Show simple item record

Development of digital literacy in primary school education
dc.contributor.advisorNovák, Jaroslav
dc.creatorZbuzková, Eliška
dc.date.accessioned2023-07-24T13:17:36Z
dc.date.available2023-07-24T13:17:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180833
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the search for the possibilities of developing digital literacy in primary school subjects focusing on the digital competence of communication and collaboration in the sixth year of primary school. The theoretical part defines the concepts of digital literacy and essential digital competence, which was added as the seventh key competence in the revision of the Framework Curriculum for Primary Education in 2021. Subsequently, the relationship between these two concepts and the context of their emergence is explained. An overview of the learning outcomes of the curriculum areas of the FCE Framework usually taught in the sixth year of primary school is based on an analysis of a few selected school curricula. In addition to the materials needed for the pupil's advancement in digital literacy, the DigCompEdu European Framework of Digital Competences for Educators is also summarised. This defines the digital competencies teachers need to have to develop digital literacy in their pupils correctly and effectively. Last but not least, the theoretical part of the thesis contains an overview of websites with online materials designed to develop digital competence in pupils and a list of selected general means of communication and collaboration that could be used for sending...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá hledáním možností rozvoje digitální gramotnosti ve vyučovacích předmětech na základní škole se zaměřením na digitální kompetenci Komunikace a kolaborace v šestém ročníku základní školy. Teoretická část vymezuje pojmy digitální gramotnost a klíčová digitální kompetence, která byla přidána jako sedmá klíčová kompetence v revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v roce 2021. Následně jsou vysvětleny vztahy těchto dvou pojmů a souvislosti jejich vzniku. Na základě analýzy několika vybraných školních vzdělávacích programů je uveden přehled výstupů učiva vzdělávacích oborů z RVP ZV uvedených v ŠVP obvykle vyučovaných v šestém ročníku základní školy. Kromě materiálů potřebných pro rozvoj digitální gramotnosti žáků je zde shrnut také evropský rámec digitálních kompetencí pedagoga DigCompEdu. Ten určuje, jaké digitální kompetence mají učitelé ovládat, aby mohli správně a efektivně rozvíjet digitální gramotnost u svých žáků. V neposlední řadě obsahuje teoretická část práce přehled webových stránek s online materiály určenými pro rozvoj digitální kompetence u žáků a výčet vybraných obecných prostředků pro komunikaci a spolupráci, které se mohou využívat například pro posílání zpráv, sdílení materiálů, zadávání úkolů či jiné běžné činnosti. Praktická část je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital literacyen_US
dc.subjectdigital competenciesen_US
dc.subjectprimary school educationen_US
dc.subjectdigitální gramotnostcs_CZ
dc.subjectdigitální kompetencecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleRozvoj digitální gramotnosti ve výuce základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-23
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247435
dc.title.translatedDevelopment of digital literacy in primary school educationen_US
dc.contributor.refereeTocháček, Daniel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá hledáním možností rozvoje digitální gramotnosti ve vyučovacích předmětech na základní škole se zaměřením na digitální kompetenci Komunikace a kolaborace v šestém ročníku základní školy. Teoretická část vymezuje pojmy digitální gramotnost a klíčová digitální kompetence, která byla přidána jako sedmá klíčová kompetence v revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v roce 2021. Následně jsou vysvětleny vztahy těchto dvou pojmů a souvislosti jejich vzniku. Na základě analýzy několika vybraných školních vzdělávacích programů je uveden přehled výstupů učiva vzdělávacích oborů z RVP ZV uvedených v ŠVP obvykle vyučovaných v šestém ročníku základní školy. Kromě materiálů potřebných pro rozvoj digitální gramotnosti žáků je zde shrnut také evropský rámec digitálních kompetencí pedagoga DigCompEdu. Ten určuje, jaké digitální kompetence mají učitelé ovládat, aby mohli správně a efektivně rozvíjet digitální gramotnost u svých žáků. V neposlední řadě obsahuje teoretická část práce přehled webových stránek s online materiály určenými pro rozvoj digitální kompetence u žáků a výčet vybraných obecných prostředků pro komunikaci a spolupráci, které se mohou využívat například pro posílání zpráv, sdílení materiálů, zadávání úkolů či jiné běžné činnosti. Praktická část je...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the search for the possibilities of developing digital literacy in primary school subjects focusing on the digital competence of communication and collaboration in the sixth year of primary school. The theoretical part defines the concepts of digital literacy and essential digital competence, which was added as the seventh key competence in the revision of the Framework Curriculum for Primary Education in 2021. Subsequently, the relationship between these two concepts and the context of their emergence is explained. An overview of the learning outcomes of the curriculum areas of the FCE Framework usually taught in the sixth year of primary school is based on an analysis of a few selected school curricula. In addition to the materials needed for the pupil's advancement in digital literacy, the DigCompEdu European Framework of Digital Competences for Educators is also summarised. This defines the digital competencies teachers need to have to develop digital literacy in their pupils correctly and effectively. Last but not least, the theoretical part of the thesis contains an overview of websites with online materials designed to develop digital competence in pupils and a list of selected general means of communication and collaboration that could be used for sending...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV