Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení
Foreigner language learning at students with specific learning difficulties
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18425Identifiers
Study Information System: 599
Collections
- Kvalifikační práce [2653]
Author
Advisor
Referee
Krahulcová, Beáta
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology and Psychosocial Studies
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce "Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení" pojednává o vlivu nejvýznamnějších faktorů, které určují kvalitu cizojazyčného vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Předmětem mé práce jsou samotní jedinci se specifickými poruchami učení (SPD) a obtíže, které jejich porucha přináší. Dále mě zajímá vliv těchto obtíží na výuku cizího jazyka. Zaměřuji se i na rodinné prostředí jedinců se SPD, prostředí třídního kolektivu a na učitele cizího jazyka. Sleduji vliv příhraničního prostředí severních Čech na výběr cizího jazyka u jedinců se SPD.
The diploma thesis deals with the influence of the most important points, which determine the quality of foreign language education of a student with specific learning difficulties (SLD). The main subject of this thesis is the student with SLD himself, and the complication his disturbance causes. Furthermore I explain the impact of such complication on language education. In addition I focus on the family circumstances of the individual and the school class social integration background. I monitored the influence of the near-country border surrounding of northern Bohemia on the choice of the particular foreign language for individuals with SLD.