Show simple item record

Out-of-school media experience as a resource for L2 learning in primary school age
dc.contributor.advisorKuzmičová, Anežka
dc.creatorŠimerková, Anna
dc.date.accessioned2023-07-25T00:37:02Z
dc.date.available2023-07-25T00:37:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183155
dc.description.abstractBased on a case study the bachelor's thesis examines how the extramural media experience (computer games, YouTube etc.) enters the acquisition of L2 of a primary school age child and how the child himself and the adults around him perceive this process. Combining the method of semi structured interview with the child and one of his parents and a media diary of both participants the bachelor's thesis determines how much time the child spends in contact witch L2, what medium enables this contact and how it reflects in everyday discourse. The participatory data collection took one week. The purpose of this thesis is primarily to point out the issue and the necessity of its further examination. Key words: media experience, autonomous learning, extramural English, L2, case studyen_US
dc.description.abstractBakalářská práce na základě případové studie zkoumá, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů práce zjišťuje, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participativní sběr dat trval jeden týden. Smyslem této práce je především poukázat na danou problematiku a nutnost jejího dalšího zkoumání. Klíčová slova: mediální zkušenost, autonomní učení, angličtina mimo školu, cizí jazyk, případová studiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmedia experience|autonomous learning|extramural English|L2|case studyen_US
dc.subjectmediální zkušenost|autonomní učení|angličtina mimo školu|cizí jazyk|případová studiecs_CZ
dc.titleMimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId243677
dc.title.translatedOut-of-school media experience as a resource for L2 learning in primary school ageen_US
dc.contributor.refereeChládková, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce na základě případové studie zkoumá, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů práce zjišťuje, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participativní sběr dat trval jeden týden. Smyslem této práce je především poukázat na danou problematiku a nutnost jejího dalšího zkoumání. Klíčová slova: mediální zkušenost, autonomní učení, angličtina mimo školu, cizí jazyk, případová studiecs_CZ
uk.abstract.enBased on a case study the bachelor's thesis examines how the extramural media experience (computer games, YouTube etc.) enters the acquisition of L2 of a primary school age child and how the child himself and the adults around him perceive this process. Combining the method of semi structured interview with the child and one of his parents and a media diary of both participants the bachelor's thesis determines how much time the child spends in contact witch L2, what medium enables this contact and how it reflects in everyday discourse. The participatory data collection took one week. The purpose of this thesis is primarily to point out the issue and the necessity of its further examination. Key words: media experience, autonomous learning, extramural English, L2, case studyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV