Plavecký program zaměřený na výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti
Swimming plan aiming at tuition of school-aged children - basic swimming skills
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180823Identifikátory
SIS: 253841
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fořterová, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
plavání, plavecká výuka, neplavci, ZPDKlíčová slova (anglicky)
swimming, swimming lessons, non-swimmers, basic swimming skillsNázev práce: Plavecký program pro výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti Cíl: Cílem práce je vytvoření výukového materiálu pro plaveckou školu zaměřeného na nácvik základních plaveckých dovedností (ZPD). Metody: Výzkumný soubor byl na první hodině zhodnocen pro zjištění jejich vstupních dovedností. Hodnocení probíhalo dle standardizované škály. Do dalších hodin plavecké výuky byly zařazeny cvičení a aktivity jimž se samotná práce věnuje. Na základě jejich použití v praxi byly vyvozeny pozorování poznatky pro jejich další použití. Na poslední lekci proběhlo závěrečné výstupní hodnocení. Získaná data z obou hodnocení byla nakonec porovnána. K porovnání byl využit aritmetický průměr (x ) a Medián (Med(x)). Výsledky: Výstupní hodnoty ukázaly zlepšení téměř u všech žáků. Z třiceti osmi zúčastněných dosáhlo maximálního počtu bodů deset žáků, dalších deset ztratilo jen jeden nebo dva body. Zbylých osmnáct žáků nedosáhlo takových hodnot, ale i tak byl ve výsledcích zaznamenaný viditelný progres. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, plavecká výuka, neplavci, ZPD
Title: Swimming plan aiming at tuition of school-aged children - basic swimming skills Objective: The aim of the work is to create teaching material for a swimming school focused on practicing basic swimming skills (BSS). Methods: The research sample was evaluated in the first lesson to determine their initial skills using a standardized scale. Exercises and activities related to the topic of the work were included in subsequent swimming lessons. Observations and insights were drawn from their practical use for further application. A final output evaluation was conducted in the last lesson. The data from both evaluations were finally compared using the arithmetic mean (x ) and the median (Med(x)). Results: The output values showed improvement in almost all students. Out of thirty-eight participants, ten students achieved the maximum number of points, while another ten lost only one or two points. The remaining eighteen students did not achieve such scores, but visible progress was still recorded in the results. KEYWORDS swimming, swimming lessons, non-swimmers, basic swimming skills