Show simple item record

Chinese Radio Drama and its Ideological Dimension
dc.contributor.advisorHudeček, Jiří
dc.creatorKrižan, Jan
dc.date.accessioned2023-07-24T14:46:00Z
dc.date.available2023-07-24T14:46:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182871
dc.description.abstractThis thesis aims to introduce the Chinese radio play (guangboju 广播剧) as an understudied genre in the West, which nevertheless deserves attention, especially because of its substantial ideological aspect. This genre has undergone tumultuous developments in the last thirty years, mainly due to the transition of the Chinese economy to a market economy. In response, radio plays have fragmented into two main branches - commercial plays, which are to this day still struggling to survive in the environment of the market economy, and ideological plays, which are an expedient product of the Chinese government's propaganda. These plays, which are the focal point of this thesis, are produced mainly for the purpose of participation in national-level government competitions, in particular the Project 5+1 (Wu ge yi gongcheng 五个一工程) competition, where their ideological merit is appraised. In order to introduce plays of this nature, the thesis analyses radio plays broadcast in 2021 on the leading state-owned radio station Voice of China (Zhongguo zhi sheng 中国之声) featuring poverty alleviation themes (fupin 扶贫), which has been one of the dominant themes of thematic radio plays since 2015, when the China-wide "Targeted Poverty Alleviation" (Jingzhun fupin 精准扶贫) campaign was officially launched. In addition to this...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl představit čínskou rozhlasovou hru (guangboju 广播剧), jakožto na západě neprobádaný žánr, který si však zaslouží svou pozornost, a to zejména kvůli jeho značnému ideologickému rozměru. Tento žánr v posledních třiceti letech prošel bouřlivými změnami, které byly zapříčiněny zejména přechodem čínské ekonomiky k tržnímu hospodářství. Rozhlasová hra se v reakci na to rozdělila na dvě základní větve - na hry komerční, které se dodnes pokouší přežít v prostředí tržního hospodářství, a na hry ideologické, které jsou účelovým produktem čínské vládní propagandy. Tyto hry, na které je práce zaměřená, vznikají převážně z důvodu účasti v celostátních vládních soutěžích, zejména v soutěži Projekt 5+1 (Wu ge yi gongcheng 五个 一工 程 ), na kterých je hodnocena jejich ideologická hodnota. Za účelem představení her tohoto typu práce analyzuje rozhlasové hry vysílané v roce 2021 na přední státní radiové stanici Hlas Číny (Zhongguo zhi sheng 中国之声) s tématikou snižování chudoby (fupin 扶贫), což je od roku 2015, kdy byla oficiálně spuštěna celočínská "Kampaň adresného snižování chudoby" (Jingzhun fupin 精准扶贫), jedno z dominantních témat ideologických rozhlasových her. Kromě této analýzy, a také formální a obsahové stránky žánru práce dále zachycuje jeho historii, problémy, se kterými se potýká,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectradio drama|PRC ideology|Chinese Propaganda|poverty alleviation|Chinese radioen_US
dc.subjectrozhlasová hra|ideologie v ČLR|čínská propaganda|snižování chudoby|čínský rozhlascs_CZ
dc.titleČínská rozhlasová hra a její ideologický rozměrcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-22
dc.description.departmentKatedra sinologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sinologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256946
dc.title.translatedChinese Radio Drama and its Ideological Dimensionen_US
dc.contributor.refereeLomová, Olga
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.programSinologiecs_CZ
thesis.degree.programChinese Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sinologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sinologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csSinologiecs_CZ
uk.degree-program.enChinese Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl představit čínskou rozhlasovou hru (guangboju 广播剧), jakožto na západě neprobádaný žánr, který si však zaslouží svou pozornost, a to zejména kvůli jeho značnému ideologickému rozměru. Tento žánr v posledních třiceti letech prošel bouřlivými změnami, které byly zapříčiněny zejména přechodem čínské ekonomiky k tržnímu hospodářství. Rozhlasová hra se v reakci na to rozdělila na dvě základní větve - na hry komerční, které se dodnes pokouší přežít v prostředí tržního hospodářství, a na hry ideologické, které jsou účelovým produktem čínské vládní propagandy. Tyto hry, na které je práce zaměřená, vznikají převážně z důvodu účasti v celostátních vládních soutěžích, zejména v soutěži Projekt 5+1 (Wu ge yi gongcheng 五个 一工 程 ), na kterých je hodnocena jejich ideologická hodnota. Za účelem představení her tohoto typu práce analyzuje rozhlasové hry vysílané v roce 2021 na přední státní radiové stanici Hlas Číny (Zhongguo zhi sheng 中国之声) s tématikou snižování chudoby (fupin 扶贫), což je od roku 2015, kdy byla oficiálně spuštěna celočínská "Kampaň adresného snižování chudoby" (Jingzhun fupin 精准扶贫), jedno z dominantních témat ideologických rozhlasových her. Kromě této analýzy, a také formální a obsahové stránky žánru práce dále zachycuje jeho historii, problémy, se kterými se potýká,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to introduce the Chinese radio play (guangboju 广播剧) as an understudied genre in the West, which nevertheless deserves attention, especially because of its substantial ideological aspect. This genre has undergone tumultuous developments in the last thirty years, mainly due to the transition of the Chinese economy to a market economy. In response, radio plays have fragmented into two main branches - commercial plays, which are to this day still struggling to survive in the environment of the market economy, and ideological plays, which are an expedient product of the Chinese government's propaganda. These plays, which are the focal point of this thesis, are produced mainly for the purpose of participation in national-level government competitions, in particular the Project 5+1 (Wu ge yi gongcheng 五个一工程) competition, where their ideological merit is appraised. In order to introduce plays of this nature, the thesis analyses radio plays broadcast in 2021 on the leading state-owned radio station Voice of China (Zhongguo zhi sheng 中国之声) featuring poverty alleviation themes (fupin 扶贫), which has been one of the dominant themes of thematic radio plays since 2015, when the China-wide "Targeted Poverty Alleviation" (Jingzhun fupin 精准扶贫) campaign was officially launched. In addition to this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sinologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV