Show simple item record

Support for career choice at ŠKODA AUTO
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorŠíma, Petr
dc.date.accessioned2023-07-24T18:41:59Z
dc.date.available2023-07-24T18:41:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182779
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is pedagogical and psychological support for choosing a career in the ŠKODA AUTO Company. The aim of the thesis is to describe, verify and evaluate the effectiveness of the system of marketing actions to support the choice of profession implemented through the ŠKODA Academy and the ŠKODA AUTO Secondary Vocational School of Engineering, from recruitment campaigns to obtaining applicants to the placement of graduates. The work has a theoretical-empirical character and is divided into two parts. In the theoretical part, it introduces the corporate system of preparing school pupils for future occupations, describes individual forms of support for choosing a profession with an emphasis on their specifics. The practical part of the work assesses the contribution of individual marketing actions to the applicants' decision-making about the choice of profession through a questionnaire survey conducted among students of the 1st and 2nd year of SOUs. Through research conducted among 3rd and 4th year students of SOUs, it verifies how the professional practice of students in a company and the involvement of the company's professional departments in teaching affect the quality of education and to what extent the company's placement policy for graduates is reflected in their choice...en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkoda Academy|Secondary Vocational School of Engineering|career choice|marketing support|motivation|professional training|professional practice|allocation|researchen_US
dc.subjectŠkoda Akademie|Střední odborné učiliště strojírenské|volba povolání|marketing podpory|motivace|odborný výcvik|odborná praxe|alokace|výzkumcs_CZ
dc.titlePodpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTOcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId250921
dc.title.translatedSupport for career choice at ŠKODA AUTOen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is pedagogical and psychological support for choosing a career in the ŠKODA AUTO Company. The aim of the thesis is to describe, verify and evaluate the effectiveness of the system of marketing actions to support the choice of profession implemented through the ŠKODA Academy and the ŠKODA AUTO Secondary Vocational School of Engineering, from recruitment campaigns to obtaining applicants to the placement of graduates. The work has a theoretical-empirical character and is divided into two parts. In the theoretical part, it introduces the corporate system of preparing school pupils for future occupations, describes individual forms of support for choosing a profession with an emphasis on their specifics. The practical part of the work assesses the contribution of individual marketing actions to the applicants' decision-making about the choice of profession through a questionnaire survey conducted among students of the 1st and 2nd year of SOUs. Through research conducted among 3rd and 4th year students of SOUs, it verifies how the professional practice of students in a company and the involvement of the company's professional departments in teaching affect the quality of education and to what extent the company's placement policy for graduates is reflected in their choice...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV