Zobrazit minimální záznam

Education of children of foreing nationalities at Czech schools
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorRabe, Nina
dc.date.accessioned2017-04-12T16:46:54Z
dc.date.available2017-04-12T16:46:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18439
dc.description.abstractV teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA.cs_CZ
dc.description.abstractIn the theoretical part of my thesis I address the issue of minorities and the members of minorities and their specific educational needs. I share the experience I gained at the international school, Riverside School, where I performed my practical teaching and taught for a further semester. I draw upon the variety of experiences of teachers and pupils. I describe the situation regarding the education of foreign children in the Czech Republic and at the end of the theoretical part I outline the situation in the United States of America. In the empirical part I attempt to determine by means of a questionnaire survey to what extent teachers and schools are prepared for their work with foreigners, whether they have a support system and whether they consider the phenomenon of foreign children at Czech schools to be a problem. In the end I compare the situation at Czech schools with the situation at schools in the USA.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleVyučování dětí cizích národností na českých základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-17
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId625
dc.title.translatedEducation of children of foreing nationalities at Czech schoolsen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001030383
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA.cs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part of my thesis I address the issue of minorities and the members of minorities and their specific educational needs. I share the experience I gained at the international school, Riverside School, where I performed my practical teaching and taught for a further semester. I draw upon the variety of experiences of teachers and pupils. I describe the situation regarding the education of foreign children in the Czech Republic and at the end of the theoretical part I outline the situation in the United States of America. In the empirical part I attempt to determine by means of a questionnaire survey to what extent teachers and schools are prepared for their work with foreigners, whether they have a support system and whether they consider the phenomenon of foreign children at Czech schools to be a problem. In the end I compare the situation at Czech schools with the situation at schools in the USA.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990010303830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV