Show simple item record

Research Trends in Cell Biology Education
dc.contributor.advisorVojíř, Karel
dc.creatorHorníček, Jan
dc.date.accessioned2023-11-06T12:28:05Z
dc.date.available2023-11-06T12:28:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184551
dc.description.abstractCell biology is a scientific field that brings concepts, the knowledge of which is a essential for understanding the laws of life.It focuses on studying the cell as a fundamental building and functioning unit composing all living organisms For this reason, this bachelor thesis focuses on articles that analyze the didactics of cell biology and were published in the Web of Science database between 2018 and 2022. A total of 53 articles were selected. However, 28 of them were scientifically advanced texts that were not related to education. A total of 25 articles that dealt with the didactics of cell biology were analyzed. The main topics of those articles that were analyzed were teaching methods, misconceptions in cell biology, laboratory methods and procedures, visualization of cell biology topics, alternative classification systems, distance learning, concept maps, inquiry-based learning, role-playing, and cell biology topics projected into practice. The main conclusion is that the articles primarily focus on the tertiary level of education. Only marginally, 2 of the articles mention teaching at the secondary level of education. Misconceptions in cell biology are not represented in large numbers and truly new teaching methods are not represented. It would be useful to expand the database of...en_US
dc.description.abstractBuněčná biologie je vědním oborem, který přináší koncepty, jejichž znalost je základním předpokladem k pochopení zákonitostí života. Zaměřuje na studium buněk jako základních stavebních a funkčních jednotek všech organismů. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zaměřila na články, které analyzují didaktiku buněčné biologie a byly zveřejněny v databázi Web of Science v letech 2018 až 2022. Celkem bylo získáno 53 článků. 28 z nich však bylo odbornými texty, které se nevztahovaly ke vzdělávání. Celkem bylo do dalšího posuzování zahrnuto 25 článků, které se zabývají didaktikou buněčné biologie. Hlavními tématy článků byly výukové metody, miskoncepce v buněčné biologii, laboratorní metody a postupy, vizualizace témat z buněčné biologie, alternativní klasifikační systémy, distanční výuka, pojmové mapy, badatelsky zaměřená výuka, hraní rolí a témata z buněčné biologie projektované do praxe. Hlavním závěrem je skutečnost, že se články primárně zaměřují na terciální stupeň vzdělávání. Pouze okrajově se 2 z článků zmiňují o výuce v sekundárním stupni vzdělávání. Miskoncepce nejsou zastoupeny ve velkém počtu a skutečně nové výukové metody zastoupeny nejsou. Bylo by vhodné rozšířit databázi odborných textů z tohoto tématu i na jiné databáze než je Web of Science a porovnat výuku buněčné biologie v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBuněčná biologiecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýzkumné trendycs_CZ
dc.subjectCell Biologyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectResearch trendsen_US
dc.titleVýzkumné trendy ve výuce buněčné biologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-08
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId233081
dc.title.translatedResearch Trends in Cell Biology Educationen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBuněčná biologie je vědním oborem, který přináší koncepty, jejichž znalost je základním předpokladem k pochopení zákonitostí života. Zaměřuje na studium buněk jako základních stavebních a funkčních jednotek všech organismů. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zaměřila na články, které analyzují didaktiku buněčné biologie a byly zveřejněny v databázi Web of Science v letech 2018 až 2022. Celkem bylo získáno 53 článků. 28 z nich však bylo odbornými texty, které se nevztahovaly ke vzdělávání. Celkem bylo do dalšího posuzování zahrnuto 25 článků, které se zabývají didaktikou buněčné biologie. Hlavními tématy článků byly výukové metody, miskoncepce v buněčné biologii, laboratorní metody a postupy, vizualizace témat z buněčné biologie, alternativní klasifikační systémy, distanční výuka, pojmové mapy, badatelsky zaměřená výuka, hraní rolí a témata z buněčné biologie projektované do praxe. Hlavním závěrem je skutečnost, že se články primárně zaměřují na terciální stupeň vzdělávání. Pouze okrajově se 2 z článků zmiňují o výuce v sekundárním stupni vzdělávání. Miskoncepce nejsou zastoupeny ve velkém počtu a skutečně nové výukové metody zastoupeny nejsou. Bylo by vhodné rozšířit databázi odborných textů z tohoto tématu i na jiné databáze než je Web of Science a porovnat výuku buněčné biologie v...cs_CZ
uk.abstract.enCell biology is a scientific field that brings concepts, the knowledge of which is a essential for understanding the laws of life.It focuses on studying the cell as a fundamental building and functioning unit composing all living organisms For this reason, this bachelor thesis focuses on articles that analyze the didactics of cell biology and were published in the Web of Science database between 2018 and 2022. A total of 53 articles were selected. However, 28 of them were scientifically advanced texts that were not related to education. A total of 25 articles that dealt with the didactics of cell biology were analyzed. The main topics of those articles that were analyzed were teaching methods, misconceptions in cell biology, laboratory methods and procedures, visualization of cell biology topics, alternative classification systems, distance learning, concept maps, inquiry-based learning, role-playing, and cell biology topics projected into practice. The main conclusion is that the articles primarily focus on the tertiary level of education. Only marginally, 2 of the articles mention teaching at the secondary level of education. Misconceptions in cell biology are not represented in large numbers and truly new teaching methods are not represented. It would be useful to expand the database of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV