dc.contributor.advisor | Kuba, Radim | |
dc.creator | Tichá, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T23:55:52Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T23:55:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/181618 | |
dc.description.abstract | Teaching is considered one of the professions with the highest levels of stress. As part of their job, teachers have to cope with a number of factors that can cause stress. The aim of the study was to create a review based on the international and Czech primary literature summarizing the knowledge about the stress factors of teachers and the possibilities of coping with them. The opening chapter of the thesis focuses on situating the issue of stress in the teaching environment and summarizes the possible consequences of teacher stress. The main part of the bachelor thesis contains information about stress factors of teachers in the international and Czech context, along with ways of coping with stress. The stressors associated with the recent COVID-19 pandemic are also taken into consideration. The thesis concludes with recommendations to reduce teacher stress and minimize its possible consequences. | en_US |
dc.description.abstract | Učitelství je zařazováno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres. Cílem práce bylo na základě světové i české primární odborné literatury vytvořit rešerši shrnující poznatky o stresových faktorech učitelů a o možnostech, jak se s nimi vyrovnat. Úvodní kapitola práce je zaměřena na zasazení problematiky stresu do učitelského prostředí a shrnuje možné následky, které s sebou stres učitelů přináší. Stěžejní část bakalářské práce obsahuje informace o stresových faktorech učitelů ve světovém a českém kontextu spolu se způsoby zvládání stresu. V úvahu jsou vzaty také stresory spojené s nedávnou pandemií covidu-19. Závěrem práce jsou zmíněna doporučení sloužící ke snížení stresu učitelů a minimalizaci jeho možných následků. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Stresové faktory učitelů a možnosti jejich zvládání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-06 | |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Biology Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 249308 | |
dc.title.translated | Teachers' stress factors and ways of coping with them | en_US |
dc.contributor.referee | Průšová, Denisa | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology for Teacher Education with double curriculum study Chemistry for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology for Teacher Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Biology Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology for Teacher Education with double curriculum study Chemistry for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Učitelství je zařazováno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres. Cílem práce bylo na základě světové i české primární odborné literatury vytvořit rešerši shrnující poznatky o stresových faktorech učitelů a o možnostech, jak se s nimi vyrovnat. Úvodní kapitola práce je zaměřena na zasazení problematiky stresu do učitelského prostředí a shrnuje možné následky, které s sebou stres učitelů přináší. Stěžejní část bakalářské práce obsahuje informace o stresových faktorech učitelů ve světovém a českém kontextu spolu se způsoby zvládání stresu. V úvahu jsou vzaty také stresory spojené s nedávnou pandemií covidu-19. Závěrem práce jsou zmíněna doporučení sloužící ke snížení stresu učitelů a minimalizaci jeho možných následků. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Teaching is considered one of the professions with the highest levels of stress. As part of their job, teachers have to cope with a number of factors that can cause stress. The aim of the study was to create a review based on the international and Czech primary literature summarizing the knowledge about the stress factors of teachers and the possibilities of coping with them. The opening chapter of the thesis focuses on situating the issue of stress in the teaching environment and summarizes the possible consequences of teacher stress. The main part of the bachelor thesis contains information about stress factors of teachers in the international and Czech context, along with ways of coping with stress. The stressors associated with the recent COVID-19 pandemic are also taken into consideration. The thesis concludes with recommendations to reduce teacher stress and minimize its possible consequences. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kasner, Marek | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |