Show simple item record

Relationship Between Perfectionism, Achievement Motivation, Subjective Life Satisfaction and Self-Esteem of Gifted and Non-Gifted Secondary School Students
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorJirásková, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T07:50:31Z
dc.date.available2017-06-01T07:50:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1813
dc.description.abstract(česky): Diplomová práce s názvem "Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol" si klade za cíl prozkoumat odlišnosti mezi přírodovědně nadanými studenty středních škol v oblasti školní výkonové motivace, míře sebeúcty, subjektivní životní spokojenosti a perfekcionismu a jejich vrstevníky. Práce je členěna do tří částí: teoretické, metodologické a empirické. Teoretická část se věnuje zkoumaným proměnným v souvislosti s nadáním a rešerši výsledků dosavadních studií v dané oblasti. Práce se soustřeďuje na intelektově nadané středoškoláky v přírodních vědách, konkrétně v biologii a chemii. Je kvantitativního výzkumného charakteru. Pro zjišťování sebeúcty byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení, u životní spokojenosti pak škála zjišťující její globální úroveň dle doporučení OECD a manuálu od The New Economics Foundation, pro školní výkonovou motivaci byl zvolen evaluační nástroj dle Hrabala a Pavelkové (2011). K zjišťování perfekcionismu jsme využili modifikovaný dotazník pro měření perfekcionismu ve sportu dle Stoebera a Rambowové (2007). Empirická část je věnována statistické analýze dat. Celkový soubor tvořilo 202 středoškolských studentů z České republiky. Výsledky práce ukázaly rozdíly mezi...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The thesis called "The Relationship between perfectionism, achievement motivation, subjective life satisfaction and self-esteem among gifted and non-gifted high school students' aims to explore the differences between gifted high school students in natural sciences and their perrs in school achievement motivation, level of self-esteem, subjective life satisfaction and perfectionism. The thesis is divided into three parts: theoretical, methodological and empirical. The theoretical part deals with variables examined in the context of the giftedness and also outlines the results of previous studies in this field. The thesis focuses on intellectually gifted high school students in a field of natural sciences, especially in biology and chemistry. Research in tis thesis is quantitative. To detect self-esteem was used Rosenberg self-esteem scale, for detecting a level of global life satisfaction we used life satisfaction scale recommended by the OECD and the manual by The New Economics Foundation, school achievement motivation was measured by evaluation tool according to Hrabal and Pavelková (2011). For measuring of perfectionism, we used a modified questionnaire to measure perfectionism in sport according to Stoeber and Rambow (2007). The empirical part is devoted to statistical data...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectperfekcionismuscs_CZ
dc.subjectvýkonová motivacecs_CZ
dc.subjectživotní spokojenostcs_CZ
dc.subjectsebeúctacs_CZ
dc.subjectnadaní a nenadaní žácics_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectperfectionismen_US
dc.subjectachievement motivationen_US
dc.subjectlife satisfactionen_US
dc.subjectself-esteemen_US
dc.subjectgifted and non-gifted studentsen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.titleVztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174904
dc.title.translatedRelationship Between Perfectionism, Achievement Motivation, Subjective Life Satisfaction and Self-Esteem of Gifted and Non-Gifted Secondary School Studentsen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph002122855
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Diplomová práce s názvem "Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol" si klade za cíl prozkoumat odlišnosti mezi přírodovědně nadanými studenty středních škol v oblasti školní výkonové motivace, míře sebeúcty, subjektivní životní spokojenosti a perfekcionismu a jejich vrstevníky. Práce je členěna do tří částí: teoretické, metodologické a empirické. Teoretická část se věnuje zkoumaným proměnným v souvislosti s nadáním a rešerši výsledků dosavadních studií v dané oblasti. Práce se soustřeďuje na intelektově nadané středoškoláky v přírodních vědách, konkrétně v biologii a chemii. Je kvantitativního výzkumného charakteru. Pro zjišťování sebeúcty byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení, u životní spokojenosti pak škála zjišťující její globální úroveň dle doporučení OECD a manuálu od The New Economics Foundation, pro školní výkonovou motivaci byl zvolen evaluační nástroj dle Hrabala a Pavelkové (2011). K zjišťování perfekcionismu jsme využili modifikovaný dotazník pro měření perfekcionismu ve sportu dle Stoebera a Rambowové (2007). Empirická část je věnována statistické analýze dat. Celkový soubor tvořilo 202 středoškolských studentů z České republiky. Výsledky práce ukázaly rozdíly mezi...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis called "The Relationship between perfectionism, achievement motivation, subjective life satisfaction and self-esteem among gifted and non-gifted high school students' aims to explore the differences between gifted high school students in natural sciences and their perrs in school achievement motivation, level of self-esteem, subjective life satisfaction and perfectionism. The thesis is divided into three parts: theoretical, methodological and empirical. The theoretical part deals with variables examined in the context of the giftedness and also outlines the results of previous studies in this field. The thesis focuses on intellectually gifted high school students in a field of natural sciences, especially in biology and chemistry. Research in tis thesis is quantitative. To detect self-esteem was used Rosenberg self-esteem scale, for detecting a level of global life satisfaction we used life satisfaction scale recommended by the OECD and the manual by The New Economics Foundation, school achievement motivation was measured by evaluation tool according to Hrabal and Pavelková (2011). For measuring of perfectionism, we used a modified questionnaire to measure perfectionism in sport according to Stoeber and Rambow (2007). The empirical part is devoted to statistical data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021228550106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV