dc.contributor.advisor | Tvrdek, Petr | |
dc.creator | Křížová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T16:45:00Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T16:45:00Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18432 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je objasnění pojmu gregoriánský chorál v historickém kontextu. Je to obtížné především proto, že neexistuje jednotný názor ani mezi odborníky - které zpěvy můžeme do tohoto pojmu zahrnout. V prvním, historickém oddílu, jsem se snažila zachytit kořeny latinského liturgického zpěvu, kořeny gregoriánského chorálu, osobnost papeže Řehoře I. Velikého. Ve druhém, teoretickém oddílu, jde o základní vymezení pojmů gregoriánské notace, melodie, rytmu, forem a textu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to illustrate the perception of a Gregorian Chant in a historical context. It is far from being easy mainly because of the fact that there is unanimous contention - even among musiologists - which chants could or should be understood under this contention. In the first section of the historical part I was trying to describe the sources of latin liturgical chants, the sources of Gregorian Chants and personality of pope Gregory the Great. The theoretical section is dealing with the gregorian notations, melody, rhythm, particular forms, parts of church mass ordinarium and proprium and finally, gregorian text. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Gregoriánský chorál v liturgii církve | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-16 | |
dc.description.department | HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53086 | |
dc.title.translated | Gregorian Chant in the Liturgy of the Church | en_US |
dc.contributor.referee | Špačková, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001017549 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Husitská teologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hussite Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Husitská teologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Hussite Theology | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je objasnění pojmu gregoriánský chorál v historickém kontextu. Je to obtížné především proto, že neexistuje jednotný názor ani mezi odborníky - které zpěvy můžeme do tohoto pojmu zahrnout. V prvním, historickém oddílu, jsem se snažila zachytit kořeny latinského liturgického zpěvu, kořeny gregoriánského chorálu, osobnost papeže Řehoře I. Velikého. Ve druhém, teoretickém oddílu, jde o základní vymezení pojmů gregoriánské notace, melodie, rytmu, forem a textu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to illustrate the perception of a Gregorian Chant in a historical context. It is far from being easy mainly because of the fact that there is unanimous contention - even among musiologists - which chants could or should be understood under this contention. In the first section of the historical part I was trying to describe the sources of latin liturgical chants, the sources of Gregorian Chants and personality of pope Gregory the Great. The theoretical section is dealing with the gregorian notations, melody, rhythm, particular forms, parts of church mass ordinarium and proprium and finally, gregorian text. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010175490106986 | |