dc.contributor.advisor | Kuzmičová, Anežka | |
dc.creator | Šimerková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-07-25T00:37:02Z | |
dc.date.available | 2023-07-25T00:37:02Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183155 | |
dc.description.abstract | Based on a case study the bachelor's thesis examines how the extramural media experience (computer games, YouTube etc.) enters the acquisition of L2 of a primary school age child and how the child himself and the adults around him perceive this process. Combining the method of semi structured interview with the child and one of his parents and a media diary of both participants the bachelor's thesis determines how much time the child spends in contact witch L2, what medium enables this contact and how it reflects in everyday discourse. The participatory data collection took one week. The purpose of this thesis is primarily to point out the issue and the necessity of its further examination. Key words: media experience, autonomous learning, extramural English, L2, case study | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce na základě případové studie zkoumá, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů práce zjišťuje, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participativní sběr dat trval jeden týden. Smyslem této práce je především poukázat na danou problematiku a nutnost jejího dalšího zkoumání. Klíčová slova: mediální zkušenost, autonomní učení, angličtina mimo školu, cizí jazyk, případová studie | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | media experience|autonomous learning|extramural English|L2|case study | en_US |
dc.subject | mediální zkušenost|autonomní učení|angličtina mimo školu|cizí jazyk|případová studie | cs_CZ |
dc.title | Mimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-12 | |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 243677 | |
dc.title.translated | Out-of-school media experience as a resource for L2 learning in primary school age | en_US |
dc.contributor.referee | Chládková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.program | Czech Language and Literature | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce na základě případové studie zkoumá, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů práce zjišťuje, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participativní sběr dat trval jeden týden. Smyslem této práce je především poukázat na danou problematiku a nutnost jejího dalšího zkoumání. Klíčová slova: mediální zkušenost, autonomní učení, angličtina mimo školu, cizí jazyk, případová studie | cs_CZ |
uk.abstract.en | Based on a case study the bachelor's thesis examines how the extramural media experience (computer games, YouTube etc.) enters the acquisition of L2 of a primary school age child and how the child himself and the adults around him perceive this process. Combining the method of semi structured interview with the child and one of his parents and a media diary of both participants the bachelor's thesis determines how much time the child spends in contact witch L2, what medium enables this contact and how it reflects in everyday discourse. The participatory data collection took one week. The purpose of this thesis is primarily to point out the issue and the necessity of its further examination. Key words: media experience, autonomous learning, extramural English, L2, case study | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |