Show simple item record

Analysis of video game magazines Level and Score and their influence on a local game development scene
dc.contributor.advisorŠvelch, Jan
dc.creatorBartlová, Natálie
dc.date.accessioned2023-07-24T16:00:27Z
dc.date.available2023-07-24T16:00:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182928
dc.description.abstractThis thesis examines how the game magazines Level and Score cover the Czech and Slovak game development scene. The thesis uses mixed-method research, combining quantitative content analysis with semi-structured interviews. The research is based on two hypotheses, that Level magazine will cover the local developer scene more than Score, and that it will contain fewer advertisements than Score. The methodological part is preceded by a theoretical part that explores games journalism and its connection to the games industry and the gaming community. The history of gaming magazines in the country is also outlined, with an emphasis on Level and Score magazines. There is also a chapter on the domestic development scene, which sheds light on the local issues of this profession. The main challenges are finances, lack of formal education, and the overall difficulty of working in the video game industry. However, a look at the problems of the industry on a global scale is also included. The methodological part presents the methodology and the sample, which consists of randomly selected issues from both magazines that were published in 2020. The quantitative analysis and subsequent interviews with the editors of both Level and Score proved the validity of both hypotheses. The discussion of the results and the...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem se věnují herní časopisy Level a Score české a slovenské vývojářské scéně. Práce využívá smíšeného výzkumu, kombinuje obsahovou kvantitativní analýzu s polostrukturovanými rozhovory. Výzkum vychází ze dvou hypotéz, a to, že časopis Level se bude věnovat domácí vývojářské scéně více než Score, a že bude obsahovat méně reklam než Score. Praktické části předchází část teoretická, která se zabývá herní žurnalistikou a jejím propojením s herním průmyslem i hráčskou komunitou. Nastíněna je také historie herních časopisů u nás, s důrazem na analyzované časopisy Level a Score. Nechybí ani kapitola o domácí vývojářské scéně, která objasňuje lokální problematiku této práce. Hlavními úskalími jsou finance, nedostatek formálního vzdělání a celkově náročnost práce ve videoherním průmyslu. Součástí kapitoly je však také pohled na problémy tohoto průmyslu v celosvětovém měřítku. V rámci praktické části je představena metodologie i výběrový vzorek, který tvoří náhodně vybraná čísla z obou časopisů, která byla vydána v roce 2020. Kvantitativní analýza i následné rozhovory s šéfredaktory obou časopisů prokázaly platnost obou hypotéz. Diskuse nad výsledky a závěr práce vysvětlují, proč se Level více věnuje domácím vývojářům, a naznačuje, jak by mohl vypadat další...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVideo gamesen_US
dc.subjectvideo game magazineen_US
dc.subjectLevelen_US
dc.subjectScoreen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.subjectgame developersen_US
dc.subjectgame journalismen_US
dc.subjectVideohrycs_CZ
dc.subjectherní časopiscs_CZ
dc.subjectLevelcs_CZ
dc.subjectScorecs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectherní vývojářics_CZ
dc.subjectherní žurnalistikacs_CZ
dc.titleAnalýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId237964
dc.title.translatedAnalysis of video game magazines Level and Score and their influence on a local game development sceneen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem se věnují herní časopisy Level a Score české a slovenské vývojářské scéně. Práce využívá smíšeného výzkumu, kombinuje obsahovou kvantitativní analýzu s polostrukturovanými rozhovory. Výzkum vychází ze dvou hypotéz, a to, že časopis Level se bude věnovat domácí vývojářské scéně více než Score, a že bude obsahovat méně reklam než Score. Praktické části předchází část teoretická, která se zabývá herní žurnalistikou a jejím propojením s herním průmyslem i hráčskou komunitou. Nastíněna je také historie herních časopisů u nás, s důrazem na analyzované časopisy Level a Score. Nechybí ani kapitola o domácí vývojářské scéně, která objasňuje lokální problematiku této práce. Hlavními úskalími jsou finance, nedostatek formálního vzdělání a celkově náročnost práce ve videoherním průmyslu. Součástí kapitoly je však také pohled na problémy tohoto průmyslu v celosvětovém měřítku. V rámci praktické části je představena metodologie i výběrový vzorek, který tvoří náhodně vybraná čísla z obou časopisů, která byla vydána v roce 2020. Kvantitativní analýza i následné rozhovory s šéfredaktory obou časopisů prokázaly platnost obou hypotéz. Diskuse nad výsledky a závěr práce vysvětlují, proč se Level více věnuje domácím vývojářům, a naznačuje, jak by mohl vypadat další...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines how the game magazines Level and Score cover the Czech and Slovak game development scene. The thesis uses mixed-method research, combining quantitative content analysis with semi-structured interviews. The research is based on two hypotheses, that Level magazine will cover the local developer scene more than Score, and that it will contain fewer advertisements than Score. The methodological part is preceded by a theoretical part that explores games journalism and its connection to the games industry and the gaming community. The history of gaming magazines in the country is also outlined, with an emphasis on Level and Score magazines. There is also a chapter on the domestic development scene, which sheds light on the local issues of this profession. The main challenges are finances, lack of formal education, and the overall difficulty of working in the video game industry. However, a look at the problems of the industry on a global scale is also included. The methodological part presents the methodology and the sample, which consists of randomly selected issues from both magazines that were published in 2020. The quantitative analysis and subsequent interviews with the editors of both Level and Score proved the validity of both hypotheses. The discussion of the results and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV