Show simple item record

Determinanty cen použitých aut
dc.contributor.advisorBaruník, Jozef
dc.creatorŽiačik, Jan
dc.date.accessioned2023-07-24T12:02:25Z
dc.date.available2023-07-24T12:02:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182505
dc.description.abstractWith regard to the market share, used car market is on equal footing with market with new cars. Given its relevancy, there is an incentive to better understand its inner workings. One of the questions that can be posed, relevant especially to private individuals that want to buy or sell their car, is how the prices on used car market are determined. This research question was already focus of several previous studies, nevertheless, there are several methodological issues with them, the major being that they do not deal with model uncertainty arising from large number of possible determinants of used car prices. Therefore, the goal of this thesis is to address this shortcoming by implementing a new approach, Frequentist Model Averaging. To analyze the research question, we utilize a newly collected data set of more than 470 000 used car advertisements from several different European countries from website carvago.com. In addition to well established influence of technical attributes on the valuation of car, we also find evidence that the emission standard of car or the country that the car manufacturer is originating in, have also statistically significant effect on its valuation. Further, we also find, that there are significant regional differences in effects of different attributes. JEL...en_US
dc.description.abstractCo se týče podílu na trhu, je trh s ojetými auty ve velikosti srovnatelný s trhem s novými auty. Tento fakt dává motivaci porozumět lépe jeho vnitřnímu fungování. Jedna z otázek, kterou se lze zabývat, jež je relevantní zvláště pro soukromé osoby, které chtějí koupit nebo prodat ojeté vozidlo, je, jak jsou ceny na trhu s ojetými vozidly determinovány. Přestože tato otázka už byla cílem výzkumu několika předchozích studií, většina z nich trpí několika metodologickými problémy. Hlavním je nejistota, vycházející z analýzy jenom úzkého počtu modelových specifikací. Cílem této práce vyřešit tento nedostatek, aplikací nové metody, Frekvenčního modelového průměrování. S cílem, pokusit se analyzovat námi podanou výzkumnou otázku, analyzujeme nově vytvořený data set s více než 470 000 inzeráty použitých vozidel z různých evropských zemí, pocházející z webové stránky www.carvago.com. Kromě dobře známého vlivu technických atributů na valuaci ojetého vozu, naše výsledky ukazují, že emisní standard, které vozidlo splňuje nebo země původu jeho výrobce, mají také signifikantní vliv. Dále naše analýza také ukazuje, že jednotlivé determinanty cen se ve velikosti svého efektu různí napříč různými zeměmi. Klasifikace JEL D12, D46, L62 Klíčová slova trh s použitými auty; cena použitého auta; Frekvenční modelové...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectused car marketen_US
dc.subjectused car priceen_US
dc.subjectFrequentist Model Averagingen_US
dc.subjectEuropeen_US
dc.subjecthedonic regressionen_US
dc.subjecttrh s použitými autycs_CZ
dc.subjectcena použitého autacs_CZ
dc.subjectFrekvenční modelové průměrovánícs_CZ
dc.subjectEvropacs_CZ
dc.subjecthedonická regresecs_CZ
dc.titleDeterminants of Used Car Pricesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-21
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId248263
dc.title.translatedDeterminanty cen použitých autcs_CZ
dc.contributor.refereeKukačka, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a finance se specializací Finanční trhy a datová analýzacs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Finance with specialisation in Financial Markets and Data Analysisen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a finance se specializací Finanční trhy a datová analýzacs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Finance with specialisation in Financial Markets and Data Analysisen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCo se týče podílu na trhu, je trh s ojetými auty ve velikosti srovnatelný s trhem s novými auty. Tento fakt dává motivaci porozumět lépe jeho vnitřnímu fungování. Jedna z otázek, kterou se lze zabývat, jež je relevantní zvláště pro soukromé osoby, které chtějí koupit nebo prodat ojeté vozidlo, je, jak jsou ceny na trhu s ojetými vozidly determinovány. Přestože tato otázka už byla cílem výzkumu několika předchozích studií, většina z nich trpí několika metodologickými problémy. Hlavním je nejistota, vycházející z analýzy jenom úzkého počtu modelových specifikací. Cílem této práce vyřešit tento nedostatek, aplikací nové metody, Frekvenčního modelového průměrování. S cílem, pokusit se analyzovat námi podanou výzkumnou otázku, analyzujeme nově vytvořený data set s více než 470 000 inzeráty použitých vozidel z různých evropských zemí, pocházející z webové stránky www.carvago.com. Kromě dobře známého vlivu technických atributů na valuaci ojetého vozu, naše výsledky ukazují, že emisní standard, které vozidlo splňuje nebo země původu jeho výrobce, mají také signifikantní vliv. Dále naše analýza také ukazuje, že jednotlivé determinanty cen se ve velikosti svého efektu různí napříč různými zeměmi. Klasifikace JEL D12, D46, L62 Klíčová slova trh s použitými auty; cena použitého auta; Frekvenční modelové...cs_CZ
uk.abstract.enWith regard to the market share, used car market is on equal footing with market with new cars. Given its relevancy, there is an incentive to better understand its inner workings. One of the questions that can be posed, relevant especially to private individuals that want to buy or sell their car, is how the prices on used car market are determined. This research question was already focus of several previous studies, nevertheless, there are several methodological issues with them, the major being that they do not deal with model uncertainty arising from large number of possible determinants of used car prices. Therefore, the goal of this thesis is to address this shortcoming by implementing a new approach, Frequentist Model Averaging. To analyze the research question, we utilize a newly collected data set of more than 470 000 used car advertisements from several different European countries from website carvago.com. In addition to well established influence of technical attributes on the valuation of car, we also find evidence that the emission standard of car or the country that the car manufacturer is originating in, have also statistically significant effect on its valuation. Further, we also find, that there are significant regional differences in effects of different attributes. JEL...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV