Genderová stereotypizace rozdělení rolí v domácnosti se zaměřením na televizní reklamy českých komerčních stanic
Gender stereotyping of household activities in television advertisements with focus on czech commercial television stations
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182177Identifikátory
SIS: 250916
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Řičicová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Gender, genderové role, genderové stereotypy, mediální reprezentace, televizní reklamy, Česká republika, rovnostKlíčová slova (anglicky)
Gender, gender roles, gender stereotypes, media representation, television commercials, Czech Republic, equalityTato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy v kontextu televizních reklam vysílaných vybranými českými komerčními televizními stanicemi. Autorka si klade za cíl vymezení konvenčních stereotypních rolí, v nichž jsou ženy a muži v reklamních spotech zobrazováni, a zhodnocení potenciálního pokroku v jejich mediální reprezentaci. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové pojmy či koncepty nezbytné pro porozumění tématu, jako jsou gender, pohlaví, genderová identita, genderové role a genderové stereotypy. Praktickou část práce tvoří sémiotická analýza po vzoru Rolanda Barthese a Ervinga Goffmana.
This bachelor's thesis explores gender stereotypes in the context of television commercials broadcasted by selected Czech commercial television stations. The author aims to define the conventional stereotypical roles in which men and women are portrayed in advertising spots and to evaluate the potential progress in their media representation. The theoretical part of the thesis focuses on key concepts that are necessary to understand the topic, such as gender, sex, gender identity, gender roles, and gender stereotypes. The practical part of the thesis consists of a semiotic analysis following the approach of Roland Barthes and Erving Goffman.