Show simple item record

Non-verbal creativity development in field of technical projection basics
dc.contributor.advisorKřenek, Milan
dc.creatorVeselý, Bedřich
dc.date.accessioned2019-02-19T10:46:22Z
dc.date.available2019-02-19T10:46:22Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18186
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou rozvíjení nonverbální tvořivosti žáků v segmentech učiva ze základů technického zobrazování. V úvodní, teoretické části práce je vymezen pojem tvořivost a faktory, které ovlivňují její rozvoj. Druhá část je empiricko výzkumná a zabývá se stavem a možnostmi rozvíjení všeobecné, nespecifické a technické tvořivosti žáků na základní a zejména na škole střední. V rámci práce byl navržen výukový systém rozvíjející nonverbální tvořivost, zaměřený zejména na oblast prostorové představivosti. Účinnost navrženého systému byla ověřena experimentálním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis addresses the problems of developing pupils' non-verbal creativity in technical projection basics curriculum segments. The introductory theoretical part defines the idea of creativity and factors influencing its development. The second part is empirically explorative and deals with the state of general, unspecific and technical creativity of basic school pupils and especially high school students with the possibility of non-verbal creativity build-up. Under the terms of the thesis, an educational system for non-verbal creativity development was devised, which particularly focuses on the field of depth perception. The effectiveness of projected system was tested by an experimental research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozvíjení nonverbální tvořivosti v oblasti základů technického zobrazovánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-09
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId80484
dc.title.translatedNon-verbal creativity development in field of technical projection basicsen_US
dc.contributor.refereeNikl, Jiří
dc.contributor.refereeŠvejda, Gabriel
dc.identifier.aleph001139379
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou rozvíjení nonverbální tvořivosti žáků v segmentech učiva ze základů technického zobrazování. V úvodní, teoretické části práce je vymezen pojem tvořivost a faktory, které ovlivňují její rozvoj. Druhá část je empiricko výzkumná a zabývá se stavem a možnostmi rozvíjení všeobecné, nespecifické a technické tvořivosti žáků na základní a zejména na škole střední. V rámci práce byl navržen výukový systém rozvíjející nonverbální tvořivost, zaměřený zejména na oblast prostorové představivosti. Účinnost navrženého systému byla ověřena experimentálním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis addresses the problems of developing pupils' non-verbal creativity in technical projection basics curriculum segments. The introductory theoretical part defines the idea of creativity and factors influencing its development. The second part is empirically explorative and deals with the state of general, unspecific and technical creativity of basic school pupils and especially high school students with the possibility of non-verbal creativity build-up. Under the terms of the thesis, an educational system for non-verbal creativity development was devised, which particularly focuses on the field of depth perception. The effectiveness of projected system was tested by an experimental research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV