Show simple item record

Gamification - The Future in Education
dc.contributor.advisorSwoboda, Jaroslava
dc.creatorVotavová, Linda
dc.date.accessioned2023-07-24T20:55:16Z
dc.date.available2023-07-24T20:55:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183186
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the topic of gamification in education and provides a complex view of the use of principles and methods using modern technology. It covers the historical development of gamification and gradually moves to the present using modern technology. The work thoroughly explains key concepts and terminology associated with gamification. In particular, much attention is paid to Game-based Learning (GBL). It also summarizes the advantages and disadvantages of applying the mentioned teaching methods in education. It explains the relationship between several theories of motivation and gamification and provides an overview of current video games and applications. Finally, the thesis evaluates the potential of computer games and applications using modern technology in the educational field.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na téma gamifikace ve vzdělávání a poskytuje ucelený pohled na využití principů a metod pomocí moderní technologie. Zahrnuje historický vývoj gamifikace a postupně se přesouvá k její současné podobě za využití moderních technologií. Práce důkladně vysvětluje klíčové pojmy a terminologii spojenou s gamifikací. Velká pozornost je zde věnována zejména Game Based learningu (GBL). Dále shrnuje výhody a nevýhody aplikace zmíněných výukových metod ve vzdělávání. Vysvětluje vztahem mezi několika teoriemi motivace a gamifikací a přináší přehled současných videoher a aplikací. Na závěr práce zhodnocuje potenciál počítačových her a aplikací využívajících moderních technologii ve vzdělávací oblasti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGamification|Education|Learning|Motivation|Engagement|Goal|Game|PC game|Simulation|Mechanisms|Game elements|Player|User|Learner|Design|Marketingen_US
dc.subjectGamifikace|Vzdělávání|Učení|Motivace|Angažmá|Cíl|Hra|Počítačové hry|Simulace|Mechanismy|Herní prvky|Hráč|Uživatel|Žák|Design|Marketingcs_CZ
dc.titleGamifikace aneb budoucnost ve výucecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254734
dc.title.translatedGamification - The Future in Educationen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na téma gamifikace ve vzdělávání a poskytuje ucelený pohled na využití principů a metod pomocí moderní technologie. Zahrnuje historický vývoj gamifikace a postupně se přesouvá k její současné podobě za využití moderních technologií. Práce důkladně vysvětluje klíčové pojmy a terminologii spojenou s gamifikací. Velká pozornost je zde věnována zejména Game Based learningu (GBL). Dále shrnuje výhody a nevýhody aplikace zmíněných výukových metod ve vzdělávání. Vysvětluje vztahem mezi několika teoriemi motivace a gamifikací a přináší přehled současných videoher a aplikací. Na závěr práce zhodnocuje potenciál počítačových her a aplikací využívajících moderních technologii ve vzdělávací oblasti.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the topic of gamification in education and provides a complex view of the use of principles and methods using modern technology. It covers the historical development of gamification and gradually moves to the present using modern technology. The work thoroughly explains key concepts and terminology associated with gamification. In particular, much attention is paid to Game-based Learning (GBL). It also summarizes the advantages and disadvantages of applying the mentioned teaching methods in education. It explains the relationship between several theories of motivation and gamification and provides an overview of current video games and applications. Finally, the thesis evaluates the potential of computer games and applications using modern technology in the educational field.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV