dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Vokáčová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T22:32:09Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T22:32:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184444 | |
dc.description.abstract | The thesis is of a theoretical-empirical nature and focuses on the level of upbringing and education during adolescence, that is, so-called mental literacy. The theoretical part defines the basic thematic areas arising from the empirical part, and at the same time, it is a synthesis of professional literature dealing with psychosocial development, and the current development of education in a school environment. Space is also preserved for the analysis and evolution of methodological tools for evaluating mental literacy and the well-being of children and adolescents. Both foreign and Czech education systems as well as the healthcare system are constantly evolving in an effort to respond to current development and the needs of the population in line with modern approaches and current scientific knowledge. Various projects, studies, and programs backed by professional institutions for mental health and psychosocial development are already in place and continue to evolve to address these needs. The aim of the research part is to verify, using quantitative methodology, data presenting the level of knowledge about mental health, that is, mental literacy, further to determine the level of well- being of respondents, also supplemented by mapping so-called coping strategies, that is, methods of handling... | en_US |
dc.description.abstract | (česky) Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání adolescentů v oblasti duševního zdraví, tedy tzv. duševní gramotnosti. Teoretická část vymezuje základní tematické okruhy vycházející z části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Prostor je zachován i pro analýzu a evoluci metodologických nástrojů k evaluaci duševní gramotnosti a well-beingu dětí a adolescentů. Systém zahraničního i českého školství a zdravotnictví se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na aktuální vývoj a potřeby populace v souladu s moderními přístupy a aktuálními vědeckými poznatky. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se rozvíjí různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je ověřit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí o duševním zdraví, tedy duševní gramotnost, dále zjistit v jaké úrovni se pohybuje well-being respondentů, doplněno také zmapováním tzv. coping strategií, tedy způsobů zvládání stresových situací, a dobrovolnou zpětnou vazbu respondentů o zkušenosti se vzděláváním o duševním zdraví. Výstupem výzkumné části je porovnání... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | duševní gramotnost|duševní zdraví|výchova a vzdělávání|well-being|škola|adolescence|psychohygiena|psychosociální vývoj|duševní onemocnění | cs_CZ |
dc.subject | mental health|well-being|mental illness|school|psychosocial development|mental health literacy|education and training | en_US |
dc.title | Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-05 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 257322 | |
dc.title.translated | Mental health in education and training within the school environment | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání adolescentů v oblasti duševního zdraví, tedy tzv. duševní gramotnosti. Teoretická část vymezuje základní tematické okruhy vycházející z části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Prostor je zachován i pro analýzu a evoluci metodologických nástrojů k evaluaci duševní gramotnosti a well-beingu dětí a adolescentů. Systém zahraničního i českého školství a zdravotnictví se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na aktuální vývoj a potřeby populace v souladu s moderními přístupy a aktuálními vědeckými poznatky. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se rozvíjí různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je ověřit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí o duševním zdraví, tedy duševní gramotnost, dále zjistit v jaké úrovni se pohybuje well-being respondentů, doplněno také zmapováním tzv. coping strategií, tedy způsobů zvládání stresových situací, a dobrovolnou zpětnou vazbu respondentů o zkušenosti se vzděláváním o duševním zdraví. Výstupem výzkumné části je porovnání... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is of a theoretical-empirical nature and focuses on the level of upbringing and education during adolescence, that is, so-called mental literacy. The theoretical part defines the basic thematic areas arising from the empirical part, and at the same time, it is a synthesis of professional literature dealing with psychosocial development, and the current development of education in a school environment. Space is also preserved for the analysis and evolution of methodological tools for evaluating mental literacy and the well-being of children and adolescents. Both foreign and Czech education systems as well as the healthcare system are constantly evolving in an effort to respond to current development and the needs of the population in line with modern approaches and current scientific knowledge. Various projects, studies, and programs backed by professional institutions for mental health and psychosocial development are already in place and continue to evolve to address these needs. The aim of the research part is to verify, using quantitative methodology, data presenting the level of knowledge about mental health, that is, mental literacy, further to determine the level of well- being of respondents, also supplemented by mapping so-called coping strategies, that is, methods of handling... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |