Zobrazit minimální záznam

The use of scouting elements at primary school
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorMarková, Anna
dc.date.accessioned2023-07-25T00:57:24Z
dc.date.available2023-07-25T00:57:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180397
dc.description.abstractThis thesis analyses primary education and the current trend of environmental education. It focuses on Scout and its educational approach. The starting points and educational principles of scouting are related to the current popular trends in education at primary schools. The Učíme se venku program and Real World Learning were chosen as similar effective environmental approaches that seek to have the same impact on pupils' attitudes and values. The Step by Step program was added to the thesis for the purpose of conducting research in the activity centres. Scout's methods and outlooks on education coincide with these approaches and with the Framework Education Programme in pedagogical goals, such as evolving the pupil's attitudes and values, a partnership approach, a positive relationship with nature and the upbringing of a democratic citizen. The theoretical part of the thesis aims to present the Scout's educational method and to compare it with other environmental programs and the Framework Education Programme, to establish where they agree and where they differ. The aim of the practical part is to find out how it is possible to use the individual elements of these directions in teaching at primary schools. The research results indicate the benefits of using elements of scouting for teaching at...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá primárním vzděláváním a současným trendem environmentální výchovy. Zaměřuje se na skauting a jeho výchovnou metodu. Východiska a výchovné principy skautingu souvisí s aktuálními populárními směry ve vzdělávání na 1. stupni základních škol. Program Učíme se venku a Real World Learning byly vybrány jako podobné efektivní environmentální přístupy, které usilují o totožný dopad na postoje a hodnoty dětí. Program Začít spolu byl do práce přidán z důvodu realizace výzkumu na centrech aktivit. Skauting se shoduje s těmito přístupy i s rámcovým vzdělávacím programem ve výchovných funkcí jako je např. rozvinout postoje a hodnoty dítěte, partnerský přístup, pozitivní vztah k přírodě a výchova demokratického občana. Cílem teoretické části diplomové práce je představit skautskou výchovnou metodu, srovnat ji s dalšími environmentálními programy a rámcovým vzdělávacím programem, stanovit v čem se shodují a v čem rozcházejí. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je možné využít jednotlivé prvky těchto směrů ve výuce na 1. stupni základních škol. Výsledky výzkumného šetření poukazují na přínosy využití prvků skautingu pro výuku na prvním stupni základních škol, jejichž příkladem je větší motivaci žáků při učení venku. Práce prezentuje efektivní způsob propojení těchto...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectscoutingen_US
dc.subjectlearning outsideen_US
dc.subjectReal World Learningen_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectskautingcs_CZ
dc.subjectučíme se venkucs_CZ
dc.subjectRWLcs_CZ
dc.subjectenvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectprvní stupeň ZŠcs_CZ
dc.titleVyužití prvků skautingu na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256568
dc.title.translatedThe use of scouting elements at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeZemanová, Blanka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá primárním vzděláváním a současným trendem environmentální výchovy. Zaměřuje se na skauting a jeho výchovnou metodu. Východiska a výchovné principy skautingu souvisí s aktuálními populárními směry ve vzdělávání na 1. stupni základních škol. Program Učíme se venku a Real World Learning byly vybrány jako podobné efektivní environmentální přístupy, které usilují o totožný dopad na postoje a hodnoty dětí. Program Začít spolu byl do práce přidán z důvodu realizace výzkumu na centrech aktivit. Skauting se shoduje s těmito přístupy i s rámcovým vzdělávacím programem ve výchovných funkcí jako je např. rozvinout postoje a hodnoty dítěte, partnerský přístup, pozitivní vztah k přírodě a výchova demokratického občana. Cílem teoretické části diplomové práce je představit skautskou výchovnou metodu, srovnat ji s dalšími environmentálními programy a rámcovým vzdělávacím programem, stanovit v čem se shodují a v čem rozcházejí. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je možné využít jednotlivé prvky těchto směrů ve výuce na 1. stupni základních škol. Výsledky výzkumného šetření poukazují na přínosy využití prvků skautingu pro výuku na prvním stupni základních škol, jejichž příkladem je větší motivaci žáků při učení venku. Práce prezentuje efektivní způsob propojení těchto...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses primary education and the current trend of environmental education. It focuses on Scout and its educational approach. The starting points and educational principles of scouting are related to the current popular trends in education at primary schools. The Učíme se venku program and Real World Learning were chosen as similar effective environmental approaches that seek to have the same impact on pupils' attitudes and values. The Step by Step program was added to the thesis for the purpose of conducting research in the activity centres. Scout's methods and outlooks on education coincide with these approaches and with the Framework Education Programme in pedagogical goals, such as evolving the pupil's attitudes and values, a partnership approach, a positive relationship with nature and the upbringing of a democratic citizen. The theoretical part of the thesis aims to present the Scout's educational method and to compare it with other environmental programs and the Framework Education Programme, to establish where they agree and where they differ. The aim of the practical part is to find out how it is possible to use the individual elements of these directions in teaching at primary schools. The research results indicate the benefits of using elements of scouting for teaching at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV