Show simple item record

Educational approaches in institute of preventive detention Praha Pankrác
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorŠípková, Sabrina
dc.date.accessioned2023-07-24T20:28:05Z
dc.date.available2023-07-24T20:28:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182711
dc.description.abstractThe topic of this thesis is Educational Approaches in the Institute of Preventive Detention Praha Pankrác. The main aim of the thesis is to bring closer look at the court-ordered measure of preventive detention and the possibilities of educational approaches in the institute of preventive detention, specifically those pertaining to the institute situated in the Praha Pankrác Remand Prison. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter focuses on the characteristics of the court-ordered measure of security detention. The second chapter details the typology of detainees according to established psychiatric diagnoses. The specific educational approaches used in the Institute of Preventive Detention Praha Pankrác are then mentioned in chapters three and four. The empirical part aims at collecting insights from special educators on educational approaches, their experience, and the necessity of having an individualized structuralized programme for every detainee. The data collection was conducted qualitatively using interviews with the special educators working at the Institute of Preventive Detention in Prague. Keywords: institute of preventive detention, detainee, educational approaches, treatment programen_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác. Hlavním cílem práce je přiblížit problematiku zabezpečovací detence a možnosti výchovných a vzdělávacích přístupů, konkrétně užívaných v detenčním ústavu situovaném ve VV a ÚpVZD Praha Pankrác. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje obecně na charakteristiku ochranného opatření zabezpečovací detence. Druhá kapitola se věnuje typologii chovanců dle stanovené psychiatrické diagnózy. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou zmíněny jednotlivé výchovné a vzdělávací přístupy, které se v ÚpVZD Praha Pankrác využívají. Cílem praktické části je zjistit náhledy speciálních pedagogů na výchovné a vzdělávací přístupy, jejich zkušenosti a potřebnost individualizovaného strukturalizovaného programu pro každého z chovanců. Sběr dat byl proveden kvalitativně užitím rozhovorů se speciálními pedagogy ÚpVZD Praha Pankrác. Klíčová slova: ústav zabezpečovací detence, chovanec, výchovné a vzdělávací přístupy, program zacházenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinstitute of preventive detention|detainee|educational approaches|treatment programen_US
dc.subjectústav zabezpečovací detence|chovanec|výchovné a vzdělávací přístupy|program zacházenícs_CZ
dc.titleVýchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankráccs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254736
dc.title.translatedEducational approaches in institute of preventive detention Praha Pankrácen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce jsou Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác. Hlavním cílem práce je přiblížit problematiku zabezpečovací detence a možnosti výchovných a vzdělávacích přístupů, konkrétně užívaných v detenčním ústavu situovaném ve VV a ÚpVZD Praha Pankrác. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje obecně na charakteristiku ochranného opatření zabezpečovací detence. Druhá kapitola se věnuje typologii chovanců dle stanovené psychiatrické diagnózy. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou zmíněny jednotlivé výchovné a vzdělávací přístupy, které se v ÚpVZD Praha Pankrác využívají. Cílem praktické části je zjistit náhledy speciálních pedagogů na výchovné a vzdělávací přístupy, jejich zkušenosti a potřebnost individualizovaného strukturalizovaného programu pro každého z chovanců. Sběr dat byl proveden kvalitativně užitím rozhovorů se speciálními pedagogy ÚpVZD Praha Pankrác. Klíčová slova: ústav zabezpečovací detence, chovanec, výchovné a vzdělávací přístupy, program zacházenícs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is Educational Approaches in the Institute of Preventive Detention Praha Pankrác. The main aim of the thesis is to bring closer look at the court-ordered measure of preventive detention and the possibilities of educational approaches in the institute of preventive detention, specifically those pertaining to the institute situated in the Praha Pankrác Remand Prison. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter focuses on the characteristics of the court-ordered measure of security detention. The second chapter details the typology of detainees according to established psychiatric diagnoses. The specific educational approaches used in the Institute of Preventive Detention Praha Pankrác are then mentioned in chapters three and four. The empirical part aims at collecting insights from special educators on educational approaches, their experience, and the necessity of having an individualized structuralized programme for every detainee. The data collection was conducted qualitatively using interviews with the special educators working at the Institute of Preventive Detention in Prague. Keywords: institute of preventive detention, detainee, educational approaches, treatment programen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV