Show simple item record

Teachers' stress factors and ways of coping with them
dc.contributor.advisorKuba, Radim
dc.creatorTichá, Lucie
dc.date.accessioned2023-07-24T23:55:52Z
dc.date.available2023-07-24T23:55:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181618
dc.description.abstractTeaching is considered one of the professions with the highest levels of stress. As part of their job, teachers have to cope with a number of factors that can cause stress. The aim of the study was to create a review based on the international and Czech primary literature summarizing the knowledge about the stress factors of teachers and the possibilities of coping with them. The opening chapter of the thesis focuses on situating the issue of stress in the teaching environment and summarizes the possible consequences of teacher stress. The main part of the bachelor thesis contains information about stress factors of teachers in the international and Czech context, along with ways of coping with stress. The stressors associated with the recent COVID-19 pandemic are also taken into consideration. The thesis concludes with recommendations to reduce teacher stress and minimize its possible consequences.en_US
dc.description.abstractUčitelství je zařazováno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres. Cílem práce bylo na základě světové i české primární odborné literatury vytvořit rešerši shrnující poznatky o stresových faktorech učitelů a o možnostech, jak se s nimi vyrovnat. Úvodní kapitola práce je zaměřena na zasazení problematiky stresu do učitelského prostředí a shrnuje možné následky, které s sebou stres učitelů přináší. Stěžejní část bakalářské práce obsahuje informace o stresových faktorech učitelů ve světovém a českém kontextu spolu se způsoby zvládání stresu. V úvahu jsou vzaty také stresory spojené s nedávnou pandemií covidu-19. Závěrem práce jsou zmíněna doporučení sloužící ke snížení stresu učitelů a minimalizaci jeho možných následků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleStresové faktory učitelů a možnosti jejich zvládánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-06
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Biology Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249308
dc.title.translatedTeachers' stress factors and ways of coping with themen_US
dc.contributor.refereePrůšová, Denisa
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology for Teacher Education with double curriculum study Chemistry for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiology for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Biology Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology for Teacher Education with double curriculum study Chemistry for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csBiologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enBiology for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUčitelství je zařazováno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres. Cílem práce bylo na základě světové i české primární odborné literatury vytvořit rešerši shrnující poznatky o stresových faktorech učitelů a o možnostech, jak se s nimi vyrovnat. Úvodní kapitola práce je zaměřena na zasazení problematiky stresu do učitelského prostředí a shrnuje možné následky, které s sebou stres učitelů přináší. Stěžejní část bakalářské práce obsahuje informace o stresových faktorech učitelů ve světovém a českém kontextu spolu se způsoby zvládání stresu. V úvahu jsou vzaty také stresory spojené s nedávnou pandemií covidu-19. Závěrem práce jsou zmíněna doporučení sloužící ke snížení stresu učitelů a minimalizaci jeho možných následků.cs_CZ
uk.abstract.enTeaching is considered one of the professions with the highest levels of stress. As part of their job, teachers have to cope with a number of factors that can cause stress. The aim of the study was to create a review based on the international and Czech primary literature summarizing the knowledge about the stress factors of teachers and the possibilities of coping with them. The opening chapter of the thesis focuses on situating the issue of stress in the teaching environment and summarizes the possible consequences of teacher stress. The main part of the bachelor thesis contains information about stress factors of teachers in the international and Czech context, along with ways of coping with stress. The stressors associated with the recent COVID-19 pandemic are also taken into consideration. The thesis concludes with recommendations to reduce teacher stress and minimize its possible consequences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantKasner, Marek
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV