Show simple item record

Reading with understanding with hearing-handicapped children
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorPřibíková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-12T16:36:05Z
dc.date.available2017-04-12T16:36:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18407
dc.description.abstractNázev: Problematika čtení s porozuměním u sluchově postiženích dětí Cíl práce: Vypracování uceleného přehledu týkajícího se současných možností nácviku čtení s porozuměním u neslyšících žáků v rámci vzdělávacího procesu na základních školách, způsobů úpravy textů určených pro neslyšící žáky, včetně ověření přínosu čtení textu upraveného pro sluchově postižené žáky. Metoda: Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno sluchové ústrojí, sluchové vady a sluchová postižení. Dále některé komunikační metody neslyšících a problematika čtení a vzdělávání sluchově postižených dětí. V praktické části jsou popsány problémy vznikající při čtení neslyšících a při úpravě beletrie. Pomocí dotazníkové metody a Zkoušky čtení dle Matějčka byly ověřeny předem stanovené hypotézy týkající se problematiky čtení a vhodnosti upravených textů pro neslyšící. Výsledky a závěry: Zjištění významu úpravy textu pro nácvik čtení s porozuměním u neslyšících žáků, dále pak vhodných postupů při úpravě textu, případně možných úskalí, které práce s textem přináší. Klíčová slova: sluch, sluchové postižení, neslyšící, bilingvální vzdělávání neslyšících, čtení neslyšících, znakový jazyk, totální komunikace, úprava beletrie, čtení s porozuměnímcs_CZ
dc.description.abstractName: Reading with understanding~"l'itll hearing-handicapped children Object of study: Creating a coherent swvey referring to contemporary possibilities of reading practice with hearing-handicap[>cd pupils in conditions of educational process in basic schools, ways of text modific::tt:ions for hearing-handicapped pupils including testing the contribution oftext modificai {n to their understanding. Method: The study is divided in two parts - theoretical and practical. Organs of hearing, hearing defects and han.dicap3 are described in the theoretical parts. Some methods of communication of hearing-han.dicapped children and reading and education problems are included there. Problenu appearing in the process of reading and modifying texts are described in the pu.ctical part. Beforehand determined hypotheses referring to reading problems and text ~odi:fications for hearing-handicapped children were verified by questionnaire meth~·d and by Testing the reading according to Matějček. Results and conclusions: Stating the ~' rofit from text modifications for reading with understanding practice with hearing-han.odicapped pupils. Creating suitable methods of text modification and facing possible difficulties appearing during the work with a text. Key words: hearing, hearing handic02ps, hearing-handicapped...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleProblematika čtení s porozuměním u sluchově postižených dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-26
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId62753
dc.title.translatedReading with understanding with hearing-handicapped childrenen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001014608
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Problematika čtení s porozuměním u sluchově postiženích dětí Cíl práce: Vypracování uceleného přehledu týkajícího se současných možností nácviku čtení s porozuměním u neslyšících žáků v rámci vzdělávacího procesu na základních školách, způsobů úpravy textů určených pro neslyšící žáky, včetně ověření přínosu čtení textu upraveného pro sluchově postižené žáky. Metoda: Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno sluchové ústrojí, sluchové vady a sluchová postižení. Dále některé komunikační metody neslyšících a problematika čtení a vzdělávání sluchově postižených dětí. V praktické části jsou popsány problémy vznikající při čtení neslyšících a při úpravě beletrie. Pomocí dotazníkové metody a Zkoušky čtení dle Matějčka byly ověřeny předem stanovené hypotézy týkající se problematiky čtení a vhodnosti upravených textů pro neslyšící. Výsledky a závěry: Zjištění významu úpravy textu pro nácvik čtení s porozuměním u neslyšících žáků, dále pak vhodných postupů při úpravě textu, případně možných úskalí, které práce s textem přináší. Klíčová slova: sluch, sluchové postižení, neslyšící, bilingvální vzdělávání neslyšících, čtení neslyšících, znakový jazyk, totální komunikace, úprava beletrie, čtení s porozuměnímcs_CZ
uk.abstract.enName: Reading with understanding~"l'itll hearing-handicapped children Object of study: Creating a coherent swvey referring to contemporary possibilities of reading practice with hearing-handicap[>cd pupils in conditions of educational process in basic schools, ways of text modific::tt:ions for hearing-handicapped pupils including testing the contribution oftext modificai {n to their understanding. Method: The study is divided in two parts - theoretical and practical. Organs of hearing, hearing defects and han.dicap3 are described in the theoretical parts. Some methods of communication of hearing-han.dicapped children and reading and education problems are included there. Problenu appearing in the process of reading and modifying texts are described in the pu.ctical part. Beforehand determined hypotheses referring to reading problems and text ~odi:fications for hearing-handicapped children were verified by questionnaire meth~·d and by Testing the reading according to Matějček. Results and conclusions: Stating the ~' rofit from text modifications for reading with understanding practice with hearing-han.odicapped pupils. Creating suitable methods of text modification and facing possible difficulties appearing during the work with a text. Key words: hearing, hearing handic02ps, hearing-handicapped...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990010146080106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV