Show simple item record

Minors' Experience Analysis of Romanticized or Sexualized Contact with an Educator
dc.contributor.advisorOnder, Jakub
dc.creatorMašková, Kateřina
dc.date.accessioned2023-11-07T22:47:16Z
dc.date.available2023-11-07T22:47:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185656
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of romanticized and sexualized contact of minor students and their adult educators which is being dominantly silenced in the Czech Republic. The thesis consists of a theoretical part and an empirical part. Theoretical part of the thesis presents psychological aspects of the developmental period of adolescence and of the pedagogical profession, discusses the issue of crossing professional boundaries by an educator and finally defines a specific subtype of educator sexual misconduct: educator sexual abuse of minor students in the form of a mutual sexualized type of a contact. The focus of the empirical part of the thesis is a research project framed by constructivist ontology, feminist epistemology and phenomenological metodology. The research project is an interpretative phenomenological analysis of the experience of five adult women who experienced romanticized or sexualized contact with their educator during adolescence. The purpose of the research was to gain an in-depth understanding of its participants' experiences both from their former adolescent perspective and their contemporary adult perspective and to capture any possible change of their mind during the given period concerning their own experiences. Currently, all five research participants consider...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá v českém prostředí plošně zamlčovanou problematikou romantizovaného a sexualizovaného kontaktu mezi nezletilými osobami a dospělými osobami zaujímajícími vůči nim pedagogické postavení. Sestává se z teoretické a empirické části. Teoretická část práce představuje psychologické aspekty adolescentního vývojového období a psychologické aspekty pedagogického povolání, pojednává o problematice překračování profesních hranic osobou v pedagogickém postavení a konečně vymezuje specifický podtyp sexualizovaného zneužívání pedagogické moci: sexuální zneužívání nezletilých osob osobami, jež vůči těmto zaujímají pedagogické postavení, prostřednictvím sexualizovaného kontaktu s nimi. Těžištěm empirické části práce je výzkumný projekt rámovaný konstruktivistickými, feministickými a fenomenologickými východisky. Jedná se o interpretativní fenomenologickou analýzu zkušeností pěti dospělých žen, které v adolescenci prožily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou, jež vůči nim v danou dobu zaujímala pedagogické postavení. Cílem výzkumného šetření bylo hloubkově porozumět zkušenostem konkrétních osob z jejich tehdejší adolescentní perspektivy a z jejich soudobé dospělé perspektivy a zachytit případnou časovou změnu v jejich vztahování se k vlastním zkušenostem. Všechny výzkumné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectMinorsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectEducatorsen_US
dc.subjectCrossing Professional Boundariesen_US
dc.subjectEducator Sexual Misconducten_US
dc.subjectEducator Sexual Abuseen_US
dc.subjectAbuse of Poweren_US
dc.subjectInterpretative Phenomenological Analysisen_US
dc.subjectIPAen_US
dc.subjectFeminist Researchen_US
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectnezletilícs_CZ
dc.subjectvyučujícícs_CZ
dc.subjectpřekročení profesních hraniccs_CZ
dc.subjectsexualizované zneužití pedagogické mocics_CZ
dc.subjectsexuální zneužívání osobou v pedagogickém postavenícs_CZ
dc.subjectzneužití mocics_CZ
dc.subjectinterpretativní fenomenologická analýzacs_CZ
dc.subjectIPAcs_CZ
dc.subjectfeministický výzkumcs_CZ
dc.titleAnalýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId244518
dc.title.translatedMinors' Experience Analysis of Romanticized or Sexualized Contact with an Educatoren_US
dc.contributor.refereeKrejčí, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá v českém prostředí plošně zamlčovanou problematikou romantizovaného a sexualizovaného kontaktu mezi nezletilými osobami a dospělými osobami zaujímajícími vůči nim pedagogické postavení. Sestává se z teoretické a empirické části. Teoretická část práce představuje psychologické aspekty adolescentního vývojového období a psychologické aspekty pedagogického povolání, pojednává o problematice překračování profesních hranic osobou v pedagogickém postavení a konečně vymezuje specifický podtyp sexualizovaného zneužívání pedagogické moci: sexuální zneužívání nezletilých osob osobami, jež vůči těmto zaujímají pedagogické postavení, prostřednictvím sexualizovaného kontaktu s nimi. Těžištěm empirické části práce je výzkumný projekt rámovaný konstruktivistickými, feministickými a fenomenologickými východisky. Jedná se o interpretativní fenomenologickou analýzu zkušeností pěti dospělých žen, které v adolescenci prožily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou, jež vůči nim v danou dobu zaujímala pedagogické postavení. Cílem výzkumného šetření bylo hloubkově porozumět zkušenostem konkrétních osob z jejich tehdejší adolescentní perspektivy a z jejich soudobé dospělé perspektivy a zachytit případnou časovou změnu v jejich vztahování se k vlastním zkušenostem. Všechny výzkumné...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of romanticized and sexualized contact of minor students and their adult educators which is being dominantly silenced in the Czech Republic. The thesis consists of a theoretical part and an empirical part. Theoretical part of the thesis presents psychological aspects of the developmental period of adolescence and of the pedagogical profession, discusses the issue of crossing professional boundaries by an educator and finally defines a specific subtype of educator sexual misconduct: educator sexual abuse of minor students in the form of a mutual sexualized type of a contact. The focus of the empirical part of the thesis is a research project framed by constructivist ontology, feminist epistemology and phenomenological metodology. The research project is an interpretative phenomenological analysis of the experience of five adult women who experienced romanticized or sexualized contact with their educator during adolescence. The purpose of the research was to gain an in-depth understanding of its participants' experiences both from their former adolescent perspective and their contemporary adult perspective and to capture any possible change of their mind during the given period concerning their own experiences. Currently, all five research participants consider...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV