Show simple item record

Shifting Behaviour of Czech TV Viewers in Context of Rising VOD Platforms
dc.contributor.advisorMacková, Veronika
dc.creatorPančochářová, Natálie
dc.date.accessioned2023-07-24T13:48:49Z
dc.date.available2023-07-24T13:48:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182555
dc.description.abstractTelevision as a medium has demonstrated dominant status since its establishment. However, the consumption of audiovisual content is shifting towards new possibilities. Digitalization has led not only to the expansion and differentiation of the television market, but also to changes in the consumption of audiovisual content and consumer habits. Television broadcasting has no longer faced competition only from other television companies, but also from the internet and streaming service providers. The aim of the thesis was to explore how the behavior of Czech viewers has changed in the context of strengthening VOD (video on demand) platforms, which allow consumers to watch audiovisual content of their own choice without time constraints. The thesis focused on answering the following research questions: How has the behavior of Czech television viewers changed in the context of strengthening VOD platforms? Why people do (or do not) own televisions? What are the reasons of why television broadcasting is (or is not) attractive? Do VOD platforms have disadvantages? What attracts viewers to using VOD platforms? Where do people get their news from? In what direction should linear television broadcasting move in the future? To answer these questions, focus groups (group interviews) were used. A total of twenty-three...en_US
dc.description.abstractTelevize jako médium dokazovala od svého vzniku dominantní postavení. Sledování audiovizuálních obsahů se však posouvá k novým možnostem. Digitalizace vedla nejen k rozšíření a diferenciaci televizního trhu, ale také k proměnám konzumace audiovizuálních obsahů a spotřebitelských návyků. Televizní vysílání již nemá konkurenci pouze v jiných televizních společnostech, ale také v internetu a poskytovatelích streamovacích služeb. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat, jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem, jež spotřebiteli umožňují sledovat audiovizuální obsah dle vlastního výběru a bez časového omezení. Práce se zaměřila na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem? Proč lidé (ne)vlastní televizi? Z jakých důvodů je nebo není televizní vysílání atraktivní? Mají i VOD platformy nevýhody? Co diváky přivádí k využívání VOD platforem? Odkud lidé čerpají zpravodajství? Jakým směrem by se mělo lineární televizní vysílání v budoucnu ubírat? Pro jejich zodpovězení byly použity focus groups (skupinové rozhovory). Celkem dvacet tři účastníků bylo rozděleno do tří skupin podle specifických kvót. V první skupině byli lidé vlastnící televizor, již sledují televizní vysílání. Ve druhé byli...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjecttelevision broadcasten_US
dc.subjecttelevision viewershipen_US
dc.subjecttelevision viewersen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectVOD platformen_US
dc.subjectnon-linear serviceen_US
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjecttelevizní vysílánícs_CZ
dc.subjecttelevizní sledovanostcs_CZ
dc.subjecttelevizní divácics_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectVOD platformacs_CZ
dc.subjectnelineární službacs_CZ
dc.titleProměna chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-21
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId252769
dc.title.translatedShifting Behaviour of Czech TV Viewers in Context of Rising VOD Platformsen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Digitální žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Digital Journalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Digitální žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Digital Journalismen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTelevize jako médium dokazovala od svého vzniku dominantní postavení. Sledování audiovizuálních obsahů se však posouvá k novým možnostem. Digitalizace vedla nejen k rozšíření a diferenciaci televizního trhu, ale také k proměnám konzumace audiovizuálních obsahů a spotřebitelských návyků. Televizní vysílání již nemá konkurenci pouze v jiných televizních společnostech, ale také v internetu a poskytovatelích streamovacích služeb. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat, jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem, jež spotřebiteli umožňují sledovat audiovizuální obsah dle vlastního výběru a bez časového omezení. Práce se zaměřila na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem? Proč lidé (ne)vlastní televizi? Z jakých důvodů je nebo není televizní vysílání atraktivní? Mají i VOD platformy nevýhody? Co diváky přivádí k využívání VOD platforem? Odkud lidé čerpají zpravodajství? Jakým směrem by se mělo lineární televizní vysílání v budoucnu ubírat? Pro jejich zodpovězení byly použity focus groups (skupinové rozhovory). Celkem dvacet tři účastníků bylo rozděleno do tří skupin podle specifických kvót. V první skupině byli lidé vlastnící televizor, již sledují televizní vysílání. Ve druhé byli...cs_CZ
uk.abstract.enTelevision as a medium has demonstrated dominant status since its establishment. However, the consumption of audiovisual content is shifting towards new possibilities. Digitalization has led not only to the expansion and differentiation of the television market, but also to changes in the consumption of audiovisual content and consumer habits. Television broadcasting has no longer faced competition only from other television companies, but also from the internet and streaming service providers. The aim of the thesis was to explore how the behavior of Czech viewers has changed in the context of strengthening VOD (video on demand) platforms, which allow consumers to watch audiovisual content of their own choice without time constraints. The thesis focused on answering the following research questions: How has the behavior of Czech television viewers changed in the context of strengthening VOD platforms? Why people do (or do not) own televisions? What are the reasons of why television broadcasting is (or is not) attractive? Do VOD platforms have disadvantages? What attracts viewers to using VOD platforms? Where do people get their news from? In what direction should linear television broadcasting move in the future? To answer these questions, focus groups (group interviews) were used. A total of twenty-three...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV