face? The work will answer this question by theoretically searching for the meaning of the self-portrait in the wider...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce "Autoportrét Václava Hollara (1607-1677): k problému reprezentace vlastní tváře v 17. století" zkoumá problematiku reprezentace vlastní tváře v 17. století na příkladu grafického autoportrétu Václava Hollara v technice leptu v druhém stavu, který sám Hollar vytvořil podle svého portrétu od malíře a grafika Jana Meyssense. Tento "autoportrét" vznikl pro grafické album "images de divers hommes" současných umělců, které Jan Meyssens vydal roku 1646 v Antverpách. Cílem práce je interpretace Hollarovy volby malířské předlohy pro grafické zpracování svého portrétu na místo vytvoření vlastní kresby své tváře, jak bychom předpokládali vzhledem ke klasickému postupu umělce při tvorbě svého autoportrétu. Jako příklad klasického postupu reprezentace vlastní tváře v 17. století můžeme poukázat zejména na autoportréty Rembrandta van Rijna. Jinými slovy, práce si klade za cíl odpovědět na otázku, proč byla pro Václava Hollara malířská předloha jiného umělce pro reprezentaci jeho tváře důležitější, než jeho vlastní kresebný návrh? Práce na tuto otázku zodpoví teoretickým hledáním významu autoportrétu v širším kontextu evropského umění 17. století na jedné straně, na straně druhé výzkumem Hollarova díla, v němž je nápadná absence autoportrétů mimo několik málo příkladů zahrnujících zkoumanou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectWenceslaus Hollar|graphic art|portrait|17th century|representation|self-portraiten_US
dc.subjectVáclav Hollar|grafika|portrét|17. st.|reprezentace|autoportrétcs_CZ
dc.titleAutoportrét Václava Hollara (1607-1677): k problému reprezentace vlastní tváře v 17. století.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256162
dc.title.translatedSelf-portrait of Václav Hollar (1607-1677): on the problem of the representation of one's own face in the 17th century.en_US
dc.contributor.refereeMádl, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Autoportrét Václava Hollara (1607-1677): k problému reprezentace vlastní tváře v 17. století" zkoumá problematiku reprezentace vlastní tváře v 17. století na příkladu grafického autoportrétu Václava Hollara v technice leptu v druhém stavu, který sám Hollar vytvořil podle svého portrétu od malíře a grafika Jana Meyssense. Tento "autoportrét" vznikl pro grafické album "images de divers hommes" současných umělců, které Jan Meyssens vydal roku 1646 v Antverpách. Cílem práce je interpretace Hollarovy volby malířské předlohy pro grafické zpracování svého portrétu na místo vytvoření vlastní kresby své tváře, jak bychom předpokládali vzhledem ke klasickému postupu umělce při tvorbě svého autoportrétu. Jako příklad klasického postupu reprezentace vlastní tváře v 17. století můžeme poukázat zejména na autoportréty Rembrandta van Rijna. Jinými slovy, práce si klade za cíl odpovědět na otázku, proč byla pro Václava Hollara malířská předloha jiného umělce pro reprezentaci jeho tváře důležitější, než jeho vlastní kresebný návrh? Práce na tuto otázku zodpoví teoretickým hledáním významu autoportrétu v širším kontextu evropského umění 17. století na jedné straně, na straně druhé výzkumem Hollarova díla, v němž je nápadná absence autoportrétů mimo několik málo příkladů zahrnujících zkoumanou...cs_CZ
uk.abstract.en(EN) The bachelor's thesis "Self-portrait of Václav Hollar (1607-1677): on the problem of the representation of one's own face in the 17th century" examines the issue of the representation of one's own face in the 17th century using the example of Václav Hollar's graphic self-portrait in the etching technique in the second stage, which Hollar himself created based on his portrait by the painter and graphic artist Jan Meyssens. This "self-portrait" was created for the graphic album "Images de divers hommes" of contemporary artists, which Jan Meyssens published in Antwerp in 1646. The purpose of the work is the interpretation of Hollar's choice of a painting template for the graphic processing of his portrait instead of creating the drawing of his face, as we would expect given the artist's classic procedure when creating his self-portrait. As an example of the classic process of representing one's own face in the 17th century, we can point in particular to the self-portraits of Rembrandt van Rijn. In other words, the work aims to answer the question, why was another artist's painting template for Václav Hollar more important than his drawing design for the representation of his face? The work will answer this question by theoretically searching for the meaning of the self-portrait in the wider...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV