dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Rabe, Nina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T16:46:54Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T16:46:54Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18439 | |
dc.description.abstract | V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the theoretical part of my thesis I address the issue of minorities and the members of minorities and their specific educational needs. I share the experience I gained at the international school, Riverside School, where I performed my practical teaching and taught for a further semester. I draw upon the variety of experiences of teachers and pupils. I describe the situation regarding the education of foreign children in the Czech Republic and at the end of the theoretical part I outline the situation in the United States of America. In the empirical part I attempt to determine by means of a questionnaire survey to what extent teachers and schools are prepared for their work with foreigners, whether they have a support system and whether they consider the phenomenon of foreign children at Czech schools to be a problem. In the end I compare the situation at Czech schools with the situation at schools in the USA. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vyučování dětí cizích národností na českých základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-17 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 625 | |
dc.title.translated | Education of children of foreing nationalities at Czech schools | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 001030383 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the theoretical part of my thesis I address the issue of minorities and the members of minorities and their specific educational needs. I share the experience I gained at the international school, Riverside School, where I performed my practical teaching and taught for a further semester. I draw upon the variety of experiences of teachers and pupils. I describe the situation regarding the education of foreign children in the Czech Republic and at the end of the theoretical part I outline the situation in the United States of America. In the empirical part I attempt to determine by means of a questionnaire survey to what extent teachers and schools are prepared for their work with foreigners, whether they have a support system and whether they consider the phenomenon of foreign children at Czech schools to be a problem. In the end I compare the situation at Czech schools with the situation at schools in the USA. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010303830106986 | |