dc.creator | Fleischmann, Otakar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T12:40:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T12:40:19Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18207 | |
dc.description.abstract | Výzkum je zaměřen na problematiku sebevědomí a agrese. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda u univerzitních studentů existuje významný vztah mezi sebevědomím a agresí, zda se liší v sebevědomí a agresi ženy a muži a jedinci s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením. Sebevědomí bylo sledováno na několika úrovních- celková, nízká, střední a vysoká míra. Agrese byla sledována rovněž na úrovni celkové agrese, nízké, střední a vysoké míry. Vedle celkové agrese byl také sledován vztah sebevědomí k fyzické agresi, verbální agresi, hostilitě a hněvivosti. Výsledky potvrzují mimo jiné předpoklad o vztahu sebevědomí a agrese, zejména pak vztah sebevědomí a hostility. Výsledky výzkumu rovněž podporují předpoklad o existenci rozdílu mezi muži a ženami v sebevědomí a agresi, nepodporují předpoklad o rozdílu mezi skupinami s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením v sebevědomí i agresi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the research we focus on problems of self-esteem and aggress. The aim was to discover and describe if by university students an important relation between self-esteem and aggress exists, if there are some differences in self-esteem and aggress between women and men and individuals with pedagogical and non-pedagogical professional polarization. The self-esteem was followed on different levels- general, low, medium and high level as well as aggress levels. Besides general aggress we followed the relation of self-esteem towards physical aggress, verbal aggress, hostility and anger. The results confirmed among others the presumption about relation between self-esteem a'id aggress, especially between self-esteem and hostility. The results of the research also subsidize the presumption about an existence of significant difference between women and men in self-esteem and aggress, they do not subsidize the presumption of difference between groups with pedagogical and non- pedagogical professional polarization in self-esteem and aggress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Agrese a sebevědomí | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149382 | |
dc.title.translated | Aggression and self-esteem | en_US |
dc.identifier.aleph | 001936671 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Výzkum je zaměřen na problematiku sebevědomí a agrese. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda u univerzitních studentů existuje významný vztah mezi sebevědomím a agresí, zda se liší v sebevědomí a agresi ženy a muži a jedinci s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením. Sebevědomí bylo sledováno na několika úrovních- celková, nízká, střední a vysoká míra. Agrese byla sledována rovněž na úrovni celkové agrese, nízké, střední a vysoké míry. Vedle celkové agrese byl také sledován vztah sebevědomí k fyzické agresi, verbální agresi, hostilitě a hněvivosti. Výsledky potvrzují mimo jiné předpoklad o vztahu sebevědomí a agrese, zejména pak vztah sebevědomí a hostility. Výsledky výzkumu rovněž podporují předpoklad o existenci rozdílu mezi muži a ženami v sebevědomí a agresi, nepodporují předpoklad o rozdílu mezi skupinami s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením v sebevědomí i agresi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the research we focus on problems of self-esteem and aggress. The aim was to discover and describe if by university students an important relation between self-esteem and aggress exists, if there are some differences in self-esteem and aggress between women and men and individuals with pedagogical and non-pedagogical professional polarization. The self-esteem was followed on different levels- general, low, medium and high level as well as aggress levels. Besides general aggress we followed the relation of self-esteem towards physical aggress, verbal aggress, hostility and anger. The results confirmed among others the presumption about relation between self-esteem a'id aggress, especially between self-esteem and hostility. The results of the research also subsidize the presumption about an existence of significant difference between women and men in self-esteem and aggress, they do not subsidize the presumption of difference between groups with pedagogical and non- pedagogical professional polarization in self-esteem and aggress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990019366710106986 | |