dc.contributor.advisor | Selčanová, Zuzana | |
dc.creator | Vašulínová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T21:41:57Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T21:41:57Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180895 | |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with a cappella singing and its use in vocal groups. The theoretical part of this bachelor defines the terms a cappella, vocal groups and vocal music. Briefly describes the history of development of vocal groups and more closely characterizes the groups that engage in a cappella singing: The Real Group, Pentatonix, 4TET and Skety. This list is concluded by the group My, písnička, of which the author of the bachelor thesis is a member. The practical part of the presented bachelor thesis represents project teaching as a proposal for the application of a cappella themes in the music education process. The result is methodical sheets that use songs of the group My, písnička and serve as a manual for working with a capella repertoire for future and existing teachers. The practical part of the bachelor thesis concludes with a questionnaire survey, which completes the overall picture of the students' orientation in the a cappella theme. | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá zpěvem a cappella a jeho využitím ve vokálních skupinách. Teoretická část této práce definuje pojmy a cappella, vokální skupiny a vokální hudba. Stručně popisuje historii vývoje na poli vokálních seskupení a blíže charakterizuje skupiny, které se a cappella zpěvem zabývají: The Real Group, Pentatonix, 4TET a Skety. Tento výčet uzavírá vokální skupina My, písnička, jejíž členkou je autorka této práce. Praktická část předkládané práce představuje projektové vyučování jako návrh aplikace a cappella tematiky do hudebně výchovného procesu. Výsledkem jsou metodické listy, které využívají několika písní skupiny My, písnička a slouží jako manuál pro práci s a capella repertoárem pro budoucí a stávající učitele. Praktickou část práce uzavírá dotazníkové šetření, které doplňuje celkový obraz o orientaci žáků v a cappella tematice. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | a cappella | en_US |
dc.subject | vocal groups | en_US |
dc.subject | vocal music | en_US |
dc.subject | My písnička | en_US |
dc.subject | a cappella | cs_CZ |
dc.subject | vokální skupiny | cs_CZ |
dc.subject | vokální hudba | cs_CZ |
dc.subject | My | cs_CZ |
dc.subject | písnička | cs_CZ |
dc.title | A cappella zpěv ve vokálních skupinách a jeho využití v hudební výchově | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-23 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 254567 | |
dc.title.translated | A cappella singing in vocal groups and its use in music education | en_US |
dc.contributor.referee | Filippi, Lukáš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language Oriented at Education - Music Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language Oriented at Education - Music Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá zpěvem a cappella a jeho využitím ve vokálních skupinách. Teoretická část této práce definuje pojmy a cappella, vokální skupiny a vokální hudba. Stručně popisuje historii vývoje na poli vokálních seskupení a blíže charakterizuje skupiny, které se a cappella zpěvem zabývají: The Real Group, Pentatonix, 4TET a Skety. Tento výčet uzavírá vokální skupina My, písnička, jejíž členkou je autorka této práce. Praktická část předkládané práce představuje projektové vyučování jako návrh aplikace a cappella tematiky do hudebně výchovného procesu. Výsledkem jsou metodické listy, které využívají několika písní skupiny My, písnička a slouží jako manuál pro práci s a capella repertoárem pro budoucí a stávající učitele. Praktickou část práce uzavírá dotazníkové šetření, které doplňuje celkový obraz o orientaci žáků v a cappella tematice. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with a cappella singing and its use in vocal groups. The theoretical part of this bachelor defines the terms a cappella, vocal groups and vocal music. Briefly describes the history of development of vocal groups and more closely characterizes the groups that engage in a cappella singing: The Real Group, Pentatonix, 4TET and Skety. This list is concluded by the group My, písnička, of which the author of the bachelor thesis is a member. The practical part of the presented bachelor thesis represents project teaching as a proposal for the application of a cappella themes in the music education process. The result is methodical sheets that use songs of the group My, písnička and serve as a manual for working with a capella repertoire for future and existing teachers. The practical part of the bachelor thesis concludes with a questionnaire survey, which completes the overall picture of the students' orientation in the a cappella theme. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |