Show simple item record

Intercultural communication - sociocultural skills of students of Russian and English language at secondary schools
dc.contributor.advisorŽofková, Hana
dc.creatorPoláčková, Vladimíra
dc.date.accessioned2017-04-12T13:15:16Z
dc.date.available2017-04-12T13:15:16Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18071
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů soudobé didaktiky cizích jazyků, neboť představuje klíčovou dovednost, kterou by si studenti při výuce cizího jazyka měli osvojit. Je zaměřena především na kompetence sociokulturní, představující jeden z dílčích komponentů kompetence komunikativní. Praktická část na základě dotazníkového šetření uvádí předsudky a stereotypy studentů SŠ o příslušnících země, jejíž jazyk studují, především však je sondou do znalostí studentů v oblasti sociokulturních zvyklostí zemí, jejichž jazyku se na střední škole věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with problems of intercultural commnunication, especially with its role in foreign language teaching (chiefly Russian and English language). It introduces the term commnunicative skill as the fundamental goal of contemporary foreign language didactics because it represents the key skill which students of foreign language should acquire. In the first place it is focused on sociocultural skill which represents partial component of communicative skill. The practical part of the thesis is based on via questionaire survey and presents stereotypes and prejudice of students at secondary schools about nationalities whose languages they study. It also presents a probe in students' knowledge of sociocultural customs in countries whose languages they study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleInterkulturní komunikace - Sociokulturní kompetence studentů ruského a anglického jazyka na SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-16
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61878
dc.title.translatedIntercultural communication - sociocultural skills of students of Russian and English language at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeHlaváček, Antonín
dc.identifier.aleph002023868
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů soudobé didaktiky cizích jazyků, neboť představuje klíčovou dovednost, kterou by si studenti při výuce cizího jazyka měli osvojit. Je zaměřena především na kompetence sociokulturní, představující jeden z dílčích komponentů kompetence komunikativní. Praktická část na základě dotazníkového šetření uvádí předsudky a stereotypy studentů SŠ o příslušnících země, jejíž jazyk studují, především však je sondou do znalostí studentů v oblasti sociokulturních zvyklostí zemí, jejichž jazyku se na střední škole věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with problems of intercultural commnunication, especially with its role in foreign language teaching (chiefly Russian and English language). It introduces the term commnunicative skill as the fundamental goal of contemporary foreign language didactics because it represents the key skill which students of foreign language should acquire. In the first place it is focused on sociocultural skill which represents partial component of communicative skill. The practical part of the thesis is based on via questionaire survey and presents stereotypes and prejudice of students at secondary schools about nationalities whose languages they study. It also presents a probe in students' knowledge of sociocultural customs in countries whose languages they study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV