Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ
Conditions for Successful Implementation of CLIL Methodology in Primary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183843Identifiers
Study Information System: 242764
Collections
- Kvalifikační práce [19149]
Author
Advisor
Referee
Poche Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
CLIL, integrovaná výuka cizího jazyka, tandemová výuka, komunikační dovednosti, přínosy CLIL, výzvy CLILKeywords (English)
CLIL methodology, content and language integrated learning, co-teaching, communication skills, benefits of CLIL, challenges of CLILCílem této diplomové práce je popsat podmínky, které umožní úspěšné zavedení CLILu do výuky na prvním stupni základní školy. V teoretické části je popsána metoda CLIL jako inovativní přístup ve výuce cizího jazyka. Zaměříme se především na tzv. hard CLIL, který probíhá v nejazykovém předmětu. Na základě odborné literatury budou popsány hlavní principy metody CLIL ve výuce na prvním stupni základní školy. V empirické části budou zkoumány přínosy a rizika vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce. Závěr práce bude věnován podmínkám, které umožňují, aby byl CLIL ve škole dlouhodobě udržitelný.
in English: The aim of this thesis is to explore conditions that enable to implement CLIL methodologies in primary school. In the theoretical part, the CLIL method will be described as an innovative approach in teaching foreign language. We will focus on hard CLIL and teaching CLIL in non- language subjects. Further, we will analyse benefits and perils that can occur while teaching foreign language in non-language subjects. The empirical research will focus on conditions that enable to implement CLIL methodologies in primary school and make it sustainable.